Byta ljudkort?! Från Realtek AC'97 to Audigy 2 ZS..

Permalänk
Medlem

Byta ljudkort?! Från Realtek AC'97 to Audigy 2 ZS..

Någon som har mer koll på det här än vad jag har?! Blir det stor skillnad mellan dessa ljudkretsar/ljudkort. Har ett Creative Cambridge Megaworks 550D

http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=4...

Är det värt pengarna att köpa ett Audigy 2 ZS, och vad blir det för skillnad?!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF750, 34”
#2: 5700X3D, 4070 Ti Super, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Hm, kanske att du kan spela upp DTS och THX ljud som du förmodligen inte kunde göra innan. Så jag skulle rekomendera dig att köpa kortet som inte kostar speciellt mycket ändå.

Visa signatur

"Va var vi, fisk skämt fisk. Sa du skämt"

Permalänk
Hedersmedlem

THX-ljud? Vad är det för dumheter? THX är ett klassificeringssystem, inte nåt jävla ljudformat. Tack för att du går på Creatives propaganda, du är anledningen till att reklam finns.

OnTopic: Du kan spela upp precis vilket ljud du vill på ditt befintliga ljudkort (även "THX-ljud" vaffan det nu är) däremot kommer brusgolvet och sample raten beröva dig lite av upplevelsen. Står du dock i valet mellan bättre högtalare och bättre ljudkort är det garanterat högtalarna som ger dig den största skillnaden i ljudupplevelse, något väldigt många verkar missförstå.

Om du är nöjd med högtalarna tycker jag dock du ska klippa till på ljudkortet, det är ett bättre kort på alla sätt och vis. Även om THX-klisterlappen är bluff.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
THX-ljud? Vad är det för dumheter? THX är ett klassificeringssystem, inte nåt jävla ljudformat. Tack för att du går på Creatives propaganda, du är anledningen till att reklam finns.

OnTopic: Du kan spela upp precis vilket ljud du vill på ditt befintliga ljudkort (även "THX-ljud" vaffan det nu är) däremot kommer brusgolvet och sample raten beröva dig lite av upplevelsen. Står du dock i valet mellan bättre högtalare och bättre ljudkort är det garanterat högtalarna som ger dig den största skillnaden i ljudupplevelse, något väldigt många verkar missförstå.

Om du är nöjd med högtalarna tycker jag dock du ska klippa till på ljudkortet, det är ett bättre kort på alla sätt och vis. Även om THX-klisterlappen är bluff.

Man måste väl dessutom betala för att få använda THX-loggan? Orka ge Lucasfilm en jävla massa pengar bara för att få smälla upp THX-introt.

Dock är THX-introt i sig grymt mäktigt

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S