Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk

imba trailer

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Om det nu är som ni sa igår, att NDA är släppt, kan vi få höra lite tankar från er Beta-testare?

Edit: Vet inte om denna är postad än, men http://www.warcry.com/news/view/85722-Warhammer-Online-Open-B...

Där står Available for PC, Warhammer Online is rated "T" for Teen by the ESRB. WAR will be the first MMORPG to launch servers simultaneously in North America, Europe, and Oceania when it goes live on September 18th, 2008. For more information, visit http://www.warhammeronline.com/

Men där står även FAIRFAX, Va.--(BUSINESS WIRE)--Mythic Entertainment, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ:ERTS) studio, today announced that the open beta for their highly anticipated MMORPG, Warhammer® Online: Age of Reckoning™ (WAR), will begin on September 7th, 2008. This means that hundreds of thousands of fans will be able to enter the gritty fantasy world of WAR to experience the thrill of Realm vs. Realm™ (RvR) combat before the game goes live on September 18th, 2008.

Så som jag tolkar det startar Open Beta den 7 september och själva spelet startar den 18 September. Rätta mig gärna om jag har fel

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem

NDA är inte släppt än, de sa att de planerar på att släppa den idag, men tills Mythic säger att de släpper NDA så är den fortfarande igång, men vi svarar så snart vi kan

Och nej, du tolkar det helt rätt. Open betan ska starta 7september, för alla. Det är bara att US kan redan tanka ner klienten, men de kan inte spela än.

Och 18september släpps spelet globalt.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni kommer tycka WAR är roligt. Själv tycker jag det känns alldeles för snällt

och det är ju inte så mycket att göra åt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Hoppas ni kommer tycka WAR är roligt. Själv tycker jag det känns alldeles för snällt

och det är ju inte så mycket att göra åt

Kan du utveckla vad du menar ? Snällt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Kan du utveckla vad du menar ? Snällt ?

Det känns alldeles för casual. Jag gillar spel likt Anarchy Online där bland annat har runt 50 skills att sätta ut points på när du levlar. Skills är även kopplade till varandra så du kan inte bara blint sätta ut points. Antalet points du får när du levlar krymper även med levlarna så du måste tänka mer och mer. I WAR får man inte ens sätta ut några points

Detta var bara ett exempel

edit: jag kommer inte ihåg om det hette just "skills" i AO, det var så många år sedan jag spelade. Och för att definera "skills" så pratar jag i runda svängar om styrka och så

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Det känns alldeles för casual. Jag gillar spel likt Anarchy Online där bland annat har runt 50 skills att sätta ut points på när du levlar. Skills är även kopplade till varandra så du kan inte bara blint sätta ut points. Antalet points du får när du levlar krymper även med levlarna så du måste tänka mer och mer. I WAR får man inte ens sätta ut några points

Detta var bara ett exempel

edit: jag kommer inte ihåg om det hette just "skills" i AO, det var så många år sedan jag spelade. Och för att definera "skills" så pratar jag i runda svängar om styrka och så

Och på vilket sätt gör det spelet mer casual? Och varför vore det dåligt?

För övrigt kan man visst lägga ut poänger, i form av masteries (och tactics, på sätt och vis).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naic
Hela den nya trailer som sänds på MTV nu i dagarna. Denna är på franska, men det snackas bara i början så...

http://www.youtube.com/watch?v=tiv6TlTcbk8

Underbar trailer. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Om de e någon som är interesserad av Dow 2 ( Dawn of war 2 ) som jag så ville jag bara säga att den nya rasen är tyrianids, det är fakta
http://uk.pc.ign.com/articles/900/900039p1.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Om de e någon som är interesserad av Dow 2 ( Dawn of war 2 ) som jag så ville jag bara säga att den nya rasen är tyrianids, det är fakta
http://uk.pc.ign.com/articles/900/900039p1.html

Lite fel forumstråd?

Dawn of War 2 tråden

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

yeah som sagt, om det är någon som är interesserad det är ändå warhammer;)

Permalänk
Medlem

Har man som squigherder en gigantisk squig som mount? Som i trailern, man sitter i munnen på den vid transport. Hade ju varit så jävla kul att jag hade köpt spelet bara för den sakens skull. ^^

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Hehe, Squig Herden var gyllene.

Undrar om trailern finns i högre upplösning någonstans.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Har man som squigherder en gigantisk squig som mount? Som i trailern, man sitter i munnen på den vid transport. Hade ju varit så jävla kul att jag hade köpt spelet bara för den sakens skull. ^^

tror att det är någon form av "spell" där man får styra squigen istället.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
imba trailer

Ja, helt otroligt obalanserad trailer asså! xD

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

NDA LIFTED, SANDO SKRIV FÖRF FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!

Permalänk

Squig herders mount är en stor squig som du sitter i munnen på :]

I gamespot trailern, säger han att det kostar 14.99? :S

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

NDA LIFTED, SANDO SKRIV FÖRF FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!

Haha, fråga så svarar jag så gott jag kan

Citat:

Squig herders mount är en stor squig som du sitter i munnen på :]

Såvitt jag noterat (har bara spelat Order sen de introducerade mounts) så använder både SH och Shaman vargar som mounts. Den där mun grejen tror jag är en ability med en av squigarna, men jag är inte riktigt säker.

Edit: Med "14.99, a bargain!" menar han säkert månadspriset i dollar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Sando vad tycker du om spelet? Bara generellt asså

Permalänk

tänkte nått sådant, blev helt till mig när han sa det och tänkte, varför i helvete kostar spelet 450kr i sverige och 80kr i USA

Har en liten fråga om witch huntern, om ni har testat att lira den kan ni ju säga vad ni tycker.

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem

De som spelar på amerikanska betan kan svara er, men de som spelar på europeiska betan är fortfarande under NDA eftersom vi ingått i ett kontrakt med franska telecom och inte mythic, vi måste därför vänta ett litet tag till, de sa dock att eu ska släppas imorgon.

Källa: http://vnboards.ign.com/warhammer_online_age_of_reckoning_gen...

Och nej... inte för att jag tror att någon bryr sig eller lyssnar, detta är internet trots allt Mer som en headsup för de som tror att de inte är under NDA längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sando vad tycker du om spelet? Bara generellt asså

Jag gillar det. Mycket. Nästan för mycket Förra betaphasen spelade jag nästan för mycket... I stort känns spelet färdigt och har rätt så få buggar, även om det finns kvar några som är lite störande (t.ex. "fastnar" casting baren ibland). Klasserna är rätt så balanserade och det finns inga som dominerar totalt, även om vissa är lite starkare än andra.

Hela levlandet är riktigt roligt, mycket på grund av miljöerna och storyna i de olika kapitlen. Man blir riktigt indragen i historierna om man låter sig bli det. Combat flyter på bra och känns aldrig tråkigt. PQ's är underbara och är kanske den bästa delen av spelets PvE-sida. RvR är mycket underhållande, speciellt när man lär känna sina fiender. Det blir väldigt strategiskt och även om personlig skicklighet inte är lika viktigt som i vissa andra MMOn är gruppkoordination ofantligt mycket viktigare. Men det är också en av de roliga sakerna med spelet, man lär känna de man spelar med mycket väl.

Altdorf är för övrigt den häftigaste staden jag har sett i något MMO, och jag gillar speciellt hamnkvarteren

Citat:

tänkte nått sådant, blev helt till mig när han sa det och tänkte, varför i helvete kostar spelet 450kr i sverige och 80kr i USA

Har en liten fråga om witch huntern, om ni har testat att lira den kan ni ju säga vad ni tycker.

Jag spelade Witch Hunter från 1-30 för inte så länge sen och gillade klassen skarpt! Jag funderar på att ha en som min första Order alt när spelet kommer. Det är en välbalanserad klass, inte för svag och inte för stark. Det är också en klass som kräver att man vet vad man gör... om man bara kör på utan tanke bakom är man död direkt, men om man tänker lite taktiskt eller har en bra grupp bakom sig är det en riktigt dödlig klass. Man kan egentligen ta sig an vem som helst, förutom tanks rakt på. Men även tanks kan man ta om man slipper in bakom dem, eftersom man har mycket "positionals" (alltså attacker som kräver att man är bakom eller vid sidan om) som går genom armor eller CC:ar. Stealth fungerar även bra i dess begränsade form. Kort sagt en mycket trevlig klass.

Edit: Raveeen: Requil skrev en post på betaforumet om det. Vi får prata nu

Edit2: Äh, jag missade uppenbarligen en del när jag skrev den här posten. Nåväl, big deal...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh skit samma. Ge oss en helhetsbild nu, era åsikter om spelet. Ta med både för och nackdelar om ni kan. Och vad ni tror spelet har för potential.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
*massa test + info om altdorf*

Spelat nått i praag zonen? Själv tycker jag den äger totalt, en hel zon i form av en förfallen stad som man slåss om =D warhammer online, fem av fem toasters, kanon kul!

edit: va heter du i betan sando?

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

åhhh drooool Van Helsing here i come! ^^

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag gillar det. Mycket. Nästan för mycket Förra betaphasen spelade jag nästan för mycket... I stort känns spelet färdigt och har rätt så få buggar, även om det finns kvar några som är lite störande (t.ex. "fastnar" casting baren ibland). Klasserna är rätt så balanserade och det finns inga som dominerar totalt, även om vissa är lite starkare än andra.

Hela levlandet är riktigt roligt, mycket på grund av miljöerna och storyna i de olika kapitlen. Man blir riktigt indragen i historierna om man låter sig bli det. Combat flyter på bra och känns aldrig tråkigt. PQ's är underbara och är kanske den bästa delen av spelets PvE-sida. RvR är mycket underhållande, speciellt när man lär känna sina fiender. Det blir väldigt strategiskt och även om personlig skicklighet inte är lika viktigt som i vissa andra MMOn är gruppkoordination ofantligt mycket viktigare. Men det är också en av de roliga sakerna med spelet, man lär känna de man spelar med mycket väl.

Altdorf är för övrigt den häftigaste staden jag har sett i något MMO, och jag gillar speciellt hamnkvarteren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Äh skit samma. Ge oss en helhetsbild nu, era åsikter om spelet. Ta med både för och nackdelar om ni kan. Och vad ni tror spelet har för potential.

Jag kan bara hålla med Sando det han har skrivit hittills.

Betan har varit enormt kul, en av de få betorna där man har kul redan från level 1 dvs så fort man kommer in i världen och börjar leka.

Testat de flesta klasserna, Zealot var den klass jag körde mest under betan och nu på sistonde har jag kört en del High Elf klasser.
Trodde inte att de skulle vara så roliga som de var. o.O

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv är jag helt såld på warrior priest, helt underbar imo.. bra idé för en healer måste jag säga. Brukar inte gilla att spela healer men det här var kul.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Spelat nått i praag zonen? Själv tycker jag den äger totalt, en hel zon i form av en förfallen stad som man slåss om =D warhammer online, fem av fem toasters, kanon kul!

edit: va heter du i betan sando?

Japp, Praag är underbart Perfekt för bakhåll och annat smått och gott.

Genom betan har jag haft olika namn, de vanligaste har varit Umbarg, Bargum, Gromnir och Yndra. Senaste tiden har jag mest spelat en WH vid namn Bargum (med i guilden Mystical Awakening)... dock har jag inte spelat desto mer sen vi fick templates. Tål inte att spela en karaktär som inte är "min".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Själv är jag helt såld på warrior priest, helt underbar imo.. bra idé för en healer måste jag säga. Brukar inte gilla att spela healer men det här var kul.

Warrior Priest är roliga att spela, funderar själv eventuellt att spela en sån när spelet släpps.

Visa signatur