Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Well..

Någon som kan slänga upp lite screens där grafiken är på max?
Inte sett en ända bild(vad jag tror) där de har maxat grafiken, alla bilder håller wow-medel standard.

Vore uppskattat

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Well..

Någon som kan slänga upp lite screens där grafiken är på max?
Inte sett en ända bild(vad jag tror) där de har maxat grafiken, alla bilder håller wow-medel standard.

Vore uppskattat

NDA ryktas läggas ner om en vecka eller så... håll ut lite till

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Men vågar ni som spelar säga att grafiken maxad är bättre än wow's eller liknande, lite små intresserad

Säg det inte rakt ut om ni inte vågar, hinta det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men vågar ni som spelar säga att grafiken maxad är bättre än wow's eller liknande, lite små intresserad

Haha

Hmm, kanske man borde köpa ny dator för WAR... sitter på en C2D E6320, 2Gb 667mhz Kingston ram och ett X1950 pro 256mb nu.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Är nog bättre och säga att alla saker brukar inte vara med i betor.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Det är ju inte direkt svårt att posta screens utan att åka dit?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

Problemet ligger mer i som sades ovanför, höga inställningar är bland det sista som läggs in i betorna, ifall de görs överhuvudtaget innan release pga att man ska testa spelet och hur det fungerar, inte hur det ser ut mellan låga grafik detaljer och höginställda grafikdetaljer. Det tillsammans med att spelen ofta är väldigt krävande eftersom spelet inte är prestandamässigt klart i beta, och att man har i bakgrunden olika delar av spelet som kikar över axeln på allt som försiggår och så är servrar väldigt sällan det som finns på release.

Så ifall någon skulle ta ett screenshot, och "råka" läcka det, så skulle det nog vara ganska primitiv och ful grafik, något liknande wows skulle jag gissa och inte vad som faktiskt kommer finnas att välja senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte om grafiken är maxad här men det ser bättre ut än WoW i alla fall tycker jag. Kolla videon längst ned på sidan: http://war.jeuxonline.info/actualites/19594.html

Permalänk
Medlem

Wow, spelet är faktist rätt snyggt, iaf i fjärde videon, när man följer Chaos Chosen i The Inevitable City.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Det är ju inte direkt svårt att posta screens utan att åka dit?

Det handlar inte om att bli fast, det handlar om att inte göra det acceptabelt att bryta mot NDA. Om en gör det är det lättare för andra, liksom. Många saker som läcks är ju ofta rätt skadliga för spelets rykte och är ofta saker som inte alls är lika vid release.

För övrigt lär spelet se bättre ut än den 4:e videon i länken. Eller, jag antar det eftersom det är en gammal version av spelet (att döma av UI:n) som visas upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att det är snyggare än WoW samt att stämningen och ljudet slår WoW med hästlängder. (Och då gillar jag ändå grafiken från WoW)

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Vad är senaste release datumet för betan ?

Jag är medlem på sidan och nu väntar jag på att få prova på betan...

Första gången jag tänkte prova en beta så hur går det till ?
Får man en kod och så får man ladda hem spelet ?
Är det gratis ?
Hur länge får man spela ?

Permalänk
Medlem

finns ju en sida där det finns beta leaks *hint* från spel.

sök på google

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att WAR ser rätt snyggt ut redan, och som sagt innan så lär ju grafiken bli bättre till release.

http://uppix.net/2/4/f/cec22ed7c89e8e4bd1379405f19f2.png

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag tycker iaf att WAR ser rätt snyggt ut redan, och som sagt innan så lär ju grafiken bli bättre till release.

http://uppix.net/2/4/f/cec22ed7c89e8e4bd1379405f19f2.png

/hulle.

Gameplay > Grafik

Skulle vilja påstå att allt över HL2 motorn till FPS, och WoW:ish till MMO är onödigt.

Permalänk
Medlem

Bilden är förresten tagen vid New Emskrank Docks (tror jag det heter), vilket är en del av RvR-området i Empire vs Chaos Tier 1 Mycket trevligt ställe...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Bilden är förresten tagen vid New Emskrank Docks (tror jag det heter), vilket är en del av RvR-området i Empire vs Chaos Tier 1 Mycket trevligt ställe...

grafiken ser väldigt, "fungerande" ut

värsta som finns är när ett bra spel faller på att inte orka ha många personer i samma zon.

Permalänk
Medlem

fan va trött man blir

nu har "Game" lagt till att deras Collectors edition INTE ingår i pre-order packetet på deras hemsida

dvs dom får inga beta / head start i sina paketeringar

suck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Vad är senaste release datumet för betan ?

Jag är medlem på sidan och nu väntar jag på att få prova på betan...

Första gången jag tänkte prova en beta så hur går det till ?
Får man en kod och så får man ladda hem spelet ?
Är det gratis ?
Hur länge får man spela ?

Den stängda betan har varit igång sen nån gång förra året vad jag vet. Man får en länk där man kan ladda ned spelet. Det är gratis. Man kan spela, nej förresten hitta buggar, testa balans i PvP osv fram till release. Men hoppas inte för mycket på att bli inbjuden. Det är många som står i kö.

Och den öppna betan startar snart och då vet jag inte om de kommer bjuda in fler av dem som har anmält sig för closed beta.

Permalänk
Medlem

Det lär inte komma in fler i den stängda betan. De sista invitsen lär gå till de som har knappar in Collector's Edition preorder-koden nästa vecka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det lär inte komma in fler i den stängda betan. De sista invitsen lär gå till de som har knappar in Collector's Edition preorder-koden nästa vecka.

Fast det gäller bara USA (invitsen har redan skickats ut till många). Som vanligt så prioriterar Mythic USA framför övriga världen. Inte så konstigt iofs.

Permalänk
Medlem

lite tråkigt att såpass mycket inte är med i realesen, men creds till dem för att säga det istället för Funcom som bara körde på istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag tycker att det är "såpass mycket" som inte är med i releasen.
Dom tog bort 4 klasser och 4 huvudstäder, klasserna var ju inte direkt många (4 av 24?) och vad det gäller städerna så visst, 4 städer försvann men å andra sidan blev de två som är kvar 4 gånger större. Städerna var ett skämt innan, nu är de istället riktigt tilltalande.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Jag vet inte om jag tycker att det är "såpass mycket" som inte är med i releasen.
Dom tog bort 4 klasser och 4 huvudstäder, klasserna var ju inte direkt många (4 av 24?) och vad det gäller städerna så visst, 4 städer försvann men å andra sidan blev de två som är kvar 4 gånger större. Städerna var ett skämt innan, nu är de istället riktigt tilltalande.

Som sagt det är bättre att fokusera på det dom har med nu så det blir bra.
4 städer hade varit lite mycket i början att ha med, men det kan alltid komma till i expansioner och 20 klasser räcker helt klart.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Som sagt det är bättre att fokusera på det dom har med nu så det blir bra.
4 städer hade varit lite mycket i början att ha med, men det kan alltid komma till i expansioner och 20 klasser räcker helt klart.

Precis, jag tar hellre 2st jävlig coola och väldesignade städer än 6st ganska små och inte fullt så bra sätder. Samma gäller klasserna. Som tur är har dom kvar den som tilltalat mig mest på destruction sidan, Black orc! =D
WAAAAAAGH!!!

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

Känns som WAR är väldigt ohypat, finns knappt några svenska klaner eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Känns som WAR är väldigt ohypat, finns knappt några svenska klaner eller nåt

Desto bättre... Ju mindre hype, ju mindre del av den unga (under 18 år) communityn spelar spelet. Förhoppningsvis bidrar det till en lite mer mogen spelarbas.

Dock tycker jag inte att hypen har varit så liten.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Precis, jag tar hellre 2st jävlig coola och väldesignade städer än 6st ganska små och inte fullt så bra sätder. Samma gäller klasserna. Som tur är har dom kvar den som tilltalat mig mest på destruction sidan, Black orc! =D
WAAAAAAGH!!!

sant sant, hellre 2 snygga och stora säder än 6 små å inte så "snygga".

öuhmm... tog dem inte bort Black orc?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
sant sant, hellre 2 snygga och stora säder än 6 små å inte så "snygga".

öuhmm... tog dem inte bort Black orc?

Nä våra Choppas bröder försvann

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__

öuhmm... tog dem inte bort Black orc? [/B]

Du kanske tänker på Black guard? Darkelvs borttagna tank.