Blir spel tråkigare och tråkigare?
Jag slutade spela WoW i somras, och det var nästan det enda spelet jag spelade under ett och ett halvt års tid. Under tiden jag slutade med WoW så köpte jag ett antal spel i förhoppning på massvis med speltid. Jag inhandlade spel som Battlefield 2, Call of duty 2, Oblivion, Quake 4, Faces of War, Company of Heroes, Guild Wars, Dawn of War, City of Heroes. Jag spelade spelen några timmar var sen spelade jag dom aldrig mer. Jag har gett dom ytterligare några chanser att få mig fast, men icke. Jag öppnar steam och vips får man syn på ett spel vid namn Defcon, ser onekligen intressant ut. Jag läser lite om det och bestämmer mig för att köpa det, i förhoppningar om något nyskapande. Jag sitter ett antal timmar med det, stänger ner. Nästa dag sitter jag kanske någon timme, stänger ner och sen dess har jag knappt rört spelet. Jag har gett många spel, i olika genrer chansen att få mig fastklistrad i flera timmar, istället blev det några få timmar. Jag har testat att köra några klassiker som Duke Nukem 3D eller Death Rally, samma här, tröttnar fort som attan.
Förr i tiden kunde man sitta timma ut och timma in i flera veckor med spel. Det spel som har en sista chans som kan påverka mig att fortsätta spela spel överhuvudtaget är Neverwinter Nights 2. Jag har förhoppningar på stor kampanj, bra multiplayer, samt toolsetet där man kan skapa egna äventyr. Blir detta spel dåligt, så kan det bli bland det sista PC-spelet jag köper. Jag ska ge Wii en chans till jul, då det bjuder på nyskapande spelupplevelse med sin kontroll. Annat än detta ser inte 2007 så ljust ut för mig om man tänker på gaming. Visst vet jag inte alla spel som kommer ut just 2007 men jag kan tänka mig att några få är nyskapande och bjuder på något som WoW gjorde, lång speltid. Att gå tillbaka till WoW är för mig inte ett beslut jag tänker göra igen, då jag tröttnat på det också faktiskt. För att få till en diskussion så undrar jag om ni tycker att PC-spel eller spel överhuvudtaget börjar bli tråkigare, eller har det med åldern att göra? Diskutera.