Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Warrior Priest är roliga att spela, funderar själv eventuellt att spela en sån när spelet släpps.

WP är riktigt roliga Enda problemet är bara att folk ser dem som för mycket Warrior och för lite Priest... med varannan Order-healer som WP blir det svårt att få tillräckligt med healing power.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Japp, Praag är underbart Perfekt för bakhåll och annat smått och gott.

Genom betan har jag haft olika namn, de vanligaste har varit Umbarg, Bargum, Gromnir och Yndra. Senaste tiden har jag mest spelat en WH vid namn Bargum (med i guilden Mystical Awakening)... dock har jag inte spelat desto mer sen vi fick templates. Tål inte att spela en karaktär som inte är "min".

Okey.. Tänkte att vi kunde köra ihop vi frn swec som är med nån gång.

EDIT: ang för mycker warrior o för lite priest.. Det är ibland lätt att komma av sig tbh, men försöker snöra iväg hots och en group heal nu och då, men som någon sa på beta forumet: WPn borde inte ses som en primär healer, han e nice som backup och understöd då han "måste" in o gröta med alla.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt spela som antingen Bright Wizard eller Shadow Warrior... vilken är roligast tror ni som spelat betan? Fungerar Bright Wizard bra?

Coolt... en Lord of Change i trailern...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag hade tänkt spela som antingen Bright Wizard eller Shadow Warrior... vilken är roligast tror ni som spelat betan? Fungerar Bright Wizard bra?

Shadow Warriorn har jag inte kört så mycket men däremot Bright Wizard oj oj vad kul jag har haft med den dvs spränga mig själv.

Nämen som caster dps så tycker jag de är klart underhållande att spela med all sin eldmagi. Ju mer skada man gör desto mer crit chans får man på sina spells, problemet är också ju högre crit chans innebär också att det kan slå tillbaks på en själv.
Vilket har hänt mig flera gånger, men det har varit kul. ^^

Visserligen var det ett tag sen jag körde den klassen, så de kan ha ändrat lite nu gällande crit chans och dylikt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Shadow Warriorn har jag inte kört så mycket men däremot Bright Wizard oj oj vad kul jag har haft med den dvs spränga mig själv.

Nämen som caster dps så tycker jag de är klart underhållande att spela med all sin eldmagi. Ju mer skada man gör desto mer crit chans får man på sina spells, problemet är också ju högre crit chans innebär också att det kan slå tillbaks på en själv.
Vilket har hänt mig flera gånger, men det har varit kul. ^^

Visserligen var det ett tag sen jag körde den klassen, så de kan ha ändrat lite nu gällande crit chans och dylikt.

för sorcen så var det då tidigare vid 100 dark magic (max extra crit o risk för att de ska slå tillbaka) så fick man 50% crit o det stog 100% chance for backlash.. men det ändrades till 50% backlash vet dock inte vad critten ändrades till. (eller om det bara var fel i tooltipen, de vet ja inte)

Antar att dom använder exakt samma makanik för BW, har inte spelat den så kan inte säga nått säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat den nya 3-minuters trailern på engelska eller vet när det var som 5-minutaren skulle visas?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
för sorcen så var det då tidigare vid 100 dark magic (max extra crit o risk för att de ska slå tillbaka) så fick man 50% crit o det stog 100% chance for backlash.. men det ändrades till 50% backlash vet dock inte vad critten ändrades till. (eller om det bara var fel i tooltipen, de vet ja inte)

Antar att dom använder exakt samma makanik för BW, har inte spelat den så kan inte säga nått säkert.

Jo det är samma funktion för Bright Wizard och Sorceress.

Tänkte testa en hel del klasser och helgen eftersom då är det preview weekend för den amrikanska betan, dvs man kan spela lvl 1-20.
Jag vill testa vad som har ändrats med tiden och de klasserna känns nu.

Senaste tiden i betan så har man bara kunna spela höglvl karaktärer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Blargh... jag som ska bort i helgen, skulle va kul o lira lite low lvl o prova lite klasser. Att bli inkastad i en klass på lvl 31 med MASSA abilities var lite jobbigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Blargh... jag som ska bort i helgen, skulle va kul o lira lite low lvl o prova lite klasser. Att bli inkastad i en klass på lvl 31 med MASSA abilities var lite jobbigt.

Jo att börja som lvl 31 och helt ny på klassen är lite segt ibland. ^^;

Men är du också med i usa betan?
Tyvärr så kan jag inte finna nån information om att det ska vara preview weekend för eu betan, har vänner som är med i den.
Men förhoppningsvis så blir det det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aha, trodde det var så i EU med.. missuppfattning av mig där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, trodde det var så i EU med.. missuppfattning av mig där.

Det händer rätt ofta hehe, önskar bara att information mellan Mythic och Goa vore snabbare men förhoppningsvis så blir det bättre inom sin tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu fick jag koder från Webhallen där jag förbokat vanliga WAR, 3-day head-start och en som ger de där två extra items, tältet och nåt till... Trodde bara man skulle få sånt om man förbokat collectors edition?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

hmm..jag hade tydligen förbokat spelet på webhallen

Men om man förbokat har man inte typ "förtur" in i open betan också, stog iaf inget om det. Spelet är iaf betalat och klart, helt och hållet glömt bort detta

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu fick jag koder från Webhallen där jag förbokat vanliga WAR, 3-day head-start och en som ger de där två extra items, tältet och nåt till... Trodde bara man skulle få sånt om man förbokat collectors edition?

Vad jag känner till så skulle det enbart vara till Collector's Edition, ska eventuellt komma nått för de som förhandsbokat vanliga edition (mer information om det kommer den 28 aug från Goa).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
hmm..jag hade tydligen förbokat spelet på webhallen

Men om man förbokat har man inte typ "förtur" in i open betan också, stog iaf inget om det. Spelet är iaf betalat och klart, helt och hållet glömt bort detta

Om man har förhandsbokat collectors edition och fått pre-order boxen så har man garanterad plats i open beta.

I usa så släpper de in de som har pre-order boxen lite tidigare, har tyvärr ej hört nått sånt ska hända här i europa men får hoppas att det händer även här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag känner till så skulle det enbart vara till Collector's Edition, ska eventuellt komma nått för de som förhandsbokat vanliga edition (mer information om det kommer den 28 aug från Goa).

Jaha, ja jag fick koderna iaf... skoj skoj.

Står så här på Webhallen nu, det stod det inte när jag bokade:

--

Warhammer Online - Age of Reckoning (Inkl. förbokningserbjudande)

Innehåll i förbokningserbjudandet
• Early Access: Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online 3 dagar före alla andra!
• In game-item: Rittenbach’s portable camp - när du behöver återhämta dig och läka dina sår mellan slagen.
• In game-item: Champion’s Sapphire Band – förbättrar dina värden och kastar ”Touch of Frost” som ökar din chans att göra extra /elemental damage /med varje träff (kan enbart användas i PvE).
--

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaha, ja jag fick koderna iaf... skoj skoj.

Står så här på Webhallen nu, det stod det inte när jag bokade:

--

Warhammer Online - Age of Reckoning (Inkl. förbokningserbjudande)

Innehåll i förbokningserbjudandet
• Early Access: Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online 3 dagar före alla andra!
• In game-item: Rittenbach’s portable camp - när du behöver återhämta dig och läka dina sår mellan slagen.
• In game-item: Champion’s Sapphire Band – förbättrar dina värden och kastar ”Touch of Frost” som ökar din chans att göra extra /elemental damage /med varje träff (kan enbart användas i PvE).
--

/hulle.

Same here..Vanliga version och jag fick båda koderna
Jag klagar iaf inte, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske nått speciellt de har på Webhallen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ifall du förbokar så får du 2 items, tillgång till öppna betan(ifall du köpte från ett ställe som är partners med EA i det här) och tillgång till early access. Det gäller både CE och SE.
>>Dock så behöver du en CE kod för att få spela vidare med din early access karaktär.<<

Iaf enligt det som sades tidigare, men jag har inte sett något som tyder på annat.

Permalänk
Medlem

I US så kommer man kunna spela vidare efter early access även om man inte bokat CE så jag räknar med att det kommer gälla EU med även om det känns lite dumt då det var anledningen att jag pungade ut cash för CE. :/

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Det var som ***, var har du sett det?

Permalänk
Medlem

En dum fråga nu,

det är väll så här,

Dwarf vs Greenskins Frontier
The Empire vs Chaos Frontier
High Elf vs Dark Elf Frontier

Men kan man inte färdas som man vill, om jag är Dwarf och vill delta någon annanstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
En dum fråga nu,

det är väll så här,

Dwarf vs Greenskins Frontier
The Empire vs Chaos Frontier
High Elf vs Dark Elf Frontier

Men kan man inte färdas som man vill, om jag är Dwarf och vill delta någon annanstans

Man kan färdas till andras områden, man behöver hitta ett RvR-camp för att kunna åka till en annan plats (om nu man inte vill springa väldigt långt. )

Jag kan kolla upp i helgen hur pass fort man kan hitta ett RvR-camp från lvl 1. ^^

Visa signatur

Permalänk

Har för mig att du som dwarf kan slåss med empire om du så önskar.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
I US så kommer man kunna spela vidare efter early access även om man inte bokat CE så jag räknar med att det kommer gälla EU med även om det känns lite dumt då det var anledningen att jag pungade ut cash för CE. :/

Ja det borde uppenbarligen vara så även för oss. Varför skulle man annars få "• Early Access: Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online 3 dagar före alla andra!" om man sen inte kan fortsätta med sin karaktär? Makes no sense...

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade en sida med några högupplösta klipp från betan: http://textwall.blogspot.com/

Blir nog en förhandsbokning. Undrar dock hur "bra" spelet kommer flyta på min antika burk (AMD Athlon64 3500+, GeForce 7600 256mb och 2GB RAM-minne). Någon som spelar betan med en liknande dator?

Visa signatur

.

Permalänk

Ni som tycker att Warhammer liknar WOW kan ju ta en titt på detta, rulla ner på sidan http://www.fohguild.org/forums/mmorpg-general-discussion/3573...

Sicka jädra screenshots alltså

Permalänk
Medlem

Okej, I stand corrected..Grafiken är bra mycket bättre än wow får jag säga

Ni swecare som haft turen att lira betan får gärna slänga upp lite bilder ni också om ni orkar och förklara lite vad vi ser, då jag ej läst så mycket vill jag gärna se och veta mera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta lite om Dark Elf klasserna, framförallt Disciple of Khaine och Witch Elf. Är även intreserad av Chaos Chosen. Har inte provat spelet själv men efter vad jag har läst och mitt tycke så blir det antagligen någon av dom tre till en början.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Här är trailern fast på engelska och inte franska.
http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/flash/WAR_cinemat...

Sedan får ni gärna vara lite mer specifierade när det gäller vad ni vill veta, för det mesta finns redan ute på nätet om hur klasser fungerar och massa guider osv. T.ex http://www.warhammeralliance.com/