Permalänk
Medlem

men om pirates fick 135 miljoner och Halo 2 125 miljoner...

EDIT: ooops, helg sa du visst. Ignorera mitt inlägg

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt och köpa Pioneer HTP-GS1 Ljudsystem för Xbox 360. http://www.webhallen.com/prod.php?id=59725

Då undrar jag om skillnaden är stor mellan en vanlig optisk kabel och denna?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51835

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xi
Jag har tänkt och köpa Pioneer HTP-GS1 Ljudsystem för Xbox 360. http://www.webhallen.com/prod.php?id=59725

Då undrar jag om skillnaden är stor mellan en vanlig optisk kabel och denna?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51835

spelar ingen roll vilken optisk kabel, så länge den kan böjas tillräckligt och funkar (1or och 0or förblir likadana vilken kabel man än använder)

Sen tycker jag att du inte ska köpa de högtalarna utan dessa:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34706&traff=1

billigare och bättre

Permalänk

http://www.webhallen.com/prod.php?id=34094

har dessa till PC´n funderar på att koppla in dom till 360´n vad tror ni om det?

HALO 3 launch samtidigt som metal gear solid 4

undra vilket som säljer mest i slutändan det är 2 jäkligt populära spel nästan i klass för sig själv

eller vad tror ni?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

har dessa till PC´n funderar på att koppla in dom till 360´n vad tror ni om det?

undra vilket som säljer mest i slutändan det är 2 jäkligt populära spel nästan i klass för sig själv

eller vad tror ni?

MGS4 med tanke på alla japsar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

eller vad tror ni?

Halo 3 helt klart. Halo 2 sålde mer än både MGS2 och 3 och det kommer finnas fler 360s ute än PS3s när spelen släpps. Halo är gigantiskt, var tredje xbox-ägare har köpt Halo 2 och som ajg tidigare skrev drog Halo2 in mer pengar på en dag än någonting annat gjort.

Och efter att kollat på lite siffror kan man konstatera att Sony borde vara hur sura som hellst när dom förlorade GTA4-exklusiviteten. GTA-titlarna har plats 2, 3 och 4 på mest sålda-listan, GTA3 sålde sämst av GTA-spelen med 11.42 miljoner ex, långt efter kommer FF X med 7.93M vilket inte är mycket mer än Halo2s 7.75M. MGS2 sålde 7 miljoner och trean endast 3.75.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Rätt roligt. Pirates of the Caribbean 2 tog rekordet för mest indragna pengar på en helg från Spiderman nu, $135M för piraterna och "bara" $115M för spidy. Trotts det, så leder fortfarande Halo2 mest indragna pengar på en dag, med $125 jäkla miljoner på launch-fredagen. Halo 3 kommer bli stort. Kan bli roligt om dom släpper det i samtidigt som PS3.

halo 2 kostade nästan 10 gånger mer än en biobiljett också så inte så konstigt att det trog in mer pengar och eftersom det inte kommer finnas 20 miljoner sålda 360s när halo 3 kommer och många var besvikna med halo 2 lär inte halo 3 bli lika stort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
halo 2 kostade nästan 10 gånger mer än en biobiljett också så inte så konstigt att det trog in mer pengar och eftersom det inte kommer finnas 20 miljoner sålda 360s när halo 3 kommer och många var besvikna med halo 2 lär inte halo 3 bli lika stort

Så Halo kostade över 60 dollar? Jag tror inte det va. Och visst kostade det mer, men det har ju även dragit in mer pengar än alla spel. Och Halo var en launch-title till xbox, trots det har det sålt 6.6M ex, bara en miljon mindre än Halo 2.

Permalänk
Avstängd

$50 för vanliga och $55 för delux edition

halo 2 sålde hälften av vad det har sålt totalt första månaden, halo var fortfarande i topp 10 (3 år efter att det kom ut) när halo 2 kom ut

halo 2 sålde för att det var överhypat, tom jag köpte det, medan halo sålde för att det faktiskt var ett bra spel

jag tror inte folk kommer springa ut och köpa en konsol för $400 och gå på hypen en andra gång

jänkarna röstade iofs på bush en andra gång så man vet aldrig

Permalänk

så Metal Gear Solid 4 är ett bättre val menar du?

hmmmm visst bra spel serie emn lite utvattnad med substance hit o dit

så hur många metal gear finns det till ps2 bara 4st hur många varianter av 4:an lär vi få se ett hoppas jag.

så nog fan lär Halo 3 spöa ettan o tvåan

men visst gillar man metal gear så suger ju allt i jmförelse

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

har jag ens nämnt mgs?

Permalänk
Medlem

http://spel.feber.se/2006/07/video_p_mass_ef.html

Shit! Någon som har releasedatum?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tror det inte enns bilvit bekräfftat att komma hit, inte många spel bekräftas alls till europa fören någon månad innan det kommer ganska trist att vi lerver i ett U land när get gäller spel.

http://www.xboxyde.com/news_3167_en.html

Där har du en 720p ver av mass effect

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

LOTR: BFME2 demo finns på marketplace nu

Half Life 2, HL2: ep1 och 2, Team Fortress 2 och Portals kommer släppas som ett spel/paket sammtidigt som ep2 kommer till pc
http://www.gamespot.com/xbox360/action/halflife2episode2/news...

Permalänk
Medlem

Synd att spelen inte är regionsfria, då hade man sluppit all väntan. Att importera spel som man verkligen vill ha ett par månader innan de har kommit för Region 2 hade lätt varit värt det extra besväret.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

vad tror ni 649 för prey inbyte call of duty 2 200kr 449kr
eller ska jag beställa via webhallen eller cdwow=559 ingen frakt
medan webhallen har ju en frakt kostnad

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Att importera spel som man verkligen vill ha ett par månader innan de har kommit för Region 2 hade lätt varit värt det extra besväret.

Att importera är ju lika enkelt som att klicka på musen (kan nog misstolkas)

Visa signatur

XAMMAX
Vissa dricker Budweiser, andra dricker Besserwisser.
Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Borde det inte dycka upp ett chip som gör 360 regions fri snart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Borde det inte dycka upp ett chip som gör 360 regions fri snart?

Xtreme firmware 2.0 gör bl a x-box 360 regionsfri har jag hört...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
http://spel.feber.se/2006/07/video_p_mass_ef.html

Shit! Någon som har releasedatum?

Ser riktigt bra ut det där. Mycket välgjorda ansiktsanimationer.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof

Och det går och löpa var i Sv? *Söker*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Och det går och löpa var i Sv? *Söker*

Om du menar köpa - så finns det bla här

Och, nej - det blir inte regionsfritt med Xtreme firmware 2.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof

skulle förvåna mig kraftigt då regionsskyddet inte sitter i firmwaren

[edit]men rent teoretiskt så skulle säkert firmwaren kunna lura 360'n även där... men det är knappast troligt, även om det står att den "Boots all Xtreme Xbox 360 backups" men det skulle stått att den gör 360'n regionsfri då detta är rätt stort[/edit]

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
skulle förvåna mig kraftigt då regionsskyddet inte sitter i firmwaren

[edit]men rent teoretiskt så skulle säkert firmwaren kunna lura 360'n även där... men det är knappast troligt, även om det står att den "Boots all Xtreme Xbox 360 backups" men det skulle stått att den gör 360'n regionsfri då detta är rätt stort[/edit]

/Daniel

Det står även "boots all Xbox 1 originals and Xbox 360".
Det var därför jag utgick ifrån att den skulle klara alla regioner men vad vet jag, jag äger inte ens en xbox :).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det stödjer import, ifall det hade gjort det så hade jag skaffat en på en gång. Europa är som sagt va ett U-land när det gäller spel.

btw Zegapain XOR demo på Japanska market place just nu, värkar bli ett OK spel men tuvärr så är Zone of the enders grymt mycket bättre, det här spelet lider av ett fåtal ganska iriterande problem.

T.ex. att alla fiender är ca 1 pixel stor tills du är typ rakt på dem... inte så vidare lyckat att navigera tack vare det, vist du har pekare och markörer till dem men det är typ allt.

I alla fall för er som vill tanka det, skapa en hotmail adress eller vad som hellst kvittar som sagt va, samt registrera ett till konto på din xbox, se till att du väljer japan 日本 så ska det funka felfritt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Så urbota dumt av MS att ha restriktioner på demos på marketplace, speciellt då den enda kontrollen är landet kontot är registrerat med. Att betala för en tjänst som är så låst och besvärlig att dra nytta av till fullo är i mina ögon oacceptabelt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Så urbota dumt av MS att ha restriktioner på demos på marketplace, speciellt då den enda kontrollen är landet kontot är registrerat med. Att betala för en tjänst som är så låst och besvärlig att dra nytta av till fullo är i mina ögon oacceptabelt.

Dom har nog inget val. Är alltid ett jävla strul med rättigheter när det gäller sånt där. Ta iTMS t.ex, helt olika utbud i olika länder.
Och dom flesta demos kommer ju ändå till alla länder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du behöver inte betala för att kunna ladda ner demos, sedan är det väl bra att dom har det överhuvudtaget dom kunde lika väl inte ge oss några demo alls.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Trilogin Mass Effect har potential att bli hur bra som helst. Hoppas nu bara det blir så...

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GPU
Trilogin Mass Effect har potential att bli hur bra som helst. Hoppas nu bara det blir så...

Jag tror inte att Bioware kommer att misslyckas med Mass Effect, ser verkligen fram emot att spela det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"