Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

De borttagna klasserna är:

Choppa (melee DPS, Greenskin)
Hammerer (melee DPS, Dwarf)
Blackguard (tank, Dark Elf)
Knight of the Blazing Sun (tank, Empire)

Removal of 4 Classes etc.

Förhoppningsvis så kommer dessa klasser tillbaks i nån framtida expansion.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Hammerer (melee DPS, Dwarf)

var ju det jag ville spela ju!

Permalänk

jaha, blackguard var det nog

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Choppa (melee DPS, Greenskin)

Hade jag tänkt lira nu blir det nog Maruder.

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti

Permalänk
Medlem

Tror ni det blir många som går över från wow till war ?

Det känns som att det liknar wow hyfsat mycket så jag tror att wow spelaren kommer att känna sig rätt hemma i war.

Grafiken tycker jag i alla fall liknar wows fast bättre såklart.

Ska ge spelet en chans jag med.

Tror det blir witch elf för mig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det borde komma lite information om openbeta för oss i eu som har förhandsbokat och fått pre-order boxen.

I usa så kan man börja tanka ner beta klienten på fredag men det finns inget datum för när den drar igång.

Hmm frågan är om det verkligen kommer bli Chaos Zealot för min del, det finns fler klasser jag tycker om på Order sidan. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsOverview.war

"Firstly let me just get it out of the way:

Today is not the start of Open Beta nor Preview Weekend. You will have advanced notice to these dates and as of yet we have not announced them. The only thing occurring today is that later on we will be activating all Pre-Order (CE & SE) Open Beta and Head Start codes (hold onto all of your codes though!) This is the first step in preparations towards hosting a live environment and the pre-launch events ahead."

Så med andra ord så blir det inget spelande i helgen

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Det där är för Usa också så jag hade blivit väldigt förvånad om dom öppnat öppna betan i Europa till helgen. Tur man sitter på CB-key.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Tror ni det blir många som går över från wow till war ?

Det känns som att det liknar wow hyfsat mycket så jag tror att wow spelaren kommer att känna sig rätt hemma i war.

Grafiken tycker jag i alla fall liknar wows fast bättre såklart.

Ska ge spelet en chans jag med.

Tror det blir witch elf för mig.

Woot?
WoW är ett PvE-spel med sunkig PvP.
War är ett RvR-spel, helt inriktat på pvp och rvr. Ser ingen som helst likhet mellan dessa spel.

Men har man bara lirar Wow, så har man väl inte så stor koll.

Permalänk
Medlem

Om man inte ser nån likhet så är man, ursäkta uttrycket, rätt dum i huvudet. Skillnaden är just som du säger inriktningen men utöver att WoW har mer PvE och WAR har mer PvP så är det väldigt likt på alla punkter.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Om man inte ser nån likhet så är man, ursäkta uttrycket, rätt dum i huvudet. Skillnaden är just som du säger inriktningen men utöver att WoW har mer PvE och WAR har mer PvP så är det väldigt likt på alla punkter.

På vilka sätt är de båda spelen väldigt lika?

Permalänk
Medlem

Låt oss se, det är mmo's som är satta i en medeltida fantasy-värld. Det är en tredjepersonsvy med ett stridssystem som är mer eller mindre exakt likadant fast med andra skills/spells. Alla items i spelen har samma färger beroende på hur bra de är. Det finns instancer i båda spelen, raidbossar. Scenarios/battlegrounds samt två sidor med en "evig" strid mellan dem. Man levlar genom att döda fiender och göra quests. Man kan gå ihop och bilda guilds, det finns crafting och gathering professions. Hur länge ska jag hålla på?

Det är ungefär som att säga att man inte ser nån som helst likhet mellan en saab och en volvo.

Visa signatur

Permalänk

Du kan hålla på hur länge som helst. För om du ska säga så, kan du likaväl likställa alla mmorpgs med varandra.

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju betydligt mer logiskt än att ifrågasätta att mmorpgs inte är lika? Dessutom skulle jag påstå att WAR och WoW är väldigt mer lika varandra än t.ex. WAR och EQ/GW/random mmo så jag tycker att det är helt ok att jämföra de två med varandra.

Vilket spel skulle du jämföra det mer med..? DAoC?

Visa signatur

Permalänk

Ja daoc.

Permalänk
Medlem

Tycker inte steget mellan DAoC och WoW är så långt heller. Förutom att fokus är RvR/PvP i WAR och PvE i WoW vad tycker du är de stora skillnaderna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ett mail idag från war@warhammeronline.com stod att jag kunde gå med i Road to WAR. Jag fick skapa acc och så fick jag välja region i Amerika.

Sen så fick man välja om man ville spela order eller destruction och vilken ras.

Mer än så kunde man inte göra, förutom att tjäna guld genom att få flera att bli medlemmar.

Fler som har fått detta mail ?

Jag som trodde att man skulle få prova på spelet idag.

Permalänk

haha, fick samma mail hoppet gick upp men snabbt ner :/ trodde jag hade blivit invitad te betan

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starálfur
Woot?
WoW är ett PvE-spel med sunkig PvP.
War är ett RvR-spel, helt inriktat på pvp och rvr. Ser ingen som helst likhet mellan dessa spel.

Men har man bara lirar Wow, så har man väl inte så stor koll.

Lirade wow en månad och då spelade jag på en privat server... men visst jag har väll "bara" lirat wow...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

NAJS tackar ^^

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Lite nya klipp hos IGN!
http://media.pc.ign.com/media/748/748723/vids_1.html

Ser fint ut. ^^

Visa signatur

Permalänk

Alltså ursäkta att jag frågar men jag är väldigt förrvirad, var som EU CE preorder snubbe downloadar jag betan o allt det där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Alltså ursäkta att jag frågar men jag är väldigt förrvirad, var som EU CE preorder snubbe downloadar jag betan o allt det där?

Vi i Eu kan inte göra det än, vi har inte fått nån information alls om det men det kommer förhoppningsvis snart..

I usa så kan folk som har pre-order kitet registrera sig på deras beta sida och tanka ner klienten men ej börja spela (inget datum satt på open-beta än).

Så det är bara att vänta lite längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis spanat in det här spelet och det verkar väldigt intressant ju, men jag har en förmodligen väldigt dum fråga.

jag har tittat på lite film klipp om hur de olika slagfälten(tiers) ser ut t.ex dwarf vs greenskin.

om jag spelar dwarf kan jag bara fightas mot orcer då? eller kan jag hoppa iväg och hjälpa t.ex människorna? Jag tar nästan det för givet att det går men måste fråga då jag vill spela dwarf och polaren vill spela alv.

ganska tråkit om man inte kan spela med varandra ju.

Permalänk

har sett flera RvR filmer med fullscale combat = alla raser mot varandra(order vs. Destruction då ) Men har samma fråga för dem har ju sagt dwarfs vs. greenskin, order vs. destruction och high elfs vs. Dark elfs.

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plommaux
Har precis spanat in det här spelet och det verkar väldigt intressant ju, men jag har en förmodligen väldigt dum fråga.

jag har tittat på lite film klipp om hur de olika slagfälten(tiers) ser ut t.ex dwarf vs greenskin.

om jag spelar dwarf kan jag bara fightas mot orcer då? eller kan jag hoppa iväg och hjälpa t.ex människorna? Jag tar nästan det för givet att det går men måste fråga då jag vill spela dwarf och polaren vill spela alv.

ganska tråkit om man inte kan spela med varandra ju.

Jo du kan strida med dina Order/Destruction kamrater på vilket slagfält som helst. Annars skulle jag tycka synd om Humans och Dark elfs för att de inte har någon tank

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

mja, warrior priest "kan" tanka men inte så bra men men, true det du säger men vad menar mythic när dem sa orcs vs. dwarfs etc. hmm...

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer bli så att det bara kommer liras dvärgar vs orcer eller tror ni det kommer bli en skön blandning? jag personligen hoppas på det sista.

Vad jag vet om tanks är att i t.ex wow så är tankens uppgift att hålla aggro på en data styrd fiende korrekt?

men vad har i såfall tanken för uppgift i RvR(pvp)?. jag menar en gubbe som inte är data styrd attackerar ju vem han vill. Jag springer t.ex bara förbi tanken och hugger på nån annan?

Permalänk

finns ju NPC guads och sen kungen i stöderna och sen finns det ju oxå instanser å annat :]

Visa signatur

MSI GX740