Varning för Antec Smartpower 2.0 450Watt!!!

Permalänk
Medlem

Varning - schmarning...

Har byggt två system med Sonata II-skåp, båda fungerar klockrent, även om nu det inte är någon värdemätare för varken det ena eller andra. "Varning för..."-trådarna är däremot en utmärkt värdemätare på hur pissigt internet är.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Du har en poäng. Men hur många har rapporterat att sina smartpower nätagg dött här?
En hel del i alla fall.

Och normalt sett ser man kanske någon tråd om att något nätagg dött varannat år eller nåt. Så även om ursprungsposten inte sade något alls så har responsen sagt sitt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Varning - schmarning...

Har byggt två system med Sonata II-skåp, båda fungerar klockrent, även om nu det inte är någon värdemätare för varken det ena eller andra. "Varning för..."-trådarna är däremot en utmärkt värdemätare på hur pissigt internet är.

Jag förstår precis vad du menar. Jag tyckte exakt som du att denna tråd verkade överdriva problemen med dessa agg. Hade i det läget själv haft mitt smartpower i över ett halvår och hade inte haft det minsta bekymmer med det, var tvärtom helnöjd.

Sen i slutet av sommaren gjorde mitt agg såsom många andras och gav upp efter att först ha tjutit och pipit en kort period.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet är väl att doolar tycker internet är "pissigt" pga den utmärkta konsumentupplysning som dessa trådar ger. Tragiskt.

Källkritik är mycket viktigt och man ska givetvis inte tro på allt som skrivs. Detta gäller internet såväl som papperstidningar. Faktum kvarstår dock att internet är den största revolutionen världen sett på mycket länge. Vill man inte vara en del av det är det bara låta bli. Pissigheten är helt frivillig, till skillnad från väldigt mycket annat i samhället.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

doolar, din kritik av den här tråden måste jag säga är lite missvisande, jag ska förklara varför:

Man kan konstatera att olika nätagg.s modeller är av olika kvalitet (generella skillnader, t.ex. att Tagan är bättre än Q-Tec) sedan finns det även skillnad mellan olika nätagg. av samma modell (individuella skillnader, t.ex. man kan få måndagsex. etc.). Förhållandet mellan dessa två är ju självklart att den generella kvaliteten för en modell är genomsnittet för varje nätaggs individuella kvalitet. Vad man självklart är intresserad när man pratar konsumentupplyssning etc är de generella skillnaderna (att en person har ett nätagg som funkar jätte bra och är jätte njöd är inte speciellt bra omdöme om det är 1000 andra som är missnjöda). Problemmet är att väldigt få kontrollerar ett större urval av nätagg. (inte ens vid produkttester, likt Toms hardware och så, då har ju tillverkaren valt ut ett nätagg som dom vet funkar bra och skickar det). Så om man ska få en rättvis bild måste man kontrollera en större mängd nätagg (liksom en opionsundersökning på 20 personer skulle vara ganska meningslöst), eftersom jag tror det är väldigt få som är villiga att lägga ut ett par tiotusen och några dagar på att köpa massa nätagg och testa dom så måste man hitta denna information på något annat vis. Det är där forum (likt detta) och liknade kommer in i bilden. Där kan folk lägga in det dom tyckte om sina köpta produkter och det blir som en typ av mängdundersökningen.

Det är även här kritiken brukar komma in att det som står på forum är missvisande, eftersom om man köper ett nätagg. förväntar man sig att det ska funka och om det inte gör det är det naturligtvis en större tendens att man spridder den informationen vidare (eftersom den gick emot förväntningarna) jämfört med om man var njöd. Därmed förklarar det fenomentet med när man googlar på en produkt (eller söker på en produkt här på forumet) och får upp 90% dålig kritik iprincip oavsett vilken produkt man söker på. Alltså kan man då konstatera att iprincip varje produkt gäller det att majoritet av kritiken av produkten är negativ. Dock gäller detta bara om man endast har kritiken för en enskilld produkt att tillgå, tillexempel om någon skulle printa ut denna forumstråd och ge den till dig, informationen blir alldeles för selektiv. Detta är ju inte fallet här, man kan ju tillgå resten av forumet och iochmed att man kan sätta kritiken mot detta nätagg. i relation med kritiken mot andra nätagg. så blir den inte lika selektiv. Alltså, det man i princip letar efter är, hur stor del av den total negativa kritiken mot nätagg i allmänhet är riktad mot just detta nätagg. och om du kollar så är det faktiskt ganska stor del som är mot Antec, man ser ju inte en sån här tråd om t.ex. FSP... Dock behöver det nödvändigt inte behöva betyda att Antec är dåligt man kan ju dra andra slutsatser. Och de som jag kommer på är dessa:

- Antec är sämre, och därmed fått en större del av kritiken.

- Det är fler som köper Antec, och eftersom det är en majoritet som rapporterar negativa (jämför med positiva) så blir en övervikt till Antec.

- Personer som tenderar att köpa Antec har en större tendens att även rapportera in fel med sina produkter, jämfört med andra.

- Personer som köper Antec har en större förväntan på hur produkten ska fungera jämfört med andra personer och/eller produkter.

Andra slutsatsen är ju ganska lätt och kontrollera om den stämmer, genom kontrollera hos försäljare osv, men eftersom jag inte orkar göra det så kommer jag bara göra ett överslag mot folks sign här på forumet och då konstatera att Antec inte ägs i så stor utsträckning att det skulle kunna ensamt eller till stor del kunna förklara övervikten av negativ kritik mot dem.

Tredje är ju väldigt svår att dementera starkt utan någon djuplodad psykologiskundersökning eller liknade, men jag kommer avfärda den på grund av att den är väldigt osannolik (kasualiteten brister, varför skulle det vara något samband mellan dom?)

Fjärde har väl viss relavans men kan likt andra inte ensamt eller till stor del förklara fenoment, de flesta som köper ett nytt nätagg. förväntar väl sig att det ska funka... (självklart har nog Antec-köparen större förväntningar än Q-Tec köparen och det förklara eventuell övervikt av negativ kritik i den relationen men FSP köpare och Antec köpare har nog ungefär samma förväntningar...)

Det man därmed kan konstatera är att antagligen så är den största faktor varför denna tråd är fylld med negativ kritik mot Antec SP serien och att det inte finns liknade trådar mot alla andra nätagg. är att Antec SP serien är sämre (i den meningen 'större tendens att gå sönder') än många andra nätagg. men självklart spelar nog andra o fjärde också in (fler som köper Antec än Tagan och högre förväntningar på Antec än Q-Tec osv). Självklart kan det finnas en ännu mer trolig slutsats jag har missat som förklarar det bättre, men som sagt kan jag inte komma på den och jag finner det osannolikt att den finns, men man vet aldrig såklart...

Det funkar ju självklart på samma sätt med de flesta (alla?) andra produkter...

edit: Ledsen att det blev så långt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
doolar, din kritik av den här tråden måste jag säga är lite missvisande, jag ska förklara varför:

Man kan konstatera att olika nätagg.s modeller är av olika kvalitet (generella skillnader, t.ex. att Tagan är bättre än Q-Tec) sedan finns det även skillnad mellan olika nätagg. av samma modell (individuella skillnader, t.ex. man kan få måndagsex. etc.). Förhållandet mellan dessa två är ju självklart att den generella kvaliteten för en modell är genomsnittet för varje nätaggs individuella kvalitet. Vad man självklart är intresserad när man pratar konsumentupplyssning etc är de generella skillnaderna (att en person har ett nätagg som funkar jätte bra och är jätte njöd är inte speciellt bra omdöme om det är 1000 andra som är missnjöda). Problemmet är att väldigt få kontrollerar ett större urval av nätagg. (inte ens vid produkttester, likt Toms hardware och så, då har ju tillverkaren valt ut ett nätagg som dom vet funkar bra och skickar det). Så om man ska få en rättvis bild måste man kontrollera en större mängd nätagg (liksom en opionsundersökning på 20 personer skulle vara ganska meningslöst), eftersom jag tror det är väldigt få som är villiga att lägga ut ett par tiotusen och några dagar på att köpa massa nätagg och testa dom så måste man hitta denna information på något annat vis. Det är där forum (likt detta) och liknade kommer in i bilden. Där kan folk lägga in det dom tyckte om sina köpta produkter och det blir som en typ av mängdundersökningen.

Det är även här kritiken brukar komma in att det som står på forum är missvisande, eftersom om man köper ett nätagg. förväntar man sig att det ska funka och om det inte gör det är det naturligtvis en större tendens att man spridder den informationen vidare (eftersom den gick emot förväntningarna) jämfört med om man var njöd. Därmed förklarar det fenomentet med när man googlar på en produkt (eller söker på en produkt här på forumet) och får upp 90% dålig kritik iprincip oavsett vilken produkt man söker på. Alltså kan man då konstatera att iprincip varje produkt gäller det att majoritet av kritiken av produkten är negativ. Dock gäller detta bara om man endast har kritiken för en enskilld produkt att tillgå, tillexempel om någon skulle printa ut denna forumstråd och ge den till dig, informationen blir alldeles för selektiv. Detta är ju inte fallet här, man kan ju tillgå resten av forumet och iochmed att man kan sätta kritiken mot detta nätagg. i relation med kritiken mot andra nätagg. så blir den inte lika selektiv. Alltså, det man i princip letar efter är, hur stor del av den total negativa kritiken mot nätagg i allmänhet är riktad mot just detta nätagg. och om du kollar så är det faktiskt ganska stor del som är mot Antec, man ser ju inte en sån här tråd om t.ex. FSP... Dock behöver det nödvändigt inte behöva betyda att Antec är dåligt man kan ju dra andra slutsatser. Och de som jag kommer på är dessa:

- Antec är sämre, och därmed fått en större del av kritiken.

- Det är fler som köper Antec, och eftersom det är en majoritet som rapporterar negativa (jämför med positiva) så blir en övervikt till Antec.

- Personer som tenderar att köpa Antec har en större tendens att även rapportera in fel med sina produkter, jämfört med andra.

- Personer som köper Antec har en större förväntan på hur produkten ska fungera jämfört med andra personer och/eller produkter.

Andra slutsatsen är ju ganska lätt och kontrollera om den stämmer, genom kontrollera hos försäljare osv, men eftersom jag inte orkar göra det så kommer jag bara göra ett överslag mot folks sign här på forumet och då konstatera att Antec inte ägs i så stor utsträckning att det skulle kunna ensamt eller till stor del kunna förklara övervikten av negativ kritik mot dem.

Tredje är ju väldigt svår att dementera starkt utan någon djuplodad psykologiskundersökning eller liknade, men jag kommer avfärda den på grund av att den är väldigt osannolik (kasualiteten brister, varför skulle det vara något samband mellan dom?)

Fjärde har väl viss relavans men kan likt andra inte ensamt eller till stor del förklara fenoment, de flesta som köper ett nytt nätagg. förväntar väl sig att det ska funka... (självklart har nog Antec-köparen större förväntningar än Q-Tec köparen och det förklara eventuell övervikt av negativ kritik i den relationen men FSP köpare och Antec köpare har nog ungefär samma förväntningar...)

Det man därmed kan konstatera är att antagligen så är den största faktor varför denna tråd är fylld med negativ kritik mot Antec SP serien och att det inte finns liknade trådar mot alla andra nätagg. är att Antec SP serien är sämre (i den meningen 'större tendens att gå sönder') än många andra nätagg. men självklart spelar nog andra o fjärde också in (fler som köper Antec än Tagan och högre förväntningar på Antec än Q-Tec osv). Självklart kan det finnas en ännu mer trolig slutsats jag har missat som förklarar det bättre, men som sagt kan jag inte komma på den och jag finner det osannolikt att den finns, men man vet aldrig såklart...

Det funkar ju självklart på samma sätt med de flesta (alla?) andra produkter...

edit: Ledsen att det blev så långt...

OT:
Det är väldigt jobbigt att läsa dina inlägg, du skriver ju en hel dagstidning för tusan :).

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
OT:
Det är väldigt jobbigt att läsa dina inlägg, du skriver ju en hel dagstidning för tusan :).

Jo vet, det blir så ibland måste nog lära mig att vara lite kortfattad... Tyvärr brukar långa inlägg vara lite av en diskussion dödare också... Men se det på en ljusa sidan du slipper betala dyra tidningsprenumerationer

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
OT:

OT: Det är väldigt jobbigt att läsa dina quotes, du quotar ju en hel dagstidning för tusan

Permalänk
Medlem

<--- Den där lilla smileyn som jag skrev efter mitt uttalande betyder efter en sådan mening; "Detta är skrivet med glimten i ögat och ska inte tolkas som 100% allvar".

Ledsen att jag fick er att gå igång på alla cyllarna grabbar. Jag tycker internet är en utmärkt källa för information, även om man i regel måste vara mycket hårdare med källgranskningen och mycket mera kritisk till vad man läser än vad man i regel behöver vara med fackpress/dagstidningar/uppslagsverk.

Jag kan fortfarande inte se någon anledning till att varna för Antec, självklart så tror jag på er som har haft felaktiga nätagg, men tror att det bara handlar om några enstaka måndagsex och inget att utfärda varning för - det är detta jag ogillar och anser är "pissigt" (<-- både smiley och ") med internet, så fort någon snubblar över en månstråle så är månen skitfarlig.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Inaktiv
Citat:

<--- Den där lilla smileyn som jag skrev efter mitt uttalande betyder efter en sådan mening; "Detta är skrivet med glimten i ögat och ska inte tolkas som 100% allvar".

Ledsen att jag fick er att gå igång på alla cyllarna grabbar. Jag tycker internet är en utmärkt källa för information, även om man i regel måste vara mycket hårdare med källgranskningen och mycket mera kritisk till vad man läser än vad man i regel behöver vara med fackpress/dagstidningar/uppslagsverk.

Jag kan fortfarande inte se någon anledning till att varna för Antec, självklart så tror jag på er som har haft felaktiga nätagg, men tror att det bara handlar om några enstaka måndagsex och inget att utfärda varning för - det är detta jag ogillar och anser är "pissigt" (<-- både smiley och ") med internet, så fort någon snubblar över en månstråle så är månen skitfarlig.

Håller med, Antec gör faktiskt bra prylar. Se på mig - Jag använder ett Q-tec aggregat just nu, det tycker jag funkar bra, tänk då att ha ett antec....aaah kvalité!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

<--- Den där lilla smileyn som jag skrev efter mitt uttalande betyder efter en sådan mening; "Detta är[...]

Jag, likväl som de flesta, fattade väl att du inte tyckte att internet var pissigt... Men jag måste bara fråga dig hur kommer det sig att det inte finns en sån här tråd om vaje nätagg. om inte Antec skulle vara sämre. Det är ju Hiper, Antec och Q-Tec som dominerar "Buu!-Listan", varför gör dom de i så fall? Sen undrar jag om du menar att man alltid köper produkter i blindo, liksom kan man inte alls veta hur bra en produkt är förän man testat den, och i fall inte hur kan man då göra det om man inte hör vad andra tycker?

p.s. Inte så långt den här gången... och doolar om du uppfattar mig som arg/upphetsad så är det inte fallet d.s.

Permalänk

Blir lite ledsen när jag läser här. Jag fick mitt antec sonata II igår.

När det kom var allt frid och fröjd. Började plocka ut allt från gamla no-name chassit. Sen när jag monterat allt så startar de fint.

Sen hittar den inte ena hårddisken, skumt. Jag starar om och börar gräva i datorn för att hitta felet, har tidigare haft problem med ide krångel när dvd spelaren och disken krockar. Så jag fixar lite.

Sen stänger jag igen och startar. Inget händer? Öppnar igen och det luktar lite brännt. Ut med allt, koppla om och testa igen. Nu kommer bilden som visas innan windows startar igång. Inget mer händer, Det klickar inte till i datorn som det brukar göra när den startar Sen drar jag ut sladden och startar om men nu visas ingenting på skärmen, allt är tyst

Bytte sedan tillbaka allt till gamla chassit, fast nu startar datorn med den stannar innan bios hinner laddas, bara bios "skärmsläckaren" som visas i början kommer fram..

Vad kan ha hänt? Kan mitt moderkort eller processor brunnit? Hann ju bara starta den 1 gång men kan det ändå ha hänt? Kan tillägga att det var efter jag bytte tillbaks till gamla chassit och nätagget som det hände nånting när man slog på burken..

Om nu antec agget har brunnit och tagit mobo med sig, tror ni jag får ersättning av Dustin eller måste jag skrapa ihop 2000 för att fixa allt?

Väldigt tacksam för svar...

Kan även lägga till att jag har provat byta ut minne, grafikkort och hårddisk utan resultat. Och tagit ut alla ide sladdar och allt som hör till det

Permalänk

Har kört på mitt antec SmartPower 450W i över ett år nu, fick problem med tjutande från nätagget för någon månad sedan, särskilt när datorn var avstängd. Det har inte varit något problem med spänningar och strömmar, hur stabilt som helst. Fick ett nytt Smart Power 450W av leverantören, men orkade inte byta med en gång. Nu har det gamla nätagget tystnat igen och spänningar och strömmar är fortfarande stabila. Lysande, nu har man ju ett reserv-agg. om det gamla skulle ge sig.

Men som jag ser det så får man med ett 450W mer eller mindre gratis om man köper ett Sonata II. Chassit är riktigt trevligt och om man skulle köpa motsvarande chassi utan nätagg, så får man ge ungefär lika mycket som ett sonata II kostar med ett 450W nätagg. Skulle nätagget skita sig efter något/några år, så gör det inte så mycket, så länge som det inte tar med sig några andra komponenter i döden.

Jag är annars hur nöjd som helst med själva chassit. Snyggt och stilrent är det också.

Dock verkar det vara större felprocent på SmartPower serien än andra nätaggregatsserier från Antec (men så är ju också SmartPower deras budgetagg.). Har knappt hört någon som klagat på andra modeller (förutom NeoHE tillsammans med vissa modeller av moderkort).

Känns lite fel att varna allmänt för Antec, när det bara verkar vara en serie som strular. (förmodligen pga dåliga kondingar, vilket de knappast är ensamma om). Det är bättre i så fall att som trådskaparen specifiera vilken modell som det gäller.

Både Hiper och Tagan har för övrigt haft modeller som även de har haft stor felprocent, men det var ett tag sedan nu.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Brosan köpte ett Sonata II till sin nya dator (E6300, P5B X1950Pro...). Det fungerade ända tills man tryckte på på-knappen, då började det ryka och lukta bränt på hela övervåningen. Vi kontaktar då Dustinhome (där det köptes) och får då reda på att Antec har återkallat/slutat sälja Smartpower 2 aggen pga. ett konsruktionsfel. Jag har ett Smartpower 2 jag med fast 350W modellen jag har inte använt det men tänkte använda det i en server inom någon månad men det undviker man helst nu, som tur är får jag skicka tillbaka även det till Dustin, snacka om bra butik

Mitt Neopower 480W däremot har fungerat sjukt bra i snart 2 år, tyst som fan är det med en 120mm fläkt på under 800RPM.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Brosan köpte ett Sonata II till sin nya dator (E6300, P5B X1950Pro...). Det fungerade ända tills man tryckte på på-knappen, då började det ryka och lukta bränt på hela övervåningen. Vi kontaktar då Dustinhome (där det köptes) och får då reda på att Antec har återkallat/slutat sälja Smartpower 2 aggen pga. ett konsruktionsfel.

Där ser man, fick till svar av Dustin igår på frågan om det fortfarande fanns problem med Sonata II chassin inkl det agget, att nejdå något sådant fel känner vi inte till!

Har mailat Dustin igen för att få ordentligt svar.
Smartpower 2 finns inte med på nätagglistan i alla fall hos dem.

Blir nog att leta annat chassi, synd för Sonata II verkade lovande...

ps. Läste på Antecs hemsida att Sonata II chassin skall levereras med TruePower aggregat. Innebär att de som sälj idag med Smartpower är gammalt skräp som försäljarna måste bli av med

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fillmore
Där ser man, fick till svar av Dustin igår på frågan om det fortfarande fanns problem med Sonata II chassin inkl det agget, att nejdå något sådant fel känner vi inte till!

Har mailat Dustin igen för att få ordentligt svar.
Smartpower 2 finns inte med på nätagglistan i alla fall hos dem.

Blir nog att leta annat chassi, synd för Sonata II verkade lovande...

ps. Läste på Antecs hemsida att Sonata II chassin skall levereras med TruePower aggregat. Innebär att de som sälj idag med Smartpower är gammalt skräp som försäljarna måste bli av med

/F

Är du är säker på att du läst rätt, för jag kan inte se att dom har
ändrat nätagget till sonata ll i produktbeskrivningen????

Har följt diskutionen här i forumet men tyvärr så fastnade jag för
sonata ll chassit och diskuterar som en del av er att det är tillfälligheter
med så många fel(allting är ju relativt),såg att dustin drog tillbaka sina nätagg av smartpower 2 men beställde ett sonata 2 iallafall jag diskuterade så att om det är något fabrikations fel så har man ju garanti på grejerna, håller med om att det verkar lite mysko med dustins indragning av dem, men har även pratat med en hel del som är väldigt nöjda och inte har haft något problem med sina chassin/nätagg,
Antec verkar ju vara ett märke som bryr sig om sitt rykte, då det tills
smartpower 2 kom tydligen har varit på topp!!

Måste bara säga att jag tycker att sonata ll är ett toppen-chassi
dom har verkligen lyckats med konstruktionen, fick ner tempen
på CPU med 9 grader och ett svalare grafikort och låda (trots en
hårdisk till) ska man klaga på nåt så blir det lucksatan som inte
verkar hitta hem varje gg å sen kunde det ha varit lite tystare,
jag hoppas man får tillhöra skaran som slipper ett brännt nätagg
synd att ett sån här grej drar ner betyget på ett annars
toppen-chassi!!!

Hoppas jag slipper återkomma med ett brännt agg:-))

Visa signatur

Sinnena är som fallskärmar!
De fungerar bara när dom är öppna.

Permalänk
Medlem

har sonata 2 smart power 450w och har problem med mitt agg
och funderar på att byta ut det .

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

OK då får väl jag med bidra med lite statistik
När jag köpte datorn November 2005 och den var bland det snabbaste som fanns på Sweclockers körde jag lite 3D Mark, sen efter typ 10 minuter var datorn helt död och det var nätagget som hade dött. Så vi körde 10 mil till företaget för orkade inte vänta, sen fick jag ett nytt Smart power 2 agg som jag haft sen dess men ska snart byta till nåt effektivare och tystare som kan driva ett 8800 GTS eller R600 kort ^^

OT: hört man behöver mer än 20 A på en 12 V lina för att driva ett 8800 GTS, såna agg finns ju knappt :/

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Så...kunde inte släppa tanken på Sonata II chassit så jag beställde ett ändå. Funkar agget i början så duger det, men iom att Antec dragit tillbaka aggen i övrigt så kommer jag inleda samtal med dustin direkt vilket agg jag ska få istället då jag naturligtvis skickar tillbaka Smartpower agget så småningom

Som sagt, det är chassin jag är ute efter och det har jag bara hört gott om..

Återkommer i veckan med en statusrapport

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix91
har ett antec smartpower som jag köpte i april och jag börjar få konstiga 12v spännignar när jag belastar nätagget.

ska jag köpa ett nytt eller vad ska jag gjöra ??

tack på för hand //Felix

Kontakta din försäljare och kräv din produktgaranti, då lär få byta agget gratis.

Dustin meddelade även att de chassin de nu säljer har ett annat revisionsnummer på agget än tidigare så problemet ska vara fixat.

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fillmore
Kontakta din försäljare och kräv din produktgaranti, då lär få byta agget gratis.

Dustin meddelade även att de chassin de nu säljer har ett annat revisionsnummer på agget än tidigare så problemet ska vara fixat.

/F

Ja det låter ju bra,

jag har varit i kontakt med Antec för att få ett svar
ifrån dom gällande smartpower 2 får se om dom svarar,
återkommer om dom svarar!!

Visa signatur

Sinnena är som fallskärmar!
De fungerar bara när dom är öppna.

Permalänk
Medlem

så, bygget klart med Sonata II, inga problem alls utan den brummar på

Trodde chassit skulle vara tystare, men kör med cou retail kylningen så man kanske inte ska förvänta sig ngt mer.

Gillar chassit i alla fall, trots plastig lucka och makalöst fel placering av on knappen.

Permalänk
Medlem

Har sonata II och Truepower 2.0 450W sen ett år tillbaka, nätagget körs (och alltid har) med helt passiv kylning, dvs fläkten har aldrig fungerat, men däremot fungerar datorn prima, förutom att den hänger sig ibland för att nätagget blir för varmt såklart borde byta nån gång, men det är så skönt med ett tyst nätagg

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD

Permalänk
Medlem

Mitt nätagg som följde med Antec Sonata II funkade inte heller...
Fick pengar för det och köpte Hiper Type-R 580W

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

HALLÅ vet någon av er varför den fläckten i nätagget inte går ???

det är för att den slår på automatiskt när den blir tillräckligt varm

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix91
HALLÅ vet någon av er varför den fläckten i nätagget inte går ???

det är för att den slår på automatiskt när den blir tillräckligt varm

Just det

Permalänk
Medlem

Aha! kanske borde läst på lite innan, men i vilket fall som hellst så hänger den sig rätt ofta, säkert någon annan komponent som inte är helt 100 då!

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD

Permalänk
Medlem

Vilken tur att det tydligen är SeaSonic som gjort agget i Antec Fusion då

Permalänk

nån som vet om märket FSP har bra nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
nån som vet om märket FSP har bra nätagg?

Jo de gör fina nätagg.
Ofta rätt tysta och anses vara bland de stabilare. Priset är ofta inte helt fel heller så är man inte ute efter en nischad produkt (ex. extrem prestanda eller ljudnivå) så brukar jag rekommendera dem.