Permalänk

Hade inget och göra ^^

Rättvik

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Var och plåtade musik direkt, riksfinalen, i Karlskrona.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

Lite IR.

Permalänk
Medlem

radaradam: Snygga bilder! Gilla två första bäst

Lite fler bilder från Gotland:

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Korsordsguru

Batterier införskaffade till mina blixtar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Händer ju inte mycket här så jag kastar in fler bilder här i från Gotland

DaLys: Nu vill vi se lite bilder tagna med dom också! Jalla jalla!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Två bilder ifrån gårdagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni postar för lite!! Här kommer ett bidrag från mig iaf. En ide som jag haft länge (sen jag såg vägnamnen för första gången) idag genomförde jag den. Vad tycks? Skulle jag beskurit annorlunda? Mindre ram? Förslag är välkomna!

Canon EOS 5D - Ef 135 f/2L

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectrex
Ni postar för lite!! Här kommer ett bidrag från mig iaf. En ide som jag haft länge (sen jag såg vägnamnen för första gången) idag genomförde jag den. Vad tycks? Skulle jag beskurit annorlunda? Mindre ram? Förslag är välkomna!

http://farm1.static.flickr.com/200/504621655_245d65d635_o.jpg
Canon EOS 5D - Ef 135 f/2L

Hm, det kanske bara är jag som tycker så här, men ha lika tjock ram på sidan som ovanpå (om du ska ha båda feta eller smala spelar ingen större roll för mig, sålänge det är samma)

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hm, det kanske bara är jag som tycker så här, men ha lika tjock ram på sidan som ovanpå (om du ska ha båda feta eller smala spelar ingen större roll för mig, sålänge det är samma)

Varför ens bry sig, kommentera bilderna och kompositionen istället.

Vectrex: finurligt montage, knivskarpa bilder som vanligt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler

För att försvara föregående(Tomburken) så kan man väl bara säga att det var du som gjorde fel... läs först kritisera sedan

Vectrex: riktigt kul ide... å som vanligt underbara bilder... om man bara hade en kamera så man kunde börja fota själv.

Permalänk
Citat:

Citat:

Mindre ram? Förslag är välkomna!

2 inlägg i rad utan bild, skärpning!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

En bild jag tog på dagens middag. Feta- och soltorkad tomatgratinerad lammytterfilé med olivfärskpotatis och nektarinsallad.

Mums!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiRnEh
För att försvara föregående(Tomburken) så kan man väl bara säga att det var du som gjorde fel... läs först kritisera sedan

Vectrex: riktigt kul ide... å som vanligt underbara bilder... om man bara hade en kamera så man kunde börja fota själv.

Ahh, sorry tomburken... *pinsamt*... ska slänga upp lite foton såfort jag får styr på servern. =/

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ahh, sorry tomburken... *pinsamt*... ska slänga upp lite foton såfort jag får styr på servern. =/

Inga problem alls, men lite input på min bild skulle inte skada

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Hedersmedlem

granden, OSkar000 och dInmIn

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
http://www.oskar000.se/foto/galleri/gotland/fototradenganget....

granden, OSkar000 och dInmIn

Ooh, fototråden-meet, trevligt! Vi kanske borde organisera något sånt i en större skala?

Edit: Väldigt mysig bild, tretal är alltid kul.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

Syrran fixar!
Struntade i att ta bort alla överflödiga detaljer i bilden, men ville behålla djupet.
..och nej, ska inte salta efterrätten

*edit 2* Uppdaterat bilden, lade till lite extra skärpa.

*edit*
Langar upp en till från Valborg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JopLajt
Syrran fixar!
Struntade i att ta bort alla överflödiga detaljer i bilden, men ville behålla djupet.
..och nej, ska inte salta efterrätten

http://pici.se/pictures/knkdONewC.jpg

Jag tycker att den ser lite ofokuserad ut, kanske rörelseoskärpa som är boven? Enligt min mening bör alla foton med kulinärt tema vara skarpa i alla fall till viss del.. det ökar lite lustan i en efter att ta en rejäl tugga av maten som porträtteras.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Jag tycker att den ser lite ofokuserad ut, kanske rörelseoskärpa som är boven? Enligt min mening bör alla foton med kulinärt tema vara skarpa i alla fall till viss del.. det ökar lite lustan i en efter att ta en rejäl tugga av maten som porträtteras.

Sant, hade 1.7 i bländare på, samt att jag höll i kameran, 1/10 slutartid, så det blev ingen klockren bild, sen kan det vara svårt att bli sugen när man inte vet vad som är i glasen
Tack för kritiken iaf!

Permalänk
Medlem

Mera bilder

haha, vad ska man med tele till?

Edit: uhmm...

Visa signatur

3dkatten.se

Permalänk
Hedersmedlem

Båt!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Mera bilder

haha, vad ska man med tele till?

Edit: uhmm...

http://pici.se/pictures/SPvHFZWXx.jpg

Snyggt foto med fiskmåsen!
Själv försökt pricka fiskmåsar som flyger förbi men blir bara kassa bilder ;>

Permalänk
Medlem

En Tax

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Du kunde tagit en bild där nån typ hoppar över diket eller nått eller tagit bilden från sidan av personen på bilden.

Hade jag haft ett stativ och en kamera med fler inställningar tror jag att ett foto med lång slutartid där man följer motivet hade blivit helt okej, tyvärr hade jag inte den möjligheten, men ev kommer den redan till helgen
Det där med att ta foto när någon är i luften ska jag tänka på nästa gång.

Citat:

Här är en som jag har fixat lite.
http://pici.se/pictures/sPyQWIFdc.jpg

Innan jag såg din bil reflekterade jag inte över att bilden drog så mycket mot blått. Din redigering har gjort mycket, tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
gjorde också ett försök:
http://img442.imageshack.us/img442/5088/action2exj7.jpg

Min originalbild anser jag vara rätt så tråkig sett till färgerna. Efter din redigering tycker jag att bilden har fått mer liv, den är inte lika tråkig så ett stort tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
me gjorde också ett försök ^^
rättade till vitbalansen, mörkade ner den lite, beskärde och vred den lite..
tyckte det såg bättre ut när det lutade lite
http://pici.se/pictures/rHUiGItYc.jpg

Jag tycker att bilden har blivit lite väl mörk, dock gav lutningen mer liv i bilden. Det är något som jag inte tänkt på. Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Gjorde också ett försök, blev heldumt (inte nöjd alls) men 5 minuter är maxgränsen i PS på andras bilder so here it goes:
http://johan-l.se.loopiadns.com/photos/.swecdump/action2-dbt....

Du gav mig i alla fall indirekt fem minuter av din tid, tack. Den känns dock misshandlad

Citat:

Jag vill också göra ett försök, för mycket utbränt?

http://www.e-hotellet.se/~amphiler/img/military.jpg

Beskärningen är helt okej, det blir mer liv i bilden. Färgerna skulle nog gå att förbättra, den känns fortfarande för ljus. Tack för hjälpen.

Där kameran inte räcker till får Photoshop ta vid och era redigeringar har gjort underverk!
Jag var ute på ett par dagar sedan och fotade lite fjällandskap, tyvärr var ljuset kasst, det var riktigt mulet så jag återkommer med lite landskapsbilder när molnen försvinner

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
En bild jag tog på dagens middag. Feta- och soltorkad tomatgratinerad lammytterfilé med olivfärskpotatis och nektarinsallad.

http://www.bleh.se/gallery/373072328.jpg

Mums!

<3

Nu börjar jag dregla.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk

Var bal i grannstaden igår, var där och fotade lite kompisar.

Canon 20D, EF 200mm f/2.8L och EF 100mm f/2.8 Macro användes.

Permalänk
Medlem

Nyss taget på Djurgården i Sthlm:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Var bal i grannstaden igår, var där och fotade lite kompisar.
Canon 20D, EF 200mm f/2.8L och EF 100mm f/2.8 Macro användes.

Supernice! MEN.. om ändå nr1 hade tittat rakt in i kameran...

Btw, farsans 30D låste sig nyss när han skulle ta bort alla bilder. Aktivitetsdioden lös och kameran svarade inte. Någon som varit med om samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Nyss taget på Djurgården i Sthlm:
http://www.mopix.se/pix/6518/image.jpg

Fint, du har verkligen fångat den fina formen av hans rumpa. En av de bästa bilderna på länge. Tyvärr är den "lite" sne. Gör om gör rätt.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS