Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem

hmm om drunken pickar sin hero så sattsar jag min pengar på honom faktiskt

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Jag tar alltid techies när det är -AP. Är bra med honom, lär mig var man ska placera minor etc. etc. Det är roligast när motståndarna är inkompetenta och inte lär sig något av sina misstag.

Permalänk
Medlem

JAg började köra DotA för ca 2 veckor sen och kr kanske 2-3 matcher per dag typ publicgames. Det tråkiga är att folk blir så arga för man är kass, men hur ska man lära sig om man inte får spela

iaf razor är min favoritgubbe.

När ni ändå snackar om detta hur ser man folks ping? Och vilket land? Ibland så kommer det upp en ruta där det står t.ex Senig (SE) Random(DK) osv.

Permalänk
Medlem

Senig: de är banlist de annvänder då, körs i bakgrunden så kan man skriva
/pingall eller /fromall
www.banlist.nl

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tänkte börja lira dota medans jag väntar på oblivion mm. Nån som kan tipsa på hur man ska bete sig för att bli välkommen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Tänkte börja lira dota medans jag väntar på oblivion mm. Nån som kan tipsa på hur man ska bete sig för att bli välkommen?

För det första så lefta aldrig innan hosten säger du kan lefta annars kan du hamna på banlist.nl så har helt plötsligt typ alla på battle.net dig på sin banlist. Sedan ska du bara vara glad och trevligt :). Prova kör strenghthjältar i början då det är lättare att överleva med dessa. Sedan kan du ju kolla runt på recepten lite så du får en uppfattning om vad som passar vilken hjälte och köp inte bara recepten du måste ha saker till de.
Spelade nyss ett game där en jag mötte bara köpte recept inga items.. gissa om han va lätt att döda :D.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att vara lite cool och ta det lugnt i början. det är viktigare att hålla sig själv vid liv än att döda någon annan döda = nästan 200 dö = -400 om man har otur.
alla str baserade heroes e melee så chilla i början döda det du kan, akta dig för nukers.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Två saker man måste lära sig i spelet:

1. I början av spelet, ta det lungt, som Rumpel sa. Om du är melee, häng helst i bakgrunden lite och låt creepsen och de heroes med räckvid döda creeps, så får du exp för det.

2. Lär dig att backa. I late game ska du aldrig, aldrig pusha en lane inpå fiende territorium själv, såvida du inte har fullständig koll på var fienden är, eller har windwalk.

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talare.... Om du inte dör hela tiden så kommer inte folk tracka ner på dig hela tiden... har du typ 0 - 4 efter 10 min kommer alla hata dig gamet ut... va passiv, satsa på str med några bracers och en RoH och kör lategame istället... Tips kan ju va att läsa lite om nån hero så du kan lite vilka items du bör köpa och sedan pracca den lite... viktigt med lite erfarenhet... så du t.ex inte satsar på massa intelli till en naix etc

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Senig: de är banlist de annvänder då, körs i bakgrunden så kan man skriva
/pingall eller /fromall
www.banlist.nl

fattar inte.. hur ska man göra för att kunna banna eller pinga folk.. dessutom vikken port öppnar man i routern, jag har en D-link 624+

tack på förhand.. dessutom börjar jag bli skit bra.. skriv till mig om ni vill spela "didu" heter jag..

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiDu
fattar inte.. hur ska man göra för att kunna banna eller pinga folk.. dessutom vikken port öppnar man i routern, jag har en D-link 624+

tack på förhand.. dessutom börjar jag bli skit bra.. skriv till mig om ni vill spela "didu" heter jag..

Kan det varit så att vi spelade tillsammans igår? Jag nickar kookle skapade ett game hade för mig att didu joinade... Det med banlist så måste du ställa in Nic under warcraft 3 snooping prova byta tills du ser i messages när du viskar dig själv.
Trevligt game igår förresten :).
Edit: om det nu va du :p.
Edit: en liten dotafilm om när jag en natt är väldigt trött och pickar techies detta är när 3 st har leftat och jag springer runt och letar efter de :D. http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/Nattdota.zip
Gjorde den när jag lekte med movie maker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var en najs film=) fast ja hade bättre stats

Visa signatur

HaMlte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiDu

Väldigt va du var ödmjuk.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
Väldigt va du var ödmjuk.

johan, du är så hård.. jag får ta o lära dej att spela sen=)... kram

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

mr nice guy

Vill ni lira priv games eller bara lira så msga The_Knark på bnet eller kom in på
channeln :clan xzi om ni vill lira , ni kommer få bra motstånd.

www.dota-allstars.com är en väldigt bra sida där det står mycket om hjältar o du kan läsa om saker man kan köpa osv, ifall du e nybörjare.

btw nån som vet något bra forum där man kan snacka om olika builds på charsen? forumet på dota-allstars.com är nere så är tacksamm för svar.

Mina favvo hjältar är i sentinel : earthshaker o nagan och i scourge är det bara Oblivion som jag e välditg bra med. annars har jag lirat alla hjältar ett antal gånger

over and out!

Permalänk

Re: mr nice guy

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 150gOst
Vill ni lira priv games eller bara lira så msga The_Knark på bnet eller kom in på
channeln :clan xzi om ni vill lira , ni kommer få bra motstånd.

www.dota-allstars.com är en väldigt bra sida där det står mycket om hjältar o du kan läsa om saker man kan köpa osv, ifall du e nybörjare.

btw nån som vet något bra forum där man kan snacka om olika builds på charsen? forumet på dota-allstars.com är nere så är tacksamm för svar.

Mina favvo hjältar är i sentinel : earthshaker o nagan och i scourge är det bara Oblivion som jag e välditg bra med. annars har jag lirat alla hjältar ett antal gånger

over and out!

Jag och 3 kompisar lirar ofta public och vinner ca 90%. Vi kanske tittar in i clan xzi så vi får lite motstånd :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skitbra :)

det låter ju skitbra
fast public games säger inte mycket har nog inte förlorat nån på flera månader fast ni e ju säkert ett roligt o bra mycket bättre motstånd

Permalänk
Medlem

Hypremann då har du inte lirat dota om du säger så där ? Naix har lågt hp till lvl 10 sen = imba sang and yasha på han då sen kanske nån bracer sen går man på crystaliys och har critts och ca 55 plus dmg plus 40 % life steal. Har 35 % slow och 25 % speedbost i sina attacks plus avatar som ger 15-20 plus dmg lvl 3 ulti så sug att naix suger ... han smeker allt efter lvl 16.

Permalänk

Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 150gOst
det låter ju skitbra
fast public games säger inte mycket har nog inte förlorat nån på flera månader fast ni e ju säkert ett roligt o bra mycket bättre motstånd

Får ta en titt in i clan xzi varje gång jag loggar in på battle då ;).

Dpb: Naix är bara bra om man möter ett motstånd utan stunners. Jag vet att han är en väldigt bra hero men det är verkligen inte den bästa finns många andra som jag hellre lirar än naix. Sedan det att jag inte lirat mycket... Du kan vara med på ett game om du vill så får du se hur mycket jag har lirat ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Får ta en titt in i clan xzi varje gång jag loggar in på battle då ;).

Dpb: Naix är bara bra om man möter ett motstånd utan stunners. Jag vet att han är en väldigt bra hero men det är verkligen inte den bästa finns många andra som jag hellre lirar än naix. Sedan det att jag inte lirat mycket... Du kan vara med på ett game om du vill så får du se hur mycket jag har lirat ;).

Hmm... vadå naix bara är bra om man inte möter stunners? Hans avatar gör så att det inte går att stunna! naix med treads, satanic, sange and yahsa(efter satanic,annars får du ingen lifesteal), 2 bashers och hyperstone tar alla.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Hmm... vadå naix bara är bra om man inte möter stunners? Hans avatar gör så att det inte går att stunna! naix med treads, satanic, sange and yahsa(efter satanic,annars får du ingen lifesteal), 2 bashers och hyperstone tar alla.

När du fått allt de där har dom flesta leftat iaf på public sen varför mer lifeseal till naix? 40% räcker gått och väll skaffa mer dmg istället så får du mer liv per slag också går de snabbare att döda;)

Permalänk
Medlem

Om det står "orb effect does not stack"
Kan man ha 2 st såna items då eller funkar bara en av orb effectesen?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Bara en som fungerar.
Edit: Angående det så såg jag en magina igår som köra lifesteal eller så va det sange så den manaburnade inte längre :p.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har tex sätt rikimaru med lothards så...

Men seriöst... Naix krossar det mesta tex gått in i fight 1 on 5 plockat
2 st och sen dragit med avatar... han är imba

Permalänk
Medlem

skulle nån här kunna testa regga sig på www.dotaportal.com och se om det funkar?

min kompis kunde regga sig, men ja kan inte fast jag försöker med olika namn och från olika datorer (har både testat ff å ie)

vad kan vara felet?

Permalänk
Medlem

Citat:

Alltså, det finns folk därute som anser att Dota är fullt balanserat. Detta är bara helt enkelt önsketänkande.

Man kan göra bra ifrån sig med alla heroes, men det är så inihelvete mycket enklare med vissa än med andra! N'aix är nog det mest uppenbara exemplet.

Permalänk
Medlem

Sidan verkar vara nere...

Permalänk

Citat:

För det mesta går det att komma undan och vänta ut ultin, men som sagt alla heroes blir "imba" med rätt items.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man kan väll inte kalla dom imba ifall det är items det beror på =)... jag tänker mer vilka skills dom har... t.ex phantom assasin som har både en grym critt o dodge... sen plussas det på med en blink strike ... helt klart bättre än många andra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
För det mesta går det att komma undan och vänta ut ultin, men som sagt alla heroes blir "imba" med rätt items.

Någonsin sett Naix med Black King Bar? Två Avatars. Kul. Eller Imba.

Iaf, så är vissa heroes väldigt mycket bättre än andra. Jag tycker själv det är de heroes som har enklast att döda creeps, eftersom de får enorm fördel i början av spelet på pengafroten.

Vilka heroes suger ni rejält med? Jag kan säga att Support Heroes är inte min grej. Vengeful Spirit (ja, hon är support) och Chen. Har nog aldrig haft sämre stats än när jag spelade dom. Fy fan.