Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem

Har lite problem med att ladda ner den senaste versionen av DoTA (v6.38)

När jag sparat kartan på skrivbordet ska jag öppna den i World Editor. När jag försöker så får jag upp ett felmeddelande.

" This application has encountered a critical error:

Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att utföra kommandot.

Program: c:\program\warcraft iii\worldedit.exe
Object: WERandomGroupSet (.?AUWERandomGroupSet@@)

Press OK to terminate the application. "

Alltså jag är säker på att jag har tillräckligt med minne, någon aning om vad det kan vara?

Mvh spyss

Permalänk

DotA banorna är låsta så ingen kan öppna och modifiera dem.

Däremot så har några lyckats att låsa upp 6.32b, du kan ladda ner den här:
http://dimon.xgm.ru/opendota/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
DotA banorna är låsta så ingen kan öppna och modifiera dem.

Däremot så har några lyckats att låsa upp 6.32b, du kan ladda ner den här:
http://dimon.xgm.ru/opendota/

mm förstår det.

Men jag har inte förstått hur jag ska ladda ner banorna eftersom jag först sparat dem till skrivbordet och sedan försökt "ladda ner dem" genom att öppna filen.

Inget dataproffs så en vägledning vore på sin plats!

Mvh spyss

Permalänk
Medlem

När du sparat den på skrivbordet så kopierar du in den i *:\*\Warcraft III\Maps\FrozenThrone\Download

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
När du sparat den på skrivbordet så kopierar du in den i *:\*\Warcraft III\Maps\FrozenThrone\Download

Vad man inte lyckas tänka ibland

Tack!

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det kommit ut någon ny version av AI till dota? Senast var väl 6.27b och därefter skulle det komma en ny när nästa "stora" dota map blev släppt. Försöker leta igenom forumet på dota-allstars dock går det så fruktansvärt slött så går ej att använda just nu...
Någon som vet eller hört någonting? Vore kul med en ny version för att få nya heros och lite mer balans osv

Edit: Efter lite googlande så hittade jag förvånat nog en ny AI version direkt länkad från www.getdota.com
Så enkelt var det

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta42
Någon som vet ifall det kommit ut någon ny version av AI till dota? Senast var väl 6.27b och därefter skulle det komma en ny när nästa "stora" dota map blev släppt. Försöker leta igenom forumet på dota-allstars dock går det så fruktansvärt slött så går ej att använda just nu...
Någon som vet eller hört någonting? Vore kul med en ny version för att få nya heros och lite mer balans osv

Edit: Efter lite googlande så hittade jag förvånat nog en ny AI version direkt länkad från www.getdota.com
Så enkelt var det

Skulle precis in och skriva att du bör alltid leta på www.getdota.com först. Så som jag har förstått det kommer alla uppdateringar för både vanliga DotA och DotA-AI att lanseras där. Då är det enkelt att ha för vana att titta in där emellanåt och se om det finns något nytt.

Permalänk
Medlem

jag har 6.40 AI
jag och Drunken_Idiot brukar googla runt efter AI eftersom de finns tydligen många som sitter och kodar sådana

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk
Medlem

spelar ni gamla stofiler än? drunken & co menar jag då. Jag har själv just dragit igång igen och börjar väl hitta formen.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
spelar ni gamla stofiler än? drunken & co menar jag då. Jag har själv just dragit igång igen och börjar väl hitta formen.

fan rumpel.. jag tog bort dig från msn eftersom senast jag skrev till dig sa du att du hade slutat spela.. vi lirar fortfarande men absolut inte lika mycket.. men jag gör däremot.. spelar med lite annat folk.. vi spelar över GG client och då och då en pickup

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoolmaN
fan rumpel.. jag tog bort dig från msn eftersom senast jag skrev till dig sa du att du hade slutat spela.. vi lirar fortfarande men absolut inte lika mycket.. men jag gör däremot.. spelar med lite annat folk.. vi spelar över GG client och då och då en pickup

Jag brukar lira över pickupen mest, men har även ggc. Jag håller även på att bygga en dota sektion åt TwaG, som är en av sveriges bästa wc3 klaner.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag brukar lira över pickupen mest, men har även ggc. Jag håller även på att bygga en dota sektion åt TwaG, som är en av sveriges bästa wc3 klaner.

men adda mig på msn (igen) rams_in_trance@hotmail.com om inte så bara skriv till mig om du har mig kvar så åter-addar jag dig.. så kan du ju lira med oss.. vi brukar köra priv games 5 mot 5 över GG och många jag spelar med är väldigt duktiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har kvar dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har kvar dig

ja men skriv till mig på msn så jag kan återadda dig iaf

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Åh.. Poolman, länge sen vi spelade. heter Killbom på b.net nu så du kanske kan adda mig igen så kan vi köra lite kasnke?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Åh.. Poolman, länge sen vi spelade. heter Killbom på b.net nu så du kanske kan adda mig igen så kan vi köra lite kasnke?

alltså jag spelar inte alls mycket på b.net som sagt.. de blir pickup då och då.. men oftast när jag väl spelar lirar jag på GG client.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

okej.. jag är ju inte sådärjättebra.. fast mkt bättre om man sitter med några på Ts/Vent och lirar, man kanske ksa testa det endå? trevligt folk där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
okej.. jag är ju inte sådärjättebra.. fast mkt bättre om man sitter med några på Ts/Vent och lirar, man kanske ksa testa det endå? trevligt folk där?

dom jag spelar med är trevliga ja.. har inte spelat på några dagar dock.. har varit ganska speltomt men de ändras förmodligen
men nog ska du kunna spela med oss någon gång.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Mjo.. får skrika dig i örat om jag ser dig på msn nån gång.. har bytt adress till en @gmail.com men det kanske du sett.. Tycker förresten att topic borde ändras till DotA

Permalänk
Medlem

w00t.. har jag haft dig på msn.. nu e jag helt vilsen.. känner inte igen ditt nick nämligen.. min mail står några svar upp.. bara adda och skriv eller nåt.. för jag vet inte din mejl.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoolmaN
w00t.. har jag haft dig på msn.. nu e jag helt vilsen.. känner inte igen ditt nick nämligen.. min mail står några svar upp.. bara adda och skriv eller nåt.. för jag vet inte din mejl.

Nickade Awsom_Sajber förut.. men bytte eftersom att jag tänkte tile dåligt när jag gjorde mitt piskup account.. alltså heter jag Killbom nu

Permalänk
Medlem

OMG simon 2 haha kopplade inte.. såg killbom som nåt annat namn. ha va dum jag känner mig har ju dig på msn också.. du jag oh rumpel kan spela nån dag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ont om folk som var intresserade av dota här på sweclöck =D... själv så har jag lirat på pickup i kanske 1 år, fast då man blir trött på allt lagg så har jag sakta men säkert börjat vänja mig vid ggclient.. finns en del leavers där dock.. fast nivån är ganska bra på dom få spelare jag mött/spelat med.. är gärna med nån kväll ifall ni ska lira på något av dom båda =D

Permalänk
Medlem

Måste man ha tft för att spela dota?
Har bara wc3.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
(dock så suckar jag bara och klandrar ner på migsjälv)

Hehe, men det är ju inte mer än mänskligt
Men jag som inte använder irc/mIRC och inte har tankar på att börja med det... vart vänder lilla jag mig ? Eller är det så att det är lika bra att börja med mIRC kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzy
Hehe, men det är ju inte mer än mänskligt
Men jag som inte använder irc/mIRC och inte har tankar på att börja med det... vart vänder lilla jag mig ? Eller är det så att det är lika bra att börja med mIRC kanske?

Det skadar inte att börja med. Ett bra verktyg för kommunikation.

Permalänk
Medlem

Hum, det har du kanske rätt i. Ska ge det en chans i alla fall tror jag bestämt

Permalänk
Geeks
SweClockers

Regeln gäller även GG-Client.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Måste man ha tft för att spela dota?
Har bara wc3.

Går med Crt oxå tror jag ! [:D]

Permalänk

För de som bryr sig: har ändrat nick till "Sage" på bnet.

Bläää hej då.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin