Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ

för det första brukar man köra pick i matcher, alltså bara heros i samma lag... Men om man skulle köra ap så skulle ju sandking vara bättre än naix... menar både stun och aoe ulti^^ dock tycker jag maiden och omni istället för enigma och sven om du ska ha ett bra 5 on 5-strids lag

ehem.. vad jag vet är det all random som ska köras i de flesta ligor och såånt som finns, dota.pickup kör bara all random

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Dota till WOW:RoC är vida överlägsen den till tillägget. Välbalaserat och utan en massa skit. Briljant i sin enkelhet och fortfarande krävs det lika mycket skicklighet. Det ingår också flera egengjorda skins och enheter.

Nej de är det inte, exakt lika.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

hopppas att det kommer en nya version snart, finns så många buggar =/. Lunas ulti och sand kings är värst av alla, det hjälper juh fan inte ens att döda asen för att slippa deras vidriga skada.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
hopppas att det kommer en nya version snart, finns så många buggar =/. Lunas ulti och sand kings är värst av alla, det hjälper juh fan inte ens att döda asen för att slippa deras vidriga skada.

så sant så sant.. dom e äckliga

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk
Medlem

Jo, IceFrog har endel att fixa till kommande version.;)
DotA är skit kul men det har för många imba heros.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Jo, IceFrog har endel att fixa till kommande version.;)
DotA är skit kul men det har för många imba heros.

ja så är det.. men det är nog svårt att göra en perfekt dota

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De kommer snart en ny version med 6 nya hjältar i varje lag 1 ny affär till varje lag mm.
Sen att de finns för många imba heros är väll å ta i, har man rätt motstånd kan man va imba med dom flesta.
Dom flesta "imba" heros är lätta att ta bara man har lite teamplay och inte försöker med 1on1 hela tiden.
Fast så fort man kör lite teamplay kommer de "Damn gangbangers", men va faan de är ett teamgame ffs, då ska man inte köra solo (inte hela tiden iaf;))

Permalänk
Medlem

Spelade nyss mot Naix igen. Vi gankade honom hela spelet igenom, men vid level 19 var han fortfarande oövervinnlig. Han tjänar så mycket pengar på att döda creeps, så det är svårt att stoppa honom.

Men till slut sparade vi ihop till Aegis + Rapier till våran Bone Fletcher i teamet, och så stunnade vi Naix. Fletchern, med 500 skada per skott, gjorde ju short work av honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
De kommer snart en ny version med 6 nya hjältar i varje lag 1 ny affär till varje lag mm.
Sen att de finns för många imba heros är väll å ta i, har man rätt motstånd kan man va imba med dom flesta.
Dom flesta "imba" heros är lätta att ta bara man har lite teamplay och inte försöker med 1on1 hela tiden.
Fast så fort man kör lite teamplay kommer de "Damn gangbangers", men va faan de är ett teamgame ffs, då ska man inte köra solo (inte hela tiden iaf;))

Oh, det låter riktigt bra ju! 6 nya hjältar och en ny affär Hur vet du att det ska komma?

Joo, det är sant, men om båda lagen har lika bra players och så, så är det synd att det laget med imba heros vinner i slutändan.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Oh, det låter riktigt bra ju! 6 nya hjältar och en ny affär Hur vet du att det ska komma?

Joo, det är sant, men om båda lagen har lika bra players och så, så är det synd att det laget med imba heros vinner i slutändan.

de visste jag också att de skulle komma.. IceFrog skrev det på dota-allstars.com
men det kan nog dröja någon månad till innan den kommer ut.. mycket beta testing dom ska göra också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoolmaN
de visste jag också att de skulle komma.. IceFrog skrev det på dota-allstars.com
men det kan nog dröja någon månad till innan den kommer ut.. mycket beta testing dom ska göra också

ao, okej. =/
Trodde den skulle komma snart. Hur lång tid sen var det han släppte den versionen som är den nyaste nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ao, okej. =/
Trodde den skulle komma snart. Hur lång tid sen var det han släppte den versionen som är den nyaste nu?

den har väl funnits i en 2 månader nånstans därikring

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker att han skulle lösa ulti problemen på luna och sand king iaf innan nästa version kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ehem.. vad jag vet är det all random som ska köras i de flesta ligor och såånt som finns, dota.pickup kör bara all random

När jag kör clanwar e det alltid pick iaf...

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ
När jag kör clanwar e det alltid pick iaf...

fifan för pick.. tycker jag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jepp pick suger, för när det är pick tar alltid folk typ, gondar, clintz, lycan, spirit breakern, rikimaru, snipern och någon annan imba fan.

de spel som är roligast är de där alla har typ lika kassa heroes, typ lich, thinker, death prophet. så ycker iaf jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jepp pick suger, för när det är pick tar alltid folk typ, gondar, clintz, lycan, spirit breakern, rikimaru, snipern och någon annan imba fan.

de spel som är roligast är de där alla har typ lika kassa heroes, typ lich, thinker, death prophet. så ycker iaf jag

LICH SUGER?? va.. han e ju skitgrym.. och krobelus är en av de bästa tower killersen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lich är faktiskt bra, med många nukes och hans ulti har nog tatt kål på en hel del heroes.

Permalänk
Medlem

om man jämför honom med någon av de andra jag nämnt så e han kass som fan i late game. Hans ulti räcker då inte ens för att döda creeps typ.
Sedan vad gör ett tower mot att inte ha mionsta lilla chans mot någon???
var ärlig om det är en som kan hyfsat med någon av de jag nämnt så 1 vs 1 har man inte en chans. Sedan visst e det juh ett lagspel så man kan kanske klara sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Death prophet är också jävligt bra, skulle kunna tänka mig välja henne i an -ap match...

Edit: Lich är det frost snubben ni menar? Hans ulti som hoppar runt, den är ganska bra, sett många som fått tripple kill med den.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

om man jämför honom med någon av de andra jag nämnt så e han kass som fan i late game. Hans ulti räcker då inte ens för att döda creeps typ.
Sedan vad gör ett tower mot att inte ha mionsta lilla chans mot någon???
var ärlig om det är en som kan hyfsat med någon av de jag nämnt så 1 vs 1 har man inte en chans. Sedan visst e det juh ett lagspel så man kan kanske klara sig.

Alla heroes är inte till för 1v1. Lich är grym ändå. Hans ulti kan döda heroes perfekt om man använder den rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Alla heroes är inte till för 1v1. Lich är grym ändå. Hans ulti kan döda heroes perfekt om man använder den rätt.

Typ om dom kommer 2st tillsammans.. aj va ont den gör då =P

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

Jo, Lich är en bra och rolig hero att vara.
Jag brukar kunna gå solo mid med den.

Villka heros tycker ni är roligast att vara då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, Lich är en bra och rolig hero att vara.
Jag brukar kunna gå solo mid med den.

Villka heros tycker ni är roligast att vara då?

Goblin Techies för tillfället jag e ruggig med han.. de senaste 10 gångerna jag spelat hoom har jag fått first blood, och inte en enda gång har de varit genom suicide..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Goblin Techies för tillfället jag e ruggig med han.. de senaste 10 gångerna jag spelat hoom har jag fått first blood, och inte en enda gång har de varit genom suicide..

Uhh:p
Det låter riktigt bra det ju. ^^ Brukar få first blood med honom men då brukar jag offra mig med en suicede.;)

Visa signatur

Permalänk

Tycker det e ganska kul strat med techies är att satsa på suicide och sedan köpa en dagger :D.
Funkar dock bara mot low hp hjältar... brukar döda en kille tills han leftar och därmed vinna matchen :p.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

hehe fy fan vad lågt =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ehh... du kan inte slå ett bra teamplay lag med massa frag-heros...
Dessutom är ju chansen att få obalancerade lag större med ar... Så jag tycker det ligger mest skill i en pick match... Då har du fått välja så du kan inte whina på heros plus att då måste du även vara lite kunnig om spelet..."Aha dom tog han då tar vi denna". Men visst är ar kul.... som public

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

random ellerpick kanskeär en smaksak? random kräver att man kan spela alla heroes.

Den hero som är roligast just nu är syllabear, fan vad björnen är cool på lvl 4 med power treads.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

OMFG LOL L33T GAY tbfh eller nåt sånt... du och jag 1 mot 1 -mm techies. Eller?

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin