Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Köper nog det så får jag betan plus dom dära 2 sakerna med, kostar bara 300spänn inte farligt.

Permalänk

300 vart?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Och på vilket sätt gör det spelet mer casual?

Inlärningskurvan i WAR är non-existant, WAR håller din hand hela tiden. Den är brant som fasen i AO. Det är en av dom fundamentala sakerna man tar upp när man bedömmer hur "casual" ett spel är. Man kan inte bara hoppa in i te.x Face of Mankind och börja spela likt WoW. I FoM så styr(de) spelare allting. EvE är inte heller ett spel man bara kan hoppa in i. Aja, jag har gett nog med exempel nu

Citat:

Och varför vore det dåligt?

Det är en smaksak

Citat:

För övrigt kan man visst lägga ut poänger, i form av masteries (och tactics, på sätt och vis).

Nu hör inte masteries/tactics inte riktigt till det jag pratade men jag ska berätta för dig om masteries. Du har 3 stegar av masteries att välja på, du trycker på en knapp för att addera poäng till den mastery-stegen du väljer. Det är som sagt inget "träd" likt EQ2/WoW/AoC. Tactics lägger du inte poäng på utan du får tillgång till olika tactics och tacticslots ju högre rank du får. Du kan bara ha ett visst antal tactics aktiva

edit: skrivfel

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
300 vart?

https://www.direct2drive.co.uk

Fan trodde open beta var nu, är ju inte fören nästa månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Någon som kan berätta lite om Dark Elf klasserna, framförallt Disciple of Khaine och Witch Elf. Är även intreserad av Chaos Chosen. Har inte provat spelet själv men efter vad jag har läst och mitt tycke så blir det antagligen någon av dom tre till en början.

De största skillnaden mellan de tre klasserna är:

Disciple of Khaine - Closecombat healer
Witch Elf - Rogue class
Chosen - Tank

Men här är lite information om de olika klassern på massively.com

An overview of Healing careers for Destruction

An overview of Melee DPS Careers for Destruction

An overview of Tanking careers for Destruction

An overview of Ranged DPS careers for Order

An overview of Healing careers for Order

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Inlärningskurvan i WAR är non-existant, WAR håller din hand hela tiden. Den är brant som fasen i AO. Det är en av dom fundamentala sakerna man tar upp när man bedömmer hur "casual" ett spel är. Man kan inte bara hoppa in i te.x Face of Mankind och börja spela likt WoW. I FoM så styr(de) spelare allting. EvE är inte heller ett spel man bara kan hoppa in i. Aja, jag har gett nog med exempel nu.

Det är en liten inlärningskurva men den är inte så farlig, sen handlar det om att lära sig spela sin klass på ett bra sätt.
Men som du säger det är inte så svårt att lära sig basen.

Tyvärr så finns det väldigt få spel så som Anarchy Online (underbart spel för sin tid) och Eve Online, problemet är också att hög inlärningskurva skrämmer iväg en hel del folk.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Man kan färdas till andras områden, man behöver hitta ett RvR-camp för att kunna åka till en annan plats (om nu man inte vill springa väldigt långt. )

Jag kan kolla upp i helgen hur pass fort man kan hitta ett RvR-camp från lvl 1. ^^

Om man springer direkt från startområdet till Warcamp 1 tar det högst 5 minuter. Om man levlar genom startområdet och chapter 2 och 3 (som jag har för mig kommer före warcamp 1) så tar det väl ett par timmar beroende på hur snabb man är. Man kan för övrigt inte springa mellan de olika pairings, utan måste flyga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Någon som kan berätta lite om Dark Elf klasserna, framförallt Disciple of Khaine och Witch Elf. Är även intreserad av Chaos Chosen. Har inte provat spelet själv men efter vad jag har läst och mitt tycke så blir det antagligen någon av dom tre till en början.

DoK eller Chosen har jag inte testat, men jag spelade rätt så mycket Witch Elf en tid. Det mesta som jag skrev om Witch Hunter på förra sidan gäller för WE också, även om spelstilarna är lite, lite olika (WE har t.ex. inte attacker med längre range än melee). Kort sagt gillar jag klassen. Rolig att spela och effektiv.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Om man springer direkt från startområdet till Warcamp 1 tar det högst 5 minuter. Om man levlar genom startområdet och chapter 2 och 3 (som jag har för mig kommer före warcamp 1) så tar det väl ett par timmar beroende på hur snabb man är. Man kan för övrigt inte springa mellan de olika pairings, utan måste flyga.

Fint, då ska man bara ta reda på vart exakt campen ligger på respektrive ras hehe. Det var bra längesen man spelade lvl 1 i betan. ^^;

Äntligen finns Cinematic Trailer i HD.

Helt underbar trailer. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Fint, då ska man bara ta reda på vart exakt campen ligger på respektrive ras hehe. Det var bra längesen man spelade lvl 1 i betan. ^^;

Äntligen finns Cinematic Trailer i HD.

Helt underbar trailer. ^^

Mums fillibabba

Blir bara mer och mer sugen. WoW kan slänga sig i väggen xD
Några som vill starta en swec guild?

Permalänk

Jag ville spela en tank dps, men hammerer togs ju bort.

Hur mkt damage gör en Iron Breaker? Springer man runt och hackar 50dmg i 4 timmar? Vill inte tvingas spela Witch Hunter

Permalänk
Medlem

Var skriver man in sina förbokningsnycklar? Hittar ingenting på europeiska WAR-sidan. Kanske inte går än?

Lutar extremt mycket mot Chaos Magus just nu, efter att ha sett några videoklipp. Fick också höra att de skulle bli förbättrade inom en snar framtid av en som är i Closed Beta.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Var skriver man in sina förbokningsnycklar? Hittar ingenting på europeiska WAR-sidan. Kanske inte går än?

Lutar extremt mycket mot Chaos Magus just nu, efter att ha sett några videoklipp. Fick också höra att de skulle bli förbättrade inom en snar framtid av en som är i Closed Beta.

De enda nycklarna jag fått är en för items och en för 3 dagars försprång.

Permalänk

Om man vill spela en healerklass liknande priest i wow, vad har man att välja på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankensteiner
Om man vill spela en healerklass liknande priest i wow, vad har man att välja på då?

zealot

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa PvP classen i destruction ?
(kanske lite svårt att svara för vissa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag ville spela en tank dps, men hammerer togs ju bort.

Hur mkt damage gör en Iron Breaker? Springer man runt och hackar 50dmg i 4 timmar? Vill inte tvingas spela Witch Hunter

Tanks gör helt bra damage. Inte lika mycket som rena dps-klasser, men tillräckligt för att vara riktigt dödliga.

Citat:

Runepriest och Zealot är mest lika, men Archmage och Shaman är inte långt ifrån de heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr

Alla är "bäst". Det är ett lagspel, inte ett solospel. Alla behövs.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Har försökt hitta lite info om de olika klasserna, men hittar bara lite här och där. Vill veta mer om hur de fungerar och se dom i action. Den som jag sett i action som jag gillat mest ensålänge är Witch Hunter och även Shadow Warrior. Men vet inte om jag vill vara Order eller Chaos.

Finns det ingen sida med bra info om varje klass ung. som wows hemsida eller wowhead.com?

Permalänk
Medlem

Är lite lat och orkar inte leta igenom tråden.

Så frågar (kanske igen) vad och isf hur mycket detta kostar i månaden? Eller det har kanske ingen månadsavgift som World of Warcraft?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wifi
Är lite lat och orkar inte leta igenom tråden.

Så frågar (kanske igen) vad och isf hur mycket detta kostar i månaden? Eller det har kanske ingen månadsavgift som World of Warcraft?

som eq2/wow

alltså ~125SEK / månad

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr

haha, älskar sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

haha, älskar sånt här.

haha. men vadå jag kanske trodde att classerna var lika ojämna som i AoC...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Har försökt hitta lite info om de olika klasserna, men hittar bara lite här och där. Vill veta mer om hur de fungerar och se dom i action. Den som jag sett i action som jag gillat mest ensålänge är Witch Hunter och även Shadow Warrior. Men vet inte om jag vill vara Order eller Chaos.

Finns det ingen sida med bra info om varje klass ung. som wows hemsida eller wowhead.com?

http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/index.php

Gå in på en armé och klicka sedan vidare på en karriär. Gascogne's länkar en bit upp kan också vara till hjälp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

när man köper på http://www.direct2drive.co.uk/, får man inte betala för frakt från england då lr?

och en till fråga, på games internet affär står det inget om det ingår några 30 dagars spel... gör det alltid det lr?
tack

Permalänk
Medlem
Citat:

De enda nycklarna jag fått är en för items och en för 3 dagars försprång.

De jag menade. Antar dock att man inte kan knappa in dessa än.

Angående Direct2Drive; varför skulle de tillägga fraktavgift? Man laddar ner spelet efter att man har betalat.

Edit: Black Orcs verkar rätt roliga: http://textwall.blogspot.com/2008/08/warhammer-online-black-o....

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

De jag menade. Antar dock att man inte kan knappa in dessa än.

Angående Direct2Drive; varför skulle de tillägga fraktavgift? Man laddar ner spelet efter att man har betalat.

Edit: Black Orcs verkar rätt roliga: http://textwall.blogspot.com/2008/08/warhammer-online-black-o....

Har du fått hem spelet? Har du det installerat? Varför knappa in koderna då du inte kan använda dem förens den 15:e september som tidigast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Eu sidan för förhandsbokningarna är ej uppe än.

Citat:

Skulle också säga Zealot som Mo0rbid sa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
zealot

Men det finns även en motsvarighet till Zealot på order sidan dvs Runepriest.

Kan slänga upp länkarna från massivley igen om det har missats.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kan slänga upp länkarna från massivley igen om det har missats.

Har de inte hunnit skriva om:

overview of Ranged DPS Careers of Destruction ?
overview of Tanking Careers of Order ?
overview of Melee Careers of Order ?

Permalänk
Medlem

Tjenare allihopa jag HAR EN FRÅGA... kan accountet bli bannat ifall man kör på det från en annan ip alltså ifall man lånar ut det. några som skrev så i ett forum på en annan hemsidan... och jag har l¨ånat ut ett fast han har aldrig kört på det doc. bara varit inne på accounts.eamythic.com tack för alla svar

Visa signatur

Warhammer online here i come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Har de inte hunnit skriva om:

overview of Ranged DPS Careers of Destruction ?
overview of Tanking Careers of Order ?
overview of Melee Careers of Order ?

Inte än vad jag har sett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuxuan
Tjenare allihopa jag HAR EN FRÅGA... kan accountet bli bannat ifall man kör på det från en annan ip alltså ifall man lånar ut det. några som skrev så i ett forum på en annan hemsidan... och jag har l¨ånat ut ett fast han har aldrig kört på det doc. bara varit inne på accounts.eamythic.com tack för alla svar

Nej, det stämmer inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okey tack så mycket

Står att jag inte är inloggad så jag kan inte srkiva en ny "ruta" men iallafall jag har closed betan... och jag fick ett mail där det står så här

Closed Beta Participants - If you are currently in the WAR closed beta, you will automatically be granted access to the Preview Weekend. Simply continue to patch your client and you'll be ready to play. Pre-Order Customers - Download the open beta client from Fileplanet.com (http://www.fileplanet.com/betas/who_key_auth.aspx). You will be required to create a free FilePlanet account and input your open beta pre-order code to access the file.- In addition we also provide the client via bit torrent as an alternative means to download. You will find the link to the Torrent file here: http://torrent2.eamythic.com/WarBeta.torrent Welcome to WAR. See you on the battlefield…WAAAGH!!!

Dom har då skickat en länk ddär jag kan ladda ner pre-order så jag undrar ifall jag bara kan ladda ner elelr om jag kan köra med... eftersom dom inte skickat någon pre-order key.

Visa signatur

Warhammer online here i come!