Hemlig dataavläsning

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
[B]Jimbo: Eu-parlamentariker är inget du blir över en natt. Vill du tjäna de pengarna så finns det mycket enklare och mindre tidskrävande sätt.

Håller fullständigt med dig att man inte blir Eu-parlamentariker över en natt, med under vägen
dit så tror jag många tappar verklighetsuppfattningen och glömmer dom värderingar som en gång fick dom att börja med politik.
Vårt sätt att se på saker styrs mycket utav känslor, egoism och girighet är känslor som har knäckt logiken hos många människor och orsakat en mycket galen historia.
Vi kommer även att gå samma framtid tillmötes om vi inte lär oss att vända våra blickar bakåt
så att vi förstår att allt vi gör idag kommer att påverka historien i framtiden.
Men tyvärr så tänker nog inte många av beslutsfattarna på detta och tar beslut som
skapar en framtid ingen vill ha.
Hur kommer samhället att se ut om 50-100år om vi inte försöker att sätta stopp för det här?
Dom nya lagstiftningarna kommer under åren att utvecklats till en ny samhällsstruktur.
Generationen som växer upp då kommer inte att förstå vad frihet är, för det samhälle
vi har idag känner dom inte till.
Även idag så är friheten inte densamma som den var tidigare, det är ett begrepp som
under lång tid har demonterats ner bit för bit utan att vi har märkt av det.
Lagboken blir bara tjockare och mer innehållsrik över vad som är rätt och fel,
folk som är lagliga idag är grova brottslingar imorgon!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Själv tycker jag det är lite intressant med den riktning Sverige (och världen för den delen) tar. Ser en liten revolution i våran framtid. Kul med lite anarki och allmän oro i samhället. Har varit alldelles för lugnt nu den sista tiden så det är dags att det händer nått så man får nån nytta av värnplikten och all utbildning man fick.

Så nu är det bara att börja hamstra vapen och konserver och förbereda sig på den kommande kampen.

Head to the hills and wait for my commands! Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES.

Nu vet inte jag om du var allvarlig eller inte, men jag skriver det här ändå.

Grunden inom terrorism som har ledit till den här diskussionen har ju med vapen att göra. Om vi kunde avförskaffa alla vapen, på ett eller annat vis, skulle vi även slippa allt det här tjaffset. Visst finns det andra faktorer också så som knark, mord(med närstridsvapen då om nu skutvapnen skulle försvinna) etc. men skjutvapnen är massdödande. En k-pist gör säkert över 2000% mer skada än ett svärd. Så om alla sprang runt med svärd i krig istället för skjutvapnen och bomber(som säkert gör 2000000% mer skada) skulle skadorna bli 2002000% mindre.
Inga bomber, inga självmordsbombningar(skulle se roligt ut med en snubbe som försökte göra en självmordsknivning, eller nått).

Så istället för att bara tjaffsa emot om förslagen - som jag själv också är väldigt kritisk emot - ta upp ämnen som massförstörningsvapen etc. Nobelpristagaren "vad han nu hette" snackade ju om avvärkning av atomvapen.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

Fan snart blir vi alla "FILMSTJÄRNOR"...:) fi fan var är vi på väg alltså det är för jävligt om man inte får betalt för skådespeleriet:)

Visa signatur

ABIT NF7-S 2.0 AMD Barton 2500+ @3200+ TwinMos m/winbond 3200 2x512mb DDR HIS ATI Radeon 9700@325Mhz/620 Mhz IBM 180GXP IDE 80GB Antec Truepower 550W + massa fläktar
3D Mark 2001: 16001 3d marks | 3D Mark 2003: 5025 3d marks

Permalänk

BIG BROTHER IS WATCHING YOU
- George Orwell

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Medlem

Sjukt sjukt sjukt.. nästan spm pazu`s åsikter... "Har du inget att dölja har du inget att frukta" .. haha.. vilket jävla skämt.. flytta till kommuniskt kina eller nordkorea vet ja

Permalänk
Medlem

Undrar när det går upp för politikerna att då deras datorers trafik också blir involverade i avlyssning. Vad säger de större företagsledningarna om att deras interna affärshemligheter och strategier kanske säljs av illvilliga statsanställda. För övrigt, kostnaden för högt utbildad personal, högteknologisk utrustning, kanske utveckling/inköp av program som klarar av avlyssning, hur många poliser på städernas gator kan dessa utlägg generera.

Permalänk

Rösta rätt, rösta svenskt!

Tack för mig!

Visa signatur

For me to pop on!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Många av er glömmer att enligt förslaget så ska "i vissa fall" folk som inte är misstänkta för brott att avlyssnas, vad är då dessa "vissa fall"?
För mig är det självklart att det ska vara goda grunder, så som vi har det idag, även om det inte kommer att krävas domstol/åklagar OK för att göra det.
Jag har svårt att tro att folk kommer att avlyssnas bara för roligt.

Visst jag är emot även detta likt datalagringsdirektivet.

Whenever a controversial law is proposed, and its supporters, when confronted with the possible abuse it would permit, use a phrase along the lines of 'Perhaps in theory, but the law would never be applied in that way' - they're lying. They intend to use the law that way as early and as often as possible.

Permalänk
Medlem

Ja, om detta går igenom är det nog bäst att stanna borta från alla sökmotorer som finns på internet, för rätt som det är så klickar man in sej på en terrorist hemsida och vips så har man hemliga snuten efter sej som knappast kommer tro på ens förklaringar om hur man hamnat där, och sedan dröjer det väll bara någon dag innan ett hemligt plan från CIA för bort en till ett av de där fängelserna som "inte" existerar.

Permalänk

asså ni fattar väl själv att det inte är så allvarligt som de låter. just nu ser jag er som en jävla massa höns på ett och samma ställe som kacklar satan och är rädd för att farbror bonde ska nacka huvet av er.

Jag tror ni bara har läst 2 meningar och skitit i resten och sen börjat motargumentera. Jag är ABSOLUT INTE med i detta skiten MEN så klart funkar det inte så enkelt att dom bara trallar in i ert hem utan anledning och "plantar" nåt skit i eran dator lol. trodde ni var lite mer "tänkande" på denna sidan och fattade lite bättre. Tror ni allvarligt talat att dom bara går in i mitt hus utan några misstankar bara för att det är roligt ? dom ska hitta en nyckels om passar till din lägenhet och den har bara du så länge du inte hyr utav soc för då har soc 3dje nyklenoch det rär för mycket jobb för att ta sig in i någons lägenhet utan anledning dessutom. i ett hus då ? du låser hela huset bara du har nyklen och vilken nyklen ska "polisen" kopiera, ne precis då får dom böra "inbrott" och förmodligen slå sönder nåt fönster eller dylikt.

bara kryptera det är enkelt såvidare inte det kmr att bli olagligt som det är i usa, då blir de en annan femma men o andra sidan ingen bryr sig om medelsvensson.

ne skärpning här inne nu mina små kycklingar

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

snart är det dags att inte ha någon dator alls...

eller kalla det för något annat - HTPC tex - har dom rätt att avlyssna dessa med ?

eller ett musikinstrument ? skall dom avlyssna musiken en kompositör skapar ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

lär ju bli revolution i det här jävla kommunistlandet snart. Nu jävlar måste man ju se till att kryptera alla information på diskarna, på alla data man skickar osv. Tyvärr så hjälper det ju inte mot allt, men det blir väl privoxy, klienter som skickar en massa randompaket för att göra datamängden okontrollerbar, och darknets. Alla medel är tillåtna.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
asså ni fattar väl själv att det inte är så allvarligt som de låter. just nu ser jag er som en jävla massa höns på ett och samma ställe som kacklar satan och är rädd för att farbror bonde ska nacka huvet av er.

Jag tror ni bara har läst 2 meningar och skitit i resten och sen börjat motargumentera. Jag är ABSOLUT INTE med i detta skiten MEN så klart funkar det inte så enkelt att dom bara trallar in i ert hem utan anledning och "plantar" nåt skit i eran dator lol. trodde ni var lite mer "tänkande" på denna sidan och fattade lite bättre. Tror ni allvarligt talat att dom bara går in i mitt hus utan några misstankar bara för att det är roligt ? dom ska hitta en nyckels om passar till din lägenhet och den har bara du så länge du inte hyr utav soc för då har soc 3dje nyklenoch det rär för mycket jobb för att ta sig in i någons lägenhet utan anledning dessutom. i ett hus då ? du låser hela huset bara du har nyklen och vilken nyklen ska "polisen" kopiera, ne precis då får dom böra "inbrott" och förmodligen slå sönder nåt fönster eller dylikt.

bara kryptera det är enkelt såvidare inte det kmr att bli olagligt som det är i usa, då blir de en annan femma men o andra sidan ingen bryr sig om medelsvensson.

ne skärpning här inne nu mina små kycklingar

Du har inte läs eller?
Var snäll och läst den tjocka texten, såvitt jag kan läsa får dom tamejf*n göra va dom vill om detta går igenom.

Citat:

"Det ska således bli möjligt att undersöka allt informationsinnehåll i enskildas datorer genom att i hemlighet skicka en mjukvara till en dator eller att genom ett fysiskt ingrepp placera en hård- eller mjukvara i en dator, t.ex. vid ett hemligt intrång i en persons bostad eller på dennes arbetsplats. I vissa fall ska åtgärderna inte ens kräva att någon är skäligen misstänkt för brott."

Citat:

ska "polisen" kopiera, ne precis då får dom böra "inbrott" och förmodligen slå sönder nåt fönster eller dylikt.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

först ska windows vista göra att allting inom datorer går krypterar m.m inom själva maskinen som stoppar allt som har med piratkopiering, lånad musik, opensource program tja allt vi älskar. nu ska EU med bodström i toppen göra att allting vi gör på nätet ska lagras, och nu vill säpo även kolla allt vi gör på datorer UTAN skäliga skäl, alltså var drar man linjen någonstans?. även om jag skulle varit en poitiker skulle detta förslag vara helt out. sjukt!

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk

min första tanke: nej nu jävlar... Hur många är med på statskupp?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
min första tanke: nej nu jävlar... Hur många är med på statskupp?

Jag är på!
Nu tänker jag på klippet från festmetoden DVDn...

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Som utvecklingen har varit det senaste året så kommer detta tyvärr inte som
någon överraskning, men man kan inte sluta undra vart detta ska sluta....

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Inaktiv

Jehovas Vittnen hade inte fel, världen är på väg mot sin undergång ://

Permalänk
Medlem

Hitlers tredje rike!
Det här är sanslöst

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

M a o även om du inte är misstänkt för något brott kan avlyssning av efektivitetsskäl ske så nu blir det nog fart på krypteringen av bl.a eposten skulle jag tro.

Och återigen, har du inget att dölja så finns det inget att vara orolig för. Man måste ju hålla koll på befolkningen för vissa personer gör dåliga saker

Permalänk
Medlem

jisses

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Man börjar ju tröttna... Funderade på att göra nån sjust affisch av EU flaggan... typ nått i stil med: http://www.fukt.bth.se/~borax/eu/eu1.jpg eller http://www.fukt.bth.se/~borax/eu/eu2.jpg kanske :P? Undrar när säpo kommer och knackar på min dörr... ... ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borax
Man börjar ju tröttna... Funderade på att göra nån sjust affisch av EU flaggan... typ nått i stil med: http://www.fukt.bth.se/~borax/eu/eu1.jpg eller http://www.fukt.bth.se/~borax/eu/eu2.jpg kanske :P? Undrar när säpo kommer och knackar på min dörr... ... ...

Man kan ju undra borax... är 100:a på att en o samma merca med två killar i, har stå här i en vecka nu... väntar bara på att gestapo ska sparka in dörren

Permalänk

Störta regeringen!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Och återigen, har du inget att dölja så finns det inget att vara orolig för. Man måste ju hålla koll på befolkningen för vissa personer gör dåliga saker

Och vem bestämmer vad som är dåliga saker du vet värden förändras ständigt så det som är tillåtet idag är förbjudet imorron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Och återigen, har du inget att dölja så finns det inget att vara orolig för. Man måste ju hålla koll på befolkningen för vissa personer gör dåliga saker

Fattar du över huvud taget inte att det strider mot den personliga integriteten att övervaka folket om det inte finns misstanke till brott? Gör du inte det så är det riktigt synd om dig.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Detta börjar bli lite.... hur mycket kostar en pro "assasin" ... kanske anlita en så han kan försöka fria sverige genom att "hjälpa" vissa personer med deras "terorist" problem..

*väntar på polisen då jag har uttalat mig fel via internet och kan vara en... en... TERORIST !*

Kan inte annat än hålla med. Det gäller att ta i med hårdhandskarna så fattar de förhoppningsvis.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Har man rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig över.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att köpa en sattelit och bygga ett eget Wan för alla som skiter i Regeringen =)?!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Jag är för demokrati. BODSTRÖM jag vill ha en kamera i varje rum, samt en kamera installerad i toaletten så att du kan se att mitt avfall inte är av terroristisk natur.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.