vill göra om skrivbordet! men med vad. och hur?

Permalänk

vill göra om skrivbordet! men med vad. och hur?

hejsan. har tröttnat på mitt "orginella" skrivbord (windows xp orginal) och vill ha en total makeover :). vad kan jag göra? har blivt otroligt fäst över apples skrivbord, menyer och sånt där krams som visar tvtablå, hdd utrymme osv, och vill ha nått liknande! så hjälp mig nu att göra ett trevligt och stilrent skrivbord. helst ljusa färger. tack på förhand

// tonasty4u

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Finns en underbar FAQ för de som vill styla sitt skrivbord.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

oj. den hade jag missat :). det enda jag är ute efter nu är ett skinn som liknar "apples" operativsystem :). btw, vilket skinn-program till windows är bäst i eran mening?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
oj. den hade jag missat :). det enda jag är ute efter nu är ett skinn som liknar "apples" operativsystem :). btw, vilket skinn-program till windows är bäst i eran mening?

Jag använder StyleXP å det behöver man inte ha igång för att se sitt nya skinn å välldigt lätt att pilla i.

Permalänk
Medlem

Men det ska man helst inte ha då det har en tendens att jävlas när man ska avinstallera det.

Patcha istället DLL filen som stylexp gör.
Info om detta skall även det stå i Faq´n.

Sen finns det ju andra alternativ men det är ju det enklaste.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att bblean+objectdock är väldigt skönt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag använder Windowblinds, Samurize och Tweak UI. I stort sett allt man behöver får nog ta å testa nått nytt när jag orkar (vilket är sällan)

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag föredrar att patcha dll-filen. Segar inte ner datorn med något program och allt fungerar precis som Windows XP:s vanliga skins!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Jag använder detsktopX...Det ser ut såhär nu:
Se _länk_
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/mittskrivbord...

Permalänk
Medlem

bblean kör jag på bärbara där jag har en liten skrivbordsyta (14") och just nu kör jag klassiskt läge under winxp på WS. Tycker du borde prova BBLean, riktigt skoj att sitta o pilla sina egna menyer och få allt precis som man vill.

Permalänk
Medlem

Re: vill göra om skrivbordet! men med vad. och hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
har blivt otroligt fäst över apples skrivbord,

http://osx.portraitofakite.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Patcha med den här så kan du lägga in msstyles som du vill.

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=140707

På det forumet hittar du dessutom massor av msstyles teman, bl.a Apple teman.

Edit: varför skrev jag mssstyles... 3 sss

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

På deviantart.com finns mkt fräsiga Visual Style teman.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!