Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Yuxuan, är du med i Eu betan eller usa betan till att börja med?
Det är inget sagt om preview weekend för eu, enbart usa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Har kollat igenom lite klasser nu och har valt följande som mest intressanta:

Order:

Witch Hunter
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/empire/WitchHunter...

Välklädd klass, ung. som en swashbuckler vs. rogue.
Inte sett så mkt dock av klassens förmågor, men jag gillar det jag sett

Engineer
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/dwarfs/DwarfEngine...
Kickass bomber och granater. Kan bara säga att det jag sett på youtube gjorde mig helt lyrisk. (http://www.youtube.com/watch?v=pInuFl7Gq9E). Dvärgarna är så mkt mer välgjorda i WAR

Shadow Warrior
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/highelves/ShadowWa...
Äntligen det jag hade velat se i WoW. En hunter utan ett förbannat Pet som är effektiv och snabb i melee också
Jag kommer få det svårt att bestämma mig
Även fast det känns som alla Legolas-fans kommer spela den här klassen så är den coolhets-faktor 10/10 xD

Destruction:

Chosen
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/chaos/Chosen.php
KICKASS!! Jäklar vilken armor, vilka vapen. Brute force i härligaste form. Jag som spelat warrior i WoW sen start till nu gillar den här klassen som övergång till en ny värld

Sorceress
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/darkelves/Sorceres...
Kaxigt värre. Tyckte sorceren i trailern var så sexigt kaxig att jag rös. Jag gillar kaxiga tjejer
Den enda spellcastern jag kan tänka mig, men nog inget jag kommer välja i slutändan.

Shaman
http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR/greenskins/GoblinS...
Goblins är coola clowner. Komiska, men häftiga.
Speciellt som shamaner. Mystiken i den här klassen tilltalar mig.

Vilka klasser/raser tycker ni andra är häftiga?

Permalänk
Medlem

Warrior Priest
Denna klass tycker jag har varit klart underhållande att köra, tycker om close-combat healer stilen. ^^

White Lion
Jag upptäckte av misstag att denna klass var faktiskt kul att spela. ^^;
Normalt sett så undviker jag alver, inte riktigt jag hehe men det var kul att vara en melee dps klass med pet.

Zealot
Denna klass har jag kört mest under min beta tid och jag har trivts väldigt bra med den, jag tycker om healers.

Frågan blir bara vilken sida man kommer spela sen när spelet släpps, väntar på mina vänner ska bestämma sig vilken sida de vill köra.
De har lite besluts ångest. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Warrior Priest
Denna klass tycker jag har varit klart underhållande att köra, tycker om close-combat healer stilen. ^^

White Lion
Jag upptäckte av misstag att denna klass var faktiskt kul att spela. ^^;
Normalt sett så undviker jag alver, inte riktigt jag hehe men det var kul att vara en melee dps klass med pet.

Zealot
Denna klass har jag kört mest under min beta tid och jag har trivts väldigt bra med den, jag tycker om healers.

Frågan blir bara vilken sida man kommer spela sen när spelet släpps, väntar på mina vänner ska bestämma sig vilken sida de vill köra.
De har lite besluts ångest. ^^

Du som kör beta. Om jag köper en pre-order box på ebay, kan jag använda den beta nyckeln här i sverige eller måste man vara amerikan?
Dum fråga jag vet, men vill vara säker. Bara måste pröva!!

EDIT: Jag vill i stort sett ha tillgång till beta till alla pris Så kom med tips om hur jag kan göra

Permalänk
Medlem

Det är skillnad på usa och Eu nycklarna. ^^;
*edit*
Dvs om man skaffar en usa pre-order kit så borde det fungera att komma åt preview weekend.
Men dock så är det bara i helgen det varar så det känns lite sent att skaffa en sån om du inte får koden snabbt till dig.

Annars så börjar open beta 7 september både i usa och Eu, visserligen ett litet tag kvar hehe.
2 veckor.

*edit*

Citat:

Q: Will EU CE pre-order customers get into WAR Closed Beta?
A: No. When the Collector Edition pre-order program was designed last autumn, we decided to include Open Beta access as a bonus and we are sticking with this. Naturally, neither will SE pre-order customers.

Citat:

Q: Will EU SE pre-order customers get into WAR Open Beta?
A: No. This was a solution well suited for the American market, but less so Europe. With more diverse demographics, we have opted for a solution where we will be giving away 55,000 Open Beta keys through the EA Store and other community sites. This allow for a more focused approach, better suited the five-language market we operate in.

Citat:

Q: Will there be a European Preview Weekend?
A: No. When the Preview Weekend was announced we were frankly caught by the bed. Our schedule leading up to Open Beta and Launch have included large scale testing all along, and a Preview Weekend event of sorts was never part of this plan. In the end, making such large scale changes with such short notice proved unrealistic.

Tagit från GoA faq

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lol. Goa är verkligen sämst.

Permalänk
Citat:

Det är skillnad på usa och Eu nycklarna. ^^;
*edit*
Dvs om man skaffar en usa pre-order kit så borde det fungera att komma åt preview weekend.
Men dock så är det bara i helgen det varar så det känns lite sent att skaffa en sån om du inte får koden snabbt till dig.

Annars så börjar open beta 7 september både i usa och Eu, visserligen ett litet tag kvar hehe.
2 veckor.

Okej tack Jag får nog hejda mig lite xD Har jobb och körkort att ta hand om, men är bara så sugen på att pröva. Verkar grymt bra vad jag sett och läst om WAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Lol. Goa är verkligen sämst.

Det är nog hos Mythic problemet ligger. De har uppenbarligen varit väldigt dåliga på att kommunicera med sina partners.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är nog hos Mythic problemet ligger. De har uppenbarligen varit väldigt dåliga på att kommunicera med sina partners.

Det verkar klart vara nått kommunikations problem mellan Mythic och GoA...
Och enligt GoA så blev de tagna på sängen när Mythic sa att de skulle bjuda in de som hade usa pre-order kits till preview weekend.

Men ja vi får hoppas på att det blir bättre snart mellan dom två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gah, jag funderar på att uppgradera till WAR men jag vet inte precis vad. Min processor (E6320) är nog tillräcklig, men jag skulle vilja överklocka. Dock går det inte, eftersom moderkortet är ett riktigt budgetkort utan överklockningsmöjligheter överhuvudtaget (Abit IL9-Pro). Sen skulle jag också vilja gå upp till 4Gb minne och ett HD4850 (har x1950 pro nu). Jag vet inte om det är nödvändigt, men köpglädjen!

För övrigt, ska folk spela på Core-, Open- eller RP-servrar? Själv tror jag att det blir Core eller RP. Det skulle kännas lite surt att inte kunna vara i någon annan tier än sin egen utan att bli chickened. Sen är det ju inte heller så att Open skulle vara bättre för RvR heller.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Gah, jag funderar på att uppgradera till WAR men jag vet inte precis vad. Min processor (E6320) är nog tillräcklig, men jag skulle vilja överklocka. Dock går det inte, eftersom moderkortet är ett riktigt budgetkort utan överklockningsmöjligheter överhuvudtaget (Abit IL9-Pro). Sen skulle jag också vilja gå upp till 4Gb minne och ett HD4850 (har x1950 pro nu). Jag vet inte om det är nödvändigt, men köpglädjen!

För övrigt, ska folk spela på Core-, Open- eller RP-servrar? Själv tror jag att det blir Core eller RP. Det skulle kännas lite surt att inte kunna vara i någon annan tier än sin egen utan att bli chickened. Sen är det ju inte heller så att Open skulle vara bättre för RvR heller.

köp spelet, testa sen uppgradera

jag kommer börja spela på den servern där det ser ut att bli mest RvR.

Permalänk

Har för mig att det endast skulle vara Core servers , möjligtvis RP servrar i början

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

äre för skillnad på servrarna?(wow har ju pvp,pve och normal eller vad det är)

btw, var står GoA för?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det för skillnad på Core- och Open-servrar? Kan Order anfalla en annan från Order på en Open-server, eller?

Edit: Warhammer Alliance hade visst det i sin FAQ:

Citat:

What Alternate Server Rulesets will be available in WAR?

Server Types mentioned include "Open RvR" (killing any enemy you meet), "Core Ruleset" (flagged for PvP automatically in enemy territory and voluntarily in PvE areas) and "RP". Note that these have not been definitely and irrevocably confirmed, though.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
äre för skillnad på servrarna?(wow har ju pvp,pve och normal eller vad det är)

btw, var står GoA för?

WoW har väl PvE, PvP, RP och RP-PvP?

Permalänk

Jag vill ha RP-PvP!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
WoW har väl PvE, PvP, RP och RP-PvP?

Till och med x) så otroligt länge sedan man spelade.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen nämnt dessa siter för Er som söker info:

warhammeralliance.com

wardb.com

warwiki.com

Här finns allt som ni behöver veta, här postar även developers från Mythic och GOA frekvent!

Cheers, see u in game

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag vill ha RP-PvP!

Haha, det är ett RvR-spel. En vanlig RP-server lär nog räcka till gott och väl, och lär antagligen ha bättre fighter än Open-servrarna. Dock har det nog pratats om att Open-RP är på gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mgst1
Konstigt att ingen nämnt dessa siter för Er som söker info:

warhammeralliance.com

wardb.com

warwiki.com

Här finns allt som ni behöver veta, här postar även developers från Mythic och GOA frekvent!

Cheers, see u in game

De har nog nämnts ett par gånger, men det tål att sägas igen

Edit: Du menar säkert thewarwiki.com?

Visa signatur

Permalänk

Ni som spelat betan etc.

Finns det bara "tier" gear?

Dvs. att man inte kan "lappa" ihop sin egen utrustning? Är ju lite segt om alla ser har precis samma armor

Permalänk

Du borde ju få gear från instancerna tycker jag. dock kan jag vara helt ute å cykla eftersom jagi nte har lirat betan.

Visa signatur

MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni som spelat betan etc.

Finns det bara "tier" gear?

Dvs. att man inte kan "lappa" ihop sin egen utrustning? Är ju lite segt om alla ser har precis samma armor

Man kan färga sin rustning efter tycke och smak.

Rosa Chaos Chosen någon? ^^

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Man kan färga sin rustning efter tycke och smak.

Rosa Chaos Chosen någon? ^^

Kan man färga alla delar separat? Eller väljer man ett förutbestämt färgmönster för hela rustningen? Kan man dölja hattar / kappor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man färga alla delar separat? Eller väljer man ett förutbestämt färgmönster för hela rustningen? Kan man dölja hattar / kappor?

Senast var det att man kunde välja en bas färg och en huvud färg på ens rustning.
Ska kolla upp det hur det är nu, ska kolla hattar och/kappor hur det är med dom.

*edit*

Alla funktioner är ej inlagda i spelet än tex man kan inte ändra all grafik än och ingen bakgrundsmusik än.

Men som sagt fortfarande beta.

Hade enormt kul med min White Lion när jag jagade healers/magiker i RvR, inte så kul när 2st Witch Elves dök upp i ryggen dock.

Visa signatur

Permalänk

Varför togs Black Guard, Hammerer, Knight of the Blazing Sun och Choppa bort?
Black Guard verkade grymt coola ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Varför togs Black Guard, Hammerer, Knight of the Blazing Sun och Choppa bort?
Black Guard verkade grymt coola ju

Mythic fick antingen inte riktigt till de klasserna som de ville ha dom eller så fungerade dom inte som det var tänkt.
Men de klasserna kan komma tillbaks senare i nån framtida expansion eller dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Mythic fick antingen inte riktigt till de klasserna som de ville ha dom eller så fungerade dom inte som det var tänkt.
Men de klasserna kan komma tillbaks senare i nån framtida expansion eller dylikt.

Jo, tänkte det var något sånt.
Föresten, det är bara 40 lvlar va?
Vad är fördelarna/nackdelarna med det?
Är det långsam/snabb lvling?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jo, tänkte det var något sånt.
Föresten, det är bara 40 lvlar va?
Vad är fördelarna/nackdelarna med det?
Är det långsam/snabb lvling?

Det är 40 lvlar och sen finns också RvR lvlar också.

Att lvla tycker jag går i bra fart och 40 lvlar känns inte för lite.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det är 40 lvlar och sen finns också RvR lvlar också.

Att lvla tycker jag går i bra fart och 40 lvlar känns inte för lite.

Nej precis, en level ska ju kännas lite iaf. 40-50 tycker jag är lagom.

Hur är det för healers? Finns det många olika slags heals? Finns det t.ex. en direkt heal. Dvs. targeta en spelare, klicka heal, det kastas en heal? I AoC var det ju bara att heala sigsjälv och alla andra runt sig i ett knapptryck

Läst att vissa tycker att tiden det tar att döda andra spelare är på tok för lång, några inlägg?

Det bästa vore ju om du kunda frapsa lite och trycka upp en "swec exclusive WAR preview" :>

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet för respec?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower