Permalänk
Medlem

saggig filmvisning

jag har en dator med AMD 64 3500+ med ett asus EN7800gtx TOP 256 kort och 1 gb i RAM, när jag ska se en film på dvd är bilden ryckig, även när jag kör filmer jag laddat ner. Vad kan vara felet.
Det kan ju inte vara för gammal hårdvara

testat: the transporter på dvd och några xvid-filmer, båda ryckiga
har provat visa filmerna i vlc-player, mediaplayer (funkade skitdåligt), winamp och några andra.

Är det någon som vet något?

Visa signatur

Alcohol, the cause and solution to all the
worlds problems.
- Homer Simpson

Permalänk

Nya codecs..så långt sträcker sig min kunskap

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

enl vad jag hört skall inte tex vlc behöva codecs

Visa signatur

worlds problems.
- Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Har du kört allt genom din dvd-spelare? Eller har du spelat något från hårddisken? För en bärbar dator jag hade uppvisade samma problem när jag spelade något från dvd-spelaren, och det visade sig att läsaren var sönder.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

har samma problem både från hd och dvd

Visa signatur

worlds problems.
- Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att någon Asusskit ställer till det. Installerades troligtvis tillsammans med drivisarna. Installera om dem och välj bara de saker du skall ha. Alternativt gå in på kontrollpanelen-->"lägg till/ta bort program" och se om du hittar någon asus-grafikgrej installerad... ta bort den o testa igen... Detta gäller iofs bara om du haft problemet sedan du installerade... om det uppkommit senare har jag inte en aning; VLC rymmer alla nödvändiga codecs iaf...

//erik

Visa signatur

dollo : ollob

Permalänk
Medlem

JAAA! tack så mycket nosguys! det var ASUS splendid (inte så jävla splendid!!!!!) hoppas andra med samma problem kommer att läsa det här före dom blir deprimerade

Visa signatur

worlds problems.
- Homer Simpson