Trycka i hårddisk själv i inspelningsbar dvd-spelare

Permalänk
Medlem

Trycka i hårddisk själv i inspelningsbar dvd-spelare

Då min dvd har pajat var jag idag på PoWer och tittade på en ny och såg en Panasonic inspelningsbar dvd med endast skiva och en inspelningsbar med skiva OCH hårddisk. Något som grämar mig något fruktansvärt att betala 2500kr för en 80gigs disk vilket var skillnaden på apparaterna, samma design, knappsats etc.

Jag undrar helt enkelt hur svårt det skulle vara att köpa den utan hårddisk och trycka i en 200gigare själv i den ?

Är det någon som gjort det? eller kanske sätt en sida där någonannan gjort det ? Eller är det någon teknisk detalj som saknas för det ?

Permalänk
Medlem

köp på öppet köp o var mycket nog med att öppna paketet fint och även vara noggran när du öppnar den. Kolla hur den ser ut inuti och testa o se vad som händer om du sätter i en hd om det nu finns uttag för detta. Möjligt att den måste formateras för något fil system först, men det e ju bara o pilla lite.

Alternativt gå o snacka med nån annan mindre handlare som även har egen verkstad och fråga om de vet.

Om du speciferar modell så kan man ju google runt lite och kolla om man hittar något.

Fullt möjligt att de säljer utan hd så man får sätta i den själv pågrund av de nya skatterna på lagringsbara media.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

Om spelarna är identiska hårdvarumässigt sätt så borde det gå med lite pill.

Permalänk
Medlem

frågan är om det finns kontakter osv till övers, men det är nog inte omöjligt

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Många hårddiskbaserade har både egna filsystem och operativ på diskarna, kan vara svårt att själv bara byta den där 80GB mot en 200GB.. DD fixar ju mjukvaran, men man måste ju ändra storlek på sparningspartionen också, blir svårt om man inte kan skapa en partion med det filsystemet.

Permalänk
Medlem

Kan man inte ghosta hårddisken i 80gb, sedan köpa en större hårddisk och ghosta in hela härligheten på den. Eller fattar inte spelaren att du stoppat i en större hårddisk?

Någon borde ha gjort detta förut?

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

Vet inte så mycket om detta men det påminner väl om xbox när man byter hårddisk i dem. Kan vara lite klurigt:S

Permalänk
Medlem

Nu var det i första hand att köpa en helt utan hårddisk. Tittar man exteriören och på ingångarna är dom exakt lika dana. Dock var jag rädd för som någon sa att hårddisken måste vara partitionerad på ett speciellt sätt. Modellerna det handlar om är Panasonic ES10 och Panasonic EH50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Vet inte så mycket om detta men det påminner väl om xbox när man byter hårddisk i dem. Kan vara lite klurigt:S

Antagligen är det något av samma sak, med skillnaden att Xbox bara finns av ett fabrikat och ett fåtal modeller medan det finns minst 50 olika fabrikat och modeller på hårddiskspelare till TV.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

ok verkar ej finnas nått "känt" hack för o sätta in hd, men folk hade visst lyckats uppgradera hårddisken från 80gb till 200gb på nån annan panasonic modell. Verkar dock ej vara det enklaste
http://www.videohelp.com/forum/archive/t253998.html

starta en tråd själv där och se om du får svar

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

Spelar ju igentligen ingen roll vilket märke / modell det är, finns det hack för någon annan modell kan jag ju givetvis välja den istället, har ju inte köpt någon spelare ännu.

Permalänk
Medlem

byt kartong på produkterna (Nej men skämt o sido)

Så kan det nog bli lite krongligt att få brännan att jobba tillsammans med hårdisken. det behövs väll ett program också.

Visa signatur

System: AMD 3500+ @2409Mhz . Asus A8N SLI . Club 3D Geforce 6600GT . 1024 MB Kingmax . Raptor 74Gb + WD 160Gb . Chieftec Mesh Fulltower .
Kylning: Zalman 7000Alcu . Zalman VF700Alcu . Zalman NB47J . Zalman HDDCooler x 2 . Coolermaster 120mm x 2 . Titan 120mm x2
Mods: ChieftecBTX-Layout - Routen Yrke: Elektriker

Permalänk
Medlem

Det sista altenativet är att bygga vidare på min HTPC som idag är för långsam för att klara den kvaliteten jag vill ha på mina inspelningar och att uppgradera den skulle vara ungefär lika dyrt som en inspelningsbar dvd. Hade dock sätt fram emot att slippa allt det pill jag hade sist med att få den och fungera men det verkar trotts allt som det enda altenativet. Jag vägrar betala 2,5 tusen för en sketen 80gigare man kan springa på i vilken gammal dator som helst.