Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk

Och att hålla borta andra tanks och melee dps att komma framåt. Ska tåla en hel del.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plommaux
Tror ni det kommer bli så att det bara kommer liras dvärgar vs orcer eller tror ni det kommer bli en skön blandning? jag personligen hoppas på det sista.

Vad jag vet om tanks är att i t.ex wow så är tankens uppgift att hålla aggro på en data styrd fiende korrekt?

men vad har i såfall tanken för uppgift i RvR(pvp)?. jag menar en gubbe som inte är data styrd attackerar ju vem han vill. Jag springer t.ex bara förbi tanken och hugger på nån annan?

Försvara healers och casters?

Permalänk

köttmur som springer först och uderhåller andra sidans köttmur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plommaux
Tror ni det kommer bli så att det bara kommer liras dvärgar vs orcer eller tror ni det kommer bli en skön blandning? jag personligen hoppas på det sista.

Vad jag vet om tanks är att i t.ex wow så är tankens uppgift att hålla aggro på en data styrd fiende korrekt?

men vad har i såfall tanken för uppgift i RvR(pvp)?. jag menar en gubbe som inte är data styrd attackerar ju vem han vill. Jag springer t.ex bara förbi tanken och hugger på nån annan?

Du kan till exempel inte springa genom spelare i WAR, som du kan i WOW. Så i en smal passage kan 2-3 tanks ställa sig som en mur du inte kan springa förbi.

Nu är jag inte i betan, men jag har bestämt för mig att jag läst att taunts och dylikt som tanks har även skall fungera mot andra spelare. Tauntar du någon så gör han mindre skada på alla andra än just dig osv...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tanks har ett par olika förmågor som hjälper dem i RvR. T.ex. tål de än jävla massa stryk (dock kan de ändå slänga ut en hel del damage också, inga vanliga PvE-tanks alltså), de kan använda collision detection för att hålla tillbaka fiender, de kan använda olika skills som tar ner fiendens skada om de attackerar någon annan än tanken eller helt enkelt rusha in först för att rent mentalt få fiendens uppmärksamhet.

Den bästa situationen jag sett med tanks var ett försvar av ett keep i Empire vs Chaos Tier 2. Vi var kanske 10 Order inne i keepet och utanför fanns 30-40 Destruction. De slog sönder porten precis när vi kom dit, så vi fick försvara oss utan nån annan typ av fösvarsposition än dörrhålet. Vi placerade 4 Ironbreakers i porten och la healers bakom. Eftersom bara ett fåtal Destruction kunde attackera våra IB's och ingen kom förbi dörren kunde vi hålla porten i kanske en halvtimme. Dock fick vi inga riktiga förstärkningar utan, medan Destruction fick mer och mer. Till sist såg man bara ett hav av fulingar Sen använde ett visst ökänt gäng en exploit så att dom fick ner två av våra IB's... sen var vi toast på några sekunder

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ahh längtar så mycket nu att jag t.om tankade ner wow för att damma av min slitna hunter

Permalänk
Medlem

Ser fram emot spelet enormt mycket =D Lutar mot en destruction klass, har dock inte bestämt mig än vilken.
Finns det några planer på att skapa en swec-guild eller liknande?

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

Verkar helt klart intressant.
Ingen risk att den floppar som Aoc gjorde?

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem

Klart risken finns. Risken finns alltid.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

För MMO's finns det alltid en risk att det ska floppa, dock är risken nog inte nära lika hög som för AoC. Spelet ska ju uppenbarligen vara rätt så klart och fritt från typiska fel för MMO'n i sin vagga.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja spela en class som liknar barbaren i Aoc. (rouge)

Vill även vara på den mörka sidan destruction...

Vilken class ska jag då välja i WAR ?

Permalänk
Medlem

Marauder kanske? Melee DPS klass med medium armor. Ska väll kunna dunka ut en del AoE skada med tror jag.
Dom kör DW i den form att dom har ett vapen i höger hand sen den vänstra armen muterar dom och slåss med den med, och deras spec lines hör till en speciell mutation. dom kan ha en klo, ett svärd (typ) eller en klubba som arm
Ganska coola tbh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det ingen class som kan gå i stealt mode, så att man kan sneaka upp i ryggen på motståndaren ?

Permalänk
Medlem

Witch Elf och Witch Hunter ska kunna stealtha, men tror inte man kan vara osynlig hur länge man vill, men ska inte säga säkert... Men dom klasserna är mycke positional, så du ska gärna slåss från sidan / i ryggen på fienden för att göra mest skada, typ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är med i betan. Jag vill berätta vad jag anser om spelet men jag kan inte , suck

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kan du ge hintar på om du uppskattar det eller inte?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Finns det ingen class som kan gå i stealt mode, så att man kan sneaka upp i ryggen på motståndaren ?

Det skulle vara Witch Hunter och Witch Elf. Dock är Stealth inte alls lika kraftfullt som i andra spel... t.ex. kan du bara vara stealthad en kort stund vilket betyder att du egentligen inte kan gå i stealth före du ser motståndaren. En annan sak som begränsar stealth är hur det drainar AP (Action Points, som t.ex Mana eller Energy i andra spel). Alltså, desto längre du är stealthad desto svagare är du när du kommer fram.

Det finns inte heller några kraftfulla attacker när man kommer fram, utan det handlar om t.ex. att decreasa armor, skada motståndaren när denne rör sig eller liknande. Stealth är mest till för att LMDPS ska kunna ta sig fram till sina mål utan att behöva gå genom massiv ranged damage.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Jag är med i betan. Jag vill berätta vad jag anser om spelet men jag kan inte , suck

du kan ju berätta vad din "kompis kompis" tycker

Permalänk
Medlem

Trist...

Nu har jag ingen aning om vilken class jag ska va ... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Förhoppningsvis så släpper de NDA'n snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Trist...

Nu har jag ingen aning om vilken class jag ska va ... :/

Du får göra den simpla varianten, testa allt. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jag väntar på att open beta ska sätta igång nångång, ska bli shysst att snart äntliten ska få testa
jag lär lira en shadow warrior eller disciple of khaine

är det några som tänker sätta igång med en elite guild härifrån?

edit: jag såg precis att nån att frågat förut så det behöver ni inte terra mig för

Permalänk
Medlem

Hur insatt behöver man vara i Warhammer-världen för att uppskatta detta? Har aldrig läst / spelat någon form av Warhammer tidigare.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ganska inbiten i warhammer världen, men jag tror inte man ska behöva vara ett dugg insatt tbh... Så länge man ser på spelet med öppna ögon och inte ser det som en WoW kopia (som endel tycker det är). Men samtidigt tror jag att det kan stärka lite att man gillar warhammer i allmänhet, typ som jag som lirar Empire i figurspelet tycker det ska bli väldigt intressant att få se hur dom återskapat det riket och speciellt Altdorf (huvudstaden) ska bli kul att få se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Hur insatt behöver man vara i Warhammer-världen för att uppskatta detta? Har aldrig läst / spelat någon form av Warhammer tidigare.

Som Nalta sa man behöver inte vara insatt alls för att uppskatta Warhammer världen.
Det är bara att se Warhammer Online som ett nytt mmorpg.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Gillar man fantasy spel så gillar man nog Warhammer.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Witch Hunter och Witch Elf är det närmsta du kommer till rogues/barbar och du lär nog inte bli missnöjd med det.

Angående att veta nåt om Warhammer så är det precis som dom säger, du behöver inte veta nånting, du kommer missa en del hints och insider skämt men det går lika bra ändå.

Och det är ingen risk att WAR hamnar i buggträsket som AoC gjorde iallafall, om det flippar eller floppar återstår dock att se men efter min tid i betan så tror jag på flipp iallafall!

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Hmm jag börjar få lite besluts ångest på vad för sorts klass man vill köra. ^^;

Chaos - Zealot: Verkar vara coola helare.
High Elves - White Lion: Dps melee klass med katt.
Empire - Warrior Priest: Frontline healer, kan vara kul att vara mitt i smeten.
Empire - Bright Wizard: Eld eld eld och ännu mer eld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter själv o funderar vad man egentligen vill spela. då jag inte vet än om de blir order eller destruction så är det ju inte precis färre val =P
Blir de order så har ja o välja mellan Warrior Priest, shadow warrior, Swordmaster och bright Wizard.
Blir det destruction så finns valen: Black orc, Marauder, Magus, Witch Elf och sorc

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Sitter själv o funderar vad man egentligen vill spela. då jag inte vet än om de blir order eller destruction så är det ju inte precis färre val =P
Blir de order så har ja o välja mellan Warrior Priest, shadow warrior, Swordmaster och bright Wizard.
Blir det destruction så finns valen: Black orc, Marauder, Magus, Witch Elf och sorc

Haha, det var inte lite val du hade att välja mellan. o.O

Själv lutar det mycket mot Order eftersom många av mina vänner verkar vilja köra den sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nä det är helt galet, jag tycker alla dom verkar coola o roliga att spela.. men mycke handlar om vad mina kompisar väljer för klasser.. då jag har så mycke o välja mellan så gör det inte om nån tar t.ex. marauder.. då kan jag välja att spela Witch elf om han bara var intresserad av maraudern. (tycker inte det e så kul att spela samma klass som sina irl kompisar)

Visa signatur