Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem

Det var längesen man fick ladda hem mapen direkt i spelet och det tycker inte jag är några problem, bara att gå in på hemsidan och ladda ner den. Dom flesta kör ju med Banlist med autokick på så.
Fast får hålla med om att fjortisarna börjar invadera lite, senast igår fick jag 3 "kompisar" med mig i laget. 1 som kunde lite och skrek idiot, feader osv så fort någon dog. Sa man något som han tyckte va fel så kom dom vanliga iqbefriade orden "jävla fittnoob" "din mamm" och lite annan fjortis slang och i sann fjortis anda hängde alla med och vräkte ur sig dom få orden dom kan...
Det värsta va att dom trodde dom va skitbra och kunde inte fatta att det andra laget började få övertag efter halva matchen, då jag och en till inte var med i deras kompis gäng så va de självklart vårat fel, vi feedade (måste erkänna att jag inte spelade så bra men 3-6 kan man inte kalla feeding), vi hjälpte inte till(även fast 1 av dom farmade när dom tog 1 av våra baracker...) osv.
Synd att man inte kan fixa åldersgräns på vissa games...

Permalänk
Medlem

Håller med där med åldersgränsen. Börjar bli lite tråkigt, inte bara på dota utan överhuvudtaget...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det kan ju bli ett herrans liv!

Tyvärr så har klassen på spelarna på Battle.net sjunkt riktigt låg i dagensläge... Det är inte ovanligt att man får spela med en 9-14åring som tror sig vara världsmästare på DotA och som desutom måste tala om detta för alla otaliga gånger innan gamet är över. Om det inte är detta så för man höra att man är den sämsta spelaren i universum bara för att man her en dålig dag eller är lite trött när man spelar. Personligen tycker jag att det är rent för j*vligt att folk som sitter och spelar online inte kan vara trevliga emot varandra, jag undrar om de är likadan i verkliga livet...
Skulle ju vara mindre trevligt att bo i närheten utav de som beter sig på detta sätt i så fall. Men jag antar att det är sånt man får leva med när det man spelar börjar bli mer populärt och det kommer in mer folk som inte respekterar känslan utav genemskap och allt annat som innefattas i gaming. //WarZy

Permalänk
Medlem

Re: Det kan ju bli ett herrans liv!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzy
Tyvärr så har klassen på spelarna på Battle.net sjunkt riktigt låg i dagensläge... Det är inte ovanligt att man får spela med en 9-14åring som tror sig vara världsmästare på DotA och som desutom måste tala om detta för alla otaliga gånger innan gamet är över. Om det inte är detta så för man höra att man är den sämsta spelaren i universum bara för att man her en dålig dag eller är lite trött när man spelar. Personligen tycker jag att det är rent för j*vligt att folk som sitter och spelar online inte kan vara trevliga emot varandra, jag undrar om de är likadan i verkliga livet...
Skulle ju vara mindre trevligt att bo i närheten utav de som beter sig på detta sätt i så fall. Men jag antar att det är sånt man får leva med när det man spelar börjar bli mer populärt och det kommer in mer folk som inte respekterar känslan utav genemskap och allt annat som innefattas i gaming. //WarZy

Spela pickup eller dotaleague instant game eller vad det nu heter (om de ens har kvar det).

Permalänk
Medlem

Re: Re: Det kan ju bli ett herrans liv!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Spela pickup eller dotaleague instant game eller vad det nu heter (om de ens har kvar det).

Grejen är den att detta gällde just publicgames och att vi (iaf jag) är trött på att alla har en så tråkig och tyken attityd där. Men visst om vi stör oss kan vi givetvis ge oss och spela DotA-League instantgames eller DotA.Pickup. Men grejen är den att bara för att folk inte kan bete sig normalt ska man då sluta bry sig o vända sig åt annat håll?
Nu menar jag inte bara i gaming sammanhang.

Men visst är det enkelt att skaffa mIRC, autha sig o spela pickup eller något annat. Men det är ju massa onödigt krångel med det enligt mig eftersom jag varken är direkt high på mIRC eller orkar fylla i massa formulär för att registrera mig på alla dessa forum och sådant.
Finns det inte något folk här på Sweclockers som brukar hänga i någon channel på Battle.net så man alltid kan hitta folk att spela med?, folk som man desutom vet kan bete sig som man ska gentemot andra människor.
Vore trevligt om det fanns en sådan channel, eller om vi kunde försöka skapa en sådan

Permalänk

Dota är kul, men blir tråkigt när folk inte vill sammarbeta, ska hålla på med dumma ord etc. blir en ALT+F4 efter matchen då. Ibland kan man ha tur och träffa på lite seriösare med bra attityd.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Det kan ju bli ett herrans liv!

Citat:

Grejen är den att detta gällde just publicgames och att vi (iaf jag) är trött på att alla har en så tråkig och tyken attityd där. Men visst om vi stör oss kan vi givetvis ge oss och spela DotA-League instantgames eller DotA.Pickup. Men grejen är den att bara för att folk inte kan bete sig normalt ska man då sluta bry sig o vända sig åt annat håll?
Nu menar jag inte bara i gaming sammanhang.

Men visst är det enkelt att skaffa mIRC, autha sig o spela pickup eller något annat. Men det är ju massa onödigt krångel med det enligt mig eftersom jag varken är direkt high på mIRC eller orkar fylla i massa formulär för att registrera mig på alla dessa forum och sådant.
Finns det inte något folk här på Sweclockers som brukar hänga i någon channel på Battle.net så man alltid kan hitta folk att spela med?, folk som man desutom vet kan bete sig som man ska gentemot andra människor.
Vore trevligt om det fanns en sådan channel, eller om vi kunde försöka skapa en sådan

Finns nog ingen sån kanal förutom klan-kanaler, bättre o köra på ett community som redan funkar hyffsat bra (dota.pickup och dota-league). Är inte ens svårt o registrera sig på någon av dessa.

Permalänk
Medlem

Jo men seriöst lät som en bra idé, Channel scout håller jag alltid till i och har väl spelat 1-1,5år nu så kom dit om ni så känner men se till att ha skype!

Nicks:
Greattulle
ChesneyHawks
GypsyCheese
TattarJaevel
JaegerMeistern

/ Tulli

Visa signatur

Amd athl 64 3200+ (newca.) ][ 2x 512 kingmax PC3200 ][ PC Radeon 9800 pro 128mb aiw ]

Permalänk

skype? det brukar lagga en del tycker jag, mycket lättare med ventrilo eller teamspeak.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
skype? det brukar lagga en del tycker jag, mycket lättare med ventrilo eller teamspeak.

Verkar som vissa har lite problem med hårdvara/uppkoppling i sådana fall

Visa signatur

Amd athl 64 3200+ (newca.) ][ 2x 512 kingmax PC3200 ][ PC Radeon 9800 pro 128mb aiw ]

Permalänk

Skype kan få fnatt ibland och ta upp 99% CPU och man måste starta om datorn

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Varför använda skype, ventrilo osv är mycket lättare, och senast jag använde skype så kunde man inte ens ställa in push-to-talk? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför använda skype, ventrilo osv är mycket lättare, och senast jag använde skype så kunde man inte ens ställa in push-to-talk? :/

Men varför blir det ett sådant liv o klagande på Skype? Skype är ett bra program som fungerar mycket bra om man har en dator och uppkoppling som klarar kraven som finns på Skype.
Vad är det sen som är enklare/lättare med Ventrilo o Teamspeak jämfört med Skype? I skype ringer du genom att dubbelklicka på dina kontakter, i Ventrilo o Teamspeak måste man först skaffa en server och pilla ditt rätt ip och massa annat tjafs.

Permalänk
Citat:

Men varför blir det ett sådant liv o klagande på Skype? Skype är ett bra program som fungerar mycket bra om man har en dator och uppkoppling som klarar kraven som finns på Skype.
Vad är det sen som är enklare/lättare med Ventrilo o Teamspeak jämfört med Skype? I skype ringer du genom att dubbelklicka på dina kontakter, i Ventrilo o Teamspeak måste man först skaffa en server och pilla ditt rätt ip och massa annat tjafs.

inget liv och klagade på skype, utan påpekanden att ventrilo alternativt teamspeak är stabilare.
Det som är bättre med ventrilo eller teamspeak är att det inte drar någon kraft från datorn så att de med sämre datorer kan även vara med och lyssna på hemligheter. Även push-to-talk tydligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, Det kan jag gå med på. Men push-to-talk funktionen tycker jag personligen är väldigt jobbig när man spelar t.ex DotA där man måste vara focuserad o hålla kontakten oavbrutet. (om man lirar seriöst och emot "riktigt" motstånd.)

Permalänk
Medlem

Finns det botar till DotA? Har lite problem med internet och jag laggar till ibland i 10-15 sekunder och det gillar ju inte dom man spelar med såklart Så jag kör inte på i-net förräns det är fixat, men finns det botar?

Permalänk

www.getdota.com/ie dock ej senaste versionen, men så att du kan spela
Men de är programerade att gå att heala vid typ >20% hp :/ lite svårt att få first kill.

eller så funkar inte sidan kanske var någon annan länk, ska leta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.dota-allstars.com/ai
Till för dota 6.27b mapen

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Bara jag som tycker att Dota har blivit väldigt mycket tråkigare att spela? Jag menar, man får inte lov att tanka ner mapen direkt i spelet, för då blir man kickad direkt. Man får tydligen inte vara nybörjare heller, för då får man en massa spydiga kommentarer av dom som tycker sig vara såå mycket bättre än sig själv. Liksom sitter det bara arga fjortisar och spelar? Vill ju lira med lite trevliga personer ibland. Blir ju så mycket roligare då...

Det finns väl arga fjortisar i alla spel? För mig så har DotA inte varit det samma på över ett år men det är vad jag känner. DotA var som roligast kring 5.50 - 5.84 efter det så har känslan försvunnit, men det är fortfarande kul med DotA. Om det har kommit en version som du inte har så är det både lättare för dig och för andra om du tankar den från hemsidan, det bästa är att göra det till en rutin att kolla www.getdota.com ibland. Jag lovar dig att nästan alla som spelat/spelar dota har blivit kallad för noob (jag har t.o.m. blivit bannad för att jag hade en dålig dota-dag). Sen är det ju skillnad att spela lite orutinerat och att få 0 - 25 i stats. Då är man mer än belastning för laget.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot

Om det har kommit en version som du inte har så är det både lättare för dig och för andra om du tankar den från hemsidan, det bästa är att göra det till en rutin att kolla www.getdota.com ibland.

Jag lovar dig att nästan alla som spelat/spelar dota har blivit kallad för noob (jag har t.o.m. blivit bannad för att jag hade en dålig dota-dag). Sen är det ju skillnad att spela lite orutinerat och att få 0 - 25 i stats. Då är man mer än belastning för laget.

Nu sa du några sanningens ord Drunken_Idiot men det är ju tyvärr så att det finns folk som bara joinar ett game för att förstöra det
Men banlist är helt värdelöst när så mycket folk började använda det. Det finns nummera något som heter "Goodlist" fast jag har inte en aning om hur det fungerar eller om det är banlist.nl som står för dess skapelse heller eftersom jag inte orkat sätta mig in i det än.

Permalänk
Citat:

Nu sa du några sanningens ord Drunken_Idiot men det är ju tyvärr så att det finns folk som bara joinar ett game för att förstöra det
Men banlist är helt värdelöst när så mycket folk började använda det. Det finns nummera något som heter "Goodlist" fast jag har inte en aning om hur det fungerar eller om det är banlist.nl som står för dess skapelse heller eftersom jag inte orkat sätta mig in i det än.

Man kan skriva en hel saga om leavers och vad man tycker om dem, förmodligen är majoriteten av dem mellan 10 och 16 år, väldigt oseriösa och omogna personer, och har därför inte utvecklat sinne för respekt. Deras känslor och behov kommer före alla andras med andra ord.
Goodlist var en mycket bra idé och skulle funka i teorin men de få gånger man faktiskt skulle lägga till en spelare på listan så är det antagligen någon som man känner eller ändå lägger i friends list. Sjukt bra koncept men i praktiken så skulle man ändå bli överrumplad av leavers om man lirar public. Jag använder Banlist enbart av att pinga och froma spelare, vid behov så bannar jag spelare för säkerhetens skull (men det krävs rätt mycket för att jag ska banna någon).

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att köra public när det finns så lätta och oftast mycket bättre alternativ; dota-league instantgame eller IRC #dota.pickup på quakenet, någon som kan svara på det? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför envisas folk med att köra public när det finns så lätta och oftast mycket bättre alternativ; dota-league instantgame eller IRC #dota.pickup på quakenet, någon som kan svara på det? :/

Det finns ett mycket enkelt svar på den frågan. Nämligen att folk inte orkar ta sig tid att använda mIRC eller dylikt bara för att få spela DotA om man inte använder mIRC normalt sett. Man vill och kanske inte har inte tid till att använda massa program vid sidan om WC3 för att hitta ett game att joina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns ett mycket enkelt svar på den frågan. Nämligen att folk inte orkar ta sig tid att använda mIRC eller dylikt bara för att få spela DotA om man inte använder mIRC normalt sett. Man vill och kanske inte har inte tid till att använda massa program vid sidan om WC3 för att hitta ett game att joina.

Tar ungefär 5 min för att tanka mIRC och fixa auth osv, sen är det bara o joina o skriva !add...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tar ungefär 5 min för att tanka mIRC och fixa auth osv, sen är det bara o joina o skriva !add...

du får de att låta enklare än det är. Lätt för dig att skriva sånt som faktiskt pillar med mIRC. själv tog de mig längre tid. Men visst när man väl fattar är de inte svårt. men de e upp till var och en var dom vill lira. kör man pickup e de ingen garanti att man får spela med sina polare och så

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk
Citat:

[17: 03] Jag tar dig på orden och testar. Testet börjar NU!

EDIT
[17:32] Nej du, jag har inte hittat ett bra ställe som hjälper mig hur man blir authad. Att tanka hem mirc och installera gick blixtsnabbt och att ställa in rätt server osv var också lätt. Men jag har använt mirc förut. Det jag också gjort en gång i tiden var att autha mig själv men glömt bort hur man gör så jag googlade. Jag fann inget som var till hjälp för mig så jag tänkte fuska, "jag frågar min vän Poolman hur man gör", men han svarade inte på msn. Nu måste jag påpeka att jag är ganska klyftig men inte booksmart dessutom så hade jag använt mirc tidigare. Tänkt dig nån som inte använt mirc alls. Nu tog det mig 3 minuter att skriva detta inlägg men totalt tog det mig 29 minuter att INTE bli authad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[17: 03] Jag tar dig på orden och testar. Testet börjar NU!

EDIT
[17:32] Nej du, jag har inte hittat ett bra ställe som hjälper mig hur man blir authad. Att tanka hem mirc och installera gick blixtsnabbt och att ställa in rätt server osv var också lätt. Men jag har använt mirc förut. Det jag också gjort en gång i tiden var att autha mig själv men glömt bort hur man gör så jag googlade. Jag fann inget som var till hjälp för mig så jag tänkte fuska, "jag frågar min vän Poolman hur man gör", men han svarade inte på msn. Nu måste jag påpeka att jag är ganska klyftig men inte booksmart dessutom så hade jag använt mirc tidigare. Tänkt dig nån som inte använt mirc alls. Nu tog det mig 3 minuter att skriva detta inlägg men totalt tog det mig 29 minuter att INTE bli authad.

Sök på "quakenet auth" så får du upp flera sidor som förklarar hur du authar direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Sök på "quakenet auth" så får du upp flera sidor som förklarar hur du authar direkt.

Tack jag hittade faktiskt en bra sida men det tog mig ändå en halv timme att fixa allt (om man räknar in att jag visste vart jag skulle söka från början). Jag hoppas ni avancerade mirc användare hjälper till på riktigt istället för att säga "det är bara att..." om ni ska klaga på de som spelar public. Jag anser att det fortfarande är för krångligt att ställa in mirc på rätt sätt, då står jag hellre ut med att vissa leavers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack jag hittade faktiskt en bra sida men det tog mig ändå en halv timme att fixa allt (om man räknar in att jag visste vart jag skulle söka från början). Jag hoppas ni avancerade mirc användare hjälper till på riktigt istället för att säga "det är bara att..." om ni ska klaga på de som spelar public. Jag anser att det fortfarande är för krångligt att ställa in mirc på rätt sätt, då står jag hellre ut med att vissa leavers.

Verkar ju bara som du har svårt att förstå, du säger att du googlade och inte hittade något, googlade du bara på "auth" då eller?

Om man är dum kan man inte vara smart.

Edit: Kanske överdrivde med "fem minuter" men det tar verkligen inte 30 min om det inte är första gången man använder en dator.

Permalänk
Citat:

Verkar ju bara som du har svårt att förstå, du säger att du googlade och inte hittade något, googlade du bara på "auth" då eller?

Om man är dum kan man inte vara smart.

Edit: Kanske överdrivde med "fem minuter" men det tar verkligen inte 30 min om det inte är första gången man använder en dator.

Jag är inte van användare av mIRC, jag kanske är dummare än du men jag försökte iaf göra ett test för att se hur snabbt jag kunde fixa mIRC och autha mig. Eftersom jag inte specifikt googlade "quakenet auth" från början så drog jag till med 30 minuter. Nej jag googlade inte bara "auth", jag googlade "mirc auth", jag antog att det inte fanns så fruktansvärt många fler program som hette mirc så jag chansade. Du må vara duktigare på datorer men jag vet iaf hur man böjer ordet "överdrift" på rätt sätt. Jag låter dig få klura ut den rätta böjningen eftersom du gav mig så mycket information om hur man authar sig på mIRC.

Ha en trevlig söndag.

Visa signatur