Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoolmaN
hehe Traxex och naix e inte dåliga.. men nu sitter man bara och väntar på den uppkommande versionen.. hoppas IceFrog har nerfat lite hjältar så att de blir lite roligare.

typ Naix ^^ ge han 3 bashers så är han mycket otrevlig.. får han in ett slag så kan man i princip lägga sig ner och dö ;D slow på varje slag (och life steal) och stor chans att stunna (vet inte om man lägger ihop dom så de blir 45% eller om det är 3*15% man tar, alltså 3 chanser på 15% var ;D)

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
typ Naix ^^ ge han 3 bashers så är han mycket otrevlig.. får han in ett slag så kan man i princip lägga sig ner och dö ;D slow på varje slag (och life steal) och stor chans att stunna (vet inte om man lägger ihop dom så de blir 45% eller om det är 3*15% man tar, alltså 3 chanser på 15% var ;D)

Haha, så rätt. Jag spelade mot en medelmåttig N'aix spelare häromdagen, och han ägde ändå upp tre av oss i en duel lategame.

Permalänk
Medlem

sen en sak jag inte fattar med naix är varför han ska ha så j*vla hög agility.. han är ju styrke hero.. skumt

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
sen en sak jag inte fattar med naix är varför han ska ha så j*vla hög agility.. han är ju styrke hero.. skumt

Kompensera för hans låga grundskada, dessutom får han ju inte mycket liv, så han är ju rätt öppen för att ta massiv skada av t.ex Intelligens hjältar, jag menar Tinker kan ju nuka sönder killen om man inte skaffar liv till honom.

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk

Naix är även väldigt lätt att ta med stunners, dock inte lategame.
Den enda hero jag känner behöver bli lite sämre just nu är spiritbreakern(vilken jag brukar lira mest av alla heros ) han är för bra om man kan spela honom rätt.
Jag lirar han lite annorlunda än de flesta för jag satsar på auran och det är denna som behöver försämras med auran är det som om man slår 2 slag varje gång.
Direkt man får ultin är det bara att köra en charge på en hero som har ganska lite normal hp slå några slag köra ultin och han är död... En svensk kallade det en gång att spiritbreakern är en flugsmälla och alla andra heros är flugor och jag kan inte mer än att hålla med ;).

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Naix är även väldigt lätt att ta med stunners, dock inte lategame.
Den enda hero jag känner behöver bli lite sämre just nu är spiritbreakern(vilken jag brukar lira mest av alla heros ) han är för bra om man kan spela honom rätt.
Jag lirar han lite annorlunda än de flesta för jag satsar på auran och det är denna som behöver försämras med auran är det som om man slår 2 slag varje gång.
Direkt man får ultin är det bara att köra en charge på en hero som har ganska lite normal hp slå några slag köra ultin och han är död... En svensk kallade det en gång att spiritbreakern är en flugsmälla och alla andra heros är flugor och jag kan inte mer än att hålla med ;).

mycket som behövs nerfas, Nerubian Assassins mana drain är alldeles för bra för så lite mana, medusas purge borde ha längre cooldown, skorpionens rökmoln borde ha kortare durability.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tycker dom borde ta bort lord abbadon... har motståndarna ingen stun är han odödlig... KÖTTA KÖTTA KÖTTA, oh hjälp min ulti gick igång - tele bas... typ

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoolmaN
mycket som behövs nerfas, Nerubian Assassins mana drain är alldeles för bra för så lite mana, medusas purge borde ha längre cooldown, skorpionens rökmoln borde ha kortare durability.

håller med dig, sen att Chen kan hämta creeps med 1500hp + stun/mana burn vid lvl 6+? gillar jag inte heller riktigt.

Luna/druiden/darksorrow/sven är också fina hjältar enligt mig

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ
jag tycker dom borde ta bort lord abbadon... har motståndarna ingen stun är han odödlig... KÖTTA KÖTTA KÖTTA, oh hjälp min ulti gick igång - tele bas... typ

du kan lika gärna ha slow.. eller att nån hjälte har en MKB, får man in mini stunnen så att säga.. men han är inte odödlig, abaddon är inte så farlig enligt min mening.. men visst alla har vi oliks syn på saker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis köpt frozen throne och undrar bara varför hälften av alla games är dota? har det blivit så mycket roligare i frozen throne? var inte mer än en tiondel när jag körde vanliga wc3. och vad betyder -am och -sm?

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sputniqs
Har precis köpt frozen throne och undrar bara varför hälften av alla games är dota? har det blivit så mycket roligare i frozen throne? var inte mer än en tiondel när jag körde vanliga wc3. och vad betyder -am och -sm?

-am finns inget som heter

-ar kanske du syftar på och -ap

Dota har nog ändrats MYCKET sen vanliga wc3.

-ar står för all random vilket betyder att du kan få vilken hjälte som helst från både scourge och sentinel, -ap är all pick, du kan välja mellan alla hjältar och ta din favorit

-sm är short mode, tornen gör mindre skada och tar mer skada, du får mer xp av creeps så du levlar mycket snabbare, du får mer pengar när du dödar et creep

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok. tack får testa nån gång

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Den allra bästan heron i spelet om jag får ta en blir GONDAR!!! för att: Fet nuke, windwalk med stabb, cirtt + dodge i samma skill, ultin gör honom snabb som fan. Kort sagt han e typ komplett.
2 andra heroes som är sjuka är Lycan och clintz de är också rätt imba med spirit breaker så bildar de topp tre. två som förtjänar att nämnas är Night stalkern och blood seeker/vengeful spirit vet inte vilken jag hatar mest av vengeful och seekern?

Inteligens heroesarna borde bli bättre på massa vis de börjar sug runnt lvl 12+ allihopa utom necrolic

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Nu har ni typ räknat upp alla heros ^^
Alla kan bli nästan oövervinnliga, gäller bara få bra items...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Nu har ni typ räknat upp alla heros ^^
Alla kan bli nästan oövervinnliga, gäller bara få bra items...

Ja så är det..

Men inget slår Goblin Techies med 2 Hyperstone 2 Divine Rapier och en Lothars Edge nej jag bara skoja.. fastn de hade varit fett skoj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man kan ju reoretiskt sätt dominera med alla heroes, man kan la säga att bone clintz dominerar en omgång 100 gånger fler än en death prophet gör typ.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Death prophet är väldigt bra!
Fast ja de är enklare med bf, då de krävs mer skills att dominera med death prophet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man är nån int hero säg death prophet kommer man att ägas av lycan när han når lvl 7. De att se en ensam varg komma sedan dyker det upp 2 till är fan inte skoj. Skaffar aset sedan black king bar kommer man knappt ens kunna skada den jäveln =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
om man är nån int hero säg death prophet kommer man att ägas av lycan när han når lvl 7. De att se en ensam varg komma sedan dyker det upp 2 till är fan inte skoj. Skaffar aset sedan black king bar kommer man knappt ens kunna skada den jäveln =/

jag kommer ihåg en dota jag hade då vi mätte 3 intelligens tror jag.. lion, tinker och ezalor tror jag de va.. jag va tvungen att ha BKB för att kunna gå in och skada dom jag lyckades få en tripplekill på dom en gång.. så vargen är ruggig.. plus att när hans ulti är slut som vara i en minut har ultin kommit mer än halvvägs på cooldown typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enchantress är en int hero som äger.
När jag körde henne så kunde ingen ta mig, hade bl.a divine reaper och hade runt +600dmg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enchantress är faktiskt bra för att vara int hero, faktiskt näst bäst när jag tänker efter.
de två herosarna jag tycker suger mest är 1 Neurubian weaver 2 Rootfellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

enchantress är faktiskt bra för att vara int hero, faktiskt näst bäst när jag tänker efter.

Nerubian Weaver är inte dålig egentligen, men om man ser rent skillmässigt är han inte den bästa de kan jag hålla med om, trädet är ruggigt, med sin trädarmor som den kan kasta på sig själv plus att de kan bli osynligt, jag ogillar att möta trädet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har nog sagt det tidigare, men Pudge är väldigt rolig. Meat Hook, Dismember + Rot, och spring sedan längs med hjälten men Rot aktiverat ala Tormented Soul och fånga honom i nödfall med en avslutande metahook =).

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

"FRESH MEAT!" är skoj att höra kan man säga, om det inte drabbar en själv.
En hero som e rätt skoj är axe, hunger är fan imba i tidigt spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara säga en sak till alla er som säger att INT herosarna inte är "bra".
Om ni vill ha det bevisat för er att det inte stämmer kan ni ju ta o pm:a mig på b.net "WarZy".
Så kan jag ta o visa er ett extremt sjukt game me PUGNA.... Han är grymt sjuk om om har lite teamplay i laget. (vist han är även bra solo men inget slår ett team me en bra pugna spelare om det är jämt me heroes( dvs bra combos i båda lagen och inte ett enbart melee osv)

//edit har inte replayen kvar så jag får visa er "in game"

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man spela trädet är han en av dom bästa hjälpherosen i spelet... Du har nog extremt dålig med root och kan troligtvis inte itembuy till han när du säger en sådan sak

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

Tinker är dålig lategame tycker jag.. han kan nuka sönder många och mycket i början om man skaffar Dagon och maxar hans Missil och Laser

Visa signatur

Permalänk

Hmm, bästa solo eller bästa teamet?

Finns en hel del aspekter att tänka på, även den "sämsta" heron kan vara den absoluta nyckeln till ett team.

Tänk er. Enigma, Sven, Rootfellan, Naix och Venomizer, lycka till säger jag

Venom smyger in, gör den spruta gift (har glömt namnet på sakerna, var längesen jag lira, iaf hans Ulti) Enigma ploppar in, lägger MidnightPulse och Black hole, Sven går in med God Streght och Splash. När den slutar lägger Rootfellan Roots, och Enigma midnight igen, Sven pumpar på.. Ja, alla är döda redan. Eftersläntare dödas med poisen.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pecesithon
Hmm, bästa solo eller bästa teamet?

Finns en hel del aspekter att tänka på, även den "sämsta" heron kan vara den absoluta nyckeln till ett team.

Tänk er. Enigma, Sven, Rootfellan, Naix och Venomizer, lycka till säger jag

Venom smyger in, gör den spruta gift (har glömt namnet på sakerna, var längesen jag lira, iaf hans Ulti) Enigma ploppar in, lägger MidnightPulse och Black hole, Sven går in med God Streght och Splash. När den slutar lägger Rootfellan Roots, och Enigma midnight igen, Sven pumpar på.. Ja, alla är döda redan. Eftersläntare dödas med poisen.

för det första brukar man köra pick i matcher, alltså bara heros i samma lag... Men om man skulle köra ap så skulle ju sandking vara bättre än naix... menar både stun och aoe ulti^^ dock tycker jag maiden och omni istället för enigma och sven om du ska ha ett bra 5 on 5-strids lag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dota till WOW:RoC är vida överlägsen den till tillägget. Välbalaserat och utan en massa skit. Briljant i sin enkelhet och fortfarande krävs det lika mycket skicklighet. Det ingår också flera egengjorda skins och enheter.