Permalänk
Medlem

Det är ju fruktansvärt vad många skitprogram man får till den här datorn. Började avinstallera men slutade och blåste hela skiten. Vad menar ni att ni använde egen skiva? De två första recoveryskivorna innehåller vad jag förstått bara xp.

Man får alltså någon asus-xp-variant som bara går att använda på asus enligt instruktionen men jag har ingen annan dator att prova på så jag vet inte.

Spelar den felaktiga informationen om minnet någon roll om man inte tänker bygga om sin dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cpunk
Det är ju fruktansvärt vad många skitprogram man får till den här datorn. Började avinstallera men slutade och blåste hela skiten. Vad menar ni att ni använde egen skiva? De två första recoveryskivorna innehåller vad jag förstått bara xp.

Man får alltså någon asus-xp-variant som bara går att använda på asus enligt instruktionen men jag har ingen annan dator att prova på så jag vet inte.

Spelar den felaktiga informationen om minnet någon roll om man inte tänker bygga om sin dator?

Du får ju med flera hundra skivor med allt du behöver Du kan ju blåsa om den själv ifall du vill men jag tycker att allt som kom med faktist känns viktigt och inte var något onödigt skit förutom Norton.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

byta lr..

Har beställt en A6T från en butik i malmö... blir lite frustrerad över att jag inte har fått något datum på när den kommer.. beställde den i slutet av augusti.. har funderingar på att säga upp beställningen o köpa en A6ja från komplett... eller är det dumt om man väntar på något riktigt gott?

dom flesta här verkar ju hel-nöjda med sina A6T

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du får ju med flera hundra skivor med allt du behöver Du kan ju blåsa om den själv ifall du vill men jag tycker att allt som kom med faktist känns viktigt och inte var något onödigt skit förutom Norton.

Ja det visade sig i slutändan att jag behövde nästan allt som fanns på skivan.

Dessutom fungerade inte ntfsconvertern som den skulle när jag hade installerat drivrutinerna själv. Men nu är jag på rätt spår igen.

Jag tycker inte att högtalarnas placering är särskilt dålig, men den har ju lika dåliga högtalare som alla andra bärbara och jag rekommenderar externa högtalare till allt ljud som skall komma ut ur datorn.

Ljudet från fläkten är försumbart men jag har inte spelat än.

Och skärmen är ju underbar!

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke på de hårddiskarna ni har?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Vad är det för märke på de hårddiskarna ni har?

Hitachi Travelstar 5k100

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem
Citat:

Hitachi Travelstar 5k100

Bra grejer ju! Vad ligger temperaturen på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra grejer ju! Vad ligger temperaturen på?

Datorn står i solen så det kanske påverkar men 47c ligger hårddisken på just nu enligt speedfan.

Edit: Kan tilläggas att datorn körs på SuperPerformence.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Datorn står i solen så det kanske påverkar men 47c ligger hårddisken på just nu enligt speedfan.

Edit: Kan tilläggas att datorn körs på SuperPerformence.

Hur länge har du haft igång den? Jag har haft igång min sen 12 idag och hårddisken ligger på 54 grader...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur länge har du haft igång den? Jag har haft igång min sen 12 idag och hårddisken ligger på 54 grader...

Varit igång i två dygn snart tror jag bestämt, Har även igång utorrent i bakgrunden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varit igång i två dygn snart tror jag bestämt, Har även igång utorrent i bakgrunden.

Då är det helt enkelt fujitsuhårddisken som min levererades med en seg och varm skitdisk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni batteritiden är den bra ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Hur upplever ni batteritiden är den bra ?

lAlAz0r

Om jag har fullt batteri och surfar etc på Office inställningen får jag ut drygt 3timmar batteritid.

Visa signatur

Permalänk

Först tänkte jag uppdatera er om de problem jag hade med min A6T:

Ringde till Komplett.se i fredags morse igen och de var lika förvånade över mitt problem med minnena som jag själv var. De hade ingen aning om varför det satt en 1024 i eller varför TwinMos inte fungerade när de var rekommenderade av Komplett.se på deras egen hemsida. Jag ska skicka tillbaka minnena så att de får undersöka skiten. Om det inte funkar kommer jag få skicka tillbaka hela datorn på feltest. Fan, ville ju ha den fort. Kommer göra ont om jag måste lämna ifrån mig den igen. Förhoppningsvis fungerar mitt nya Corseair bättre som jag ska beställa istället för TwinMos. Kommer skriva igen när jag vet hur det gick med den saken.

Angående fläkten så är den väldigt tyst så vidare man inte pressar datorn jättehårt. När jag spelar World of Warcraft på den så drar fläkten på för fullt 1 gång per 10 minuter kanske. Ingenting störande, särskiljt inte om man har ljudet från datorn på så det överröstar fläkten. Kanske om ni försöker använda någonting krävande och ljudlöst (rendrera 3D?) att det kan vara lite störande men hur många gör sånt på en bärbar?

Ljudet har jag ingen klagan på alls. Ljudkortet fungerar skitbra och surroundljudet känns ganska äkta. Jag får med hela registret när jag spelar musik och jag drar ljudet genom min förstärkare hemma för att få upp volymen och kvalitén. Bärbara's högtalare är ju inte de hetaste på bas etc. Datorns egen högtalare är dessutom helt okej för att vara bärbar. Jag skulle dock rekommendera en hörlur om du vill lyssna på musik medans du åker tåg eller liknande.

Jag kan inte säga "köp!" dock tack vare minnesproblemet. :S Annars har jag bara positiva saker att säga. Jag blåste förresten datorn direkt när jag fick den. Orka med all jävla skit man får på förhand.

Det operativsystem som redan finns på hårddisken ska ju installeras första gången man startar datorn. Detta hade säkert fungerat bra om jag inte börjat med att sätta i ett av mina TwinMos vilket resulterade i en krash och när jag sedan skulle prova utan gick det inte längre. Så jag var helt enkelt tvungen att installera om hela skiten med egen CD.

Permalänk
Medlem

men vore det dumt att välja en A6ja framför en A6T om man inte orkar vänta eller är den så mycket bättre så att man SKA vänta på A6T? ??

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Medlem

mawe62: Jag har kikat runt på ca: 10 internet butiker som säljer A6T, och alla som har angivet ett datum när dessa skall komma in i lager har angivit runt den 22:a, förutom komplett som har 1/10, men dom fick ju nyss in ett parti.
Så troligen borde den affär där du beställt din dator också få in den då, men datumet kan ju mycket väl ändra sej..

Permalänk
Medlem

Har också köpt en A6T. Är väldigt nöjd med den. Enda som är minus är att Fn-knappen ligger längst ner till vänster. Jag är van att Ctrl ligger där så jag trycker fel hela tiden. "Ctrl + C isn't what it used to be"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Har också köpt en A6T. Är väldigt nöjd med den. Enda som är minus är att Fn-knappen ligger längst ner till vänster. Jag är van att Ctrl ligger där så jag trycker fel hela tiden. "Ctrl + C isn't what it used to be"

Haha! Jo fast man vänjer sig ganska snabbt En nackdel i spel dock men binder om den då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då blir de till att vänta

FN knappens placeringe verkar ju dock lite dryg.

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mawe62
då blir de till att vänta

FN knappens placeringe verkar ju dock lite dryg.

Är en vanesak som sagt, Stort plus till att dom har behållit en stor enter tangent dock. Hatar dom små skitarna man brukar hitta på datorer numera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kör ni digitalt ljud-ut?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Jag funderar på A6Jc:

Intel Core Duo T2300 1.66 GHz
512 MB
NVIDIA GeForce Go 7300
-2000:- map A6T

Är det dumt av mig att snåla?
(Mitt enda krav är att den fixar nästa GTA hyfsat.)
Kan iof bli tal om en del preproccessering i ANSA och PatranPre...

Visa signatur

M.Sc

Permalänk
Medlem

Core duo är en bättre processor än TL-52 enligt alla tester jag sett. Så på den punkten är ju inte A6jc ett snålt alternativ.

Jag har själv beställt en HPDV9000 med TL-52:an, hoppas kunna överklocka den till 1,95ghz med clockgen, det fungerade enligt detta test bra: http://www.laptoplogic.com/reviews/detail.php?id=128&part=ful...

Ingen som överklockat?

Visa signatur

Patrik

Permalänk

vad händer om man clockar för mycket med en bärbar? finns det någon sort av Cmos eller vad det heter?

skulle vara soft o clocka en sådan här dator litegran då jag själv redan beställt en A6T.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan för lite om överklockning, men jag förväntar mig att det finns andra som kan det här...
I testet står det så här om TL-50 som bara har halva cachen mot TL-52 men samma frekvens:

"Overclocking performance is one area where the MSI S271 surprisingly shines. I was able to overclock the 1.6GHz Turion TL-50 to an amazing 1.975GHz, close to the speed highest-end Turion processor: 2.0GHz. As a result of overclocking via raising the HTT speed, the RAM speed was raised from 333MHz to an astonishing 395MHz! The overclocking was done by merely running the freeware Clockgen program, selecting the correct PLL (ICS 951462, may be different for you), and raising a slider. "

Det låter ju lovande även om jag inte kan svara för riskerna. Datorn bootar väl inte och man får in i BIOS och rota.

Visa signatur

Patrik

Permalänk
Medlem

tja alla andra a6ja-användare
precis skaffat den och är värsta nöjd.
Lite frågor bara, nån som har tips på bra progs om man vill klocka den lite?
nån nämde någe om att x1600 var nedklockat i a6ja.

nån som vet nått program till att byta plats på Fn och Ctrl? vill byta från helvetesplaceringen innan jag vänjer mig och hamnar på nått kasst mellanläge

Permalänk
Medlem

Har nu efter mycket velande slutligen beställt en A6T. Hoppas på att bli lika nöjd som ni blivit, men det märker jag nästa vecka då den förhoppningsvis levereras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilson
Har nu efter mycket velande slutligen beställt en A6T. Hoppas på att bli lika nöjd som ni blivit, men det märker jag nästa vecka då den förhoppningsvis levereras

Kan man få fråga var du beställde den? Har inte hittat något ställe som har den inne.

Permalänk
Medlem

det finns inget ställe som har den, den skulle egentligen ha dykt upp runt den 22:a på de flesta ställen, men den blev försenad.
La min order den 6:e, så man får väl hoppas den kommer snart.
prel. lev. datum från där jag beställde är nu 3/10

Permalänk
Medlem

beställde min i augusti via en butik i malmö.. får min på onsdag eller torsdag nästa vecka kan knappt vänta....

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG