kan inte få upp aktivitetshanteraren

Permalänk
Medlem

kan inte få upp aktivitetshanteraren

När jag trycker ctrl + alt + del så får jag inte upp aktivitetshanteraren, det kommer ingenting, datorn börjar inte jobba iheller. Den fanns där igår. har inte installerat någonting eller något. Utan nu när jag startade datorn så går den inte att få upp. Vet någon en lösning på detta?

har kört ad-aware så det är antagligen ingen spyware som har gjort det.

EDIT: har testat att köra taskmgr, men då får jag upp att ett annat program använder filen för tillfället

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Medlem

prova ctrl+shift+esc eller att högerklicka på taskbaren och klicka aktivitetshanteraren.
om den inte finns alls så vet jag inte riktigt hur man hittar den/får fram den igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: kan inte få upp aktivitetshanteraren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jawee
När jag trycker ctrl + alt + del så får jag inte upp aktivitetshanteraren, det kommer ingenting, datorn börjar inte jobba iheller. Den fanns där igår. har inte installerat någonting eller något. Utan nu när jag startade datorn så går den inte att få upp. Vet någon en lösning på detta?

har kört ad-aware så det är antagligen ingen spyware som har gjort det.

EDIT: har testat att köra taskmgr, men då får jag upp att ett annat program använder filen för tillfället

Gjorde en snabbsökning, men hittade inget annat än att det kan vara frågan om virus (eftersom inget felmeddelande kommer upp). Har du scannat ordentligt?

Permalänk
Medlem

Reparera windows, systemåterställning, format c:...bara välja och vraka...

EDIT: Du har gjort spyware sökning, men har du gjort virus sökning med till ex nod32 eller norton eller vad du nu har...

Visa signatur

Best file compression around: "DEL *.*" = 100% compression

Permalänk
Medlem

fick något norman antivirus (nej inte norton) till datorn och jag vet inte hur man söker med det. så det kan vara virus. men det blir svårt att hitta det. har någon något förslag på hur jag kan söka efter virus på annat sätt?

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jawee
fick något norman antivirus (nej inte norton) till datorn och jag vet inte hur man söker med det. så det kan vara virus. men det blir svårt att hitta det. har någon något förslag på hur jag kan söka efter virus på annat sätt?

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://www.kaspersky.com/virusscanner

Permalänk
Medlem

tack Kanel, har sökt igenom 7% nu.

Number of viruses found: 2
Number of infected objects: 412

EDIT: hittade ca: 10virus, men alla låg i en mapp som inte existerade. hur gör jag då?

Visa signatur