Vilken spelklassiker skulle passa sig i dagens mått mätt ?

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger i nyversion och ny grafik hade varit fett. De fanns ett sådant projekt, men de lades ner eftersom de inte fick tillåtelse från företaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Carmageddon, 3D tarmar smetade i vindrutan JIPPI
Måste ju avreagera efter körning genom västerås... inte många där som kan köra bil.

Nä men seriöst, liten lista.
System chock
A.M.O.K
Wargasm
Guts & Carter (äh, halv skit ändå)
F.E.A.R (yep, hittar en jävla massa skit fel i grafiken som 2D gräs... yep, jag är petig)
Delta Force 1 & 2, inte klassiker men ändå... dom som kom efter existerar inte i delta force världen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Omikron, som råkar få en uppföljare snart yay

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Deus Ex 1, 2 & Thief 1, 2 ,3 med Unreal 3 Motorn

Ultima 7: The Black Gate med Fallout 2 Motorn (Vet inget namn)

UFO 1 med UFO: Afterlife motorn (Vet inget namn)

Elite 2: Frontier med X3 Motorn (Vet inget namn)

Star Wars: Tie Fighter med X3 Motorn (Vet inget namn)

Mech Warrior 2: Med nån modern motor

The Elder Scrolls III: Morrowind med Crysis motorn

mfl.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Fragile Alliegance: Roligt RTS som jag tror blir ännu bättre med bra grafik.

ResidentEvil-spelen: enda anledningen till att jag vill ha en GC är just remakesna av de gamla RE-spelen.

samt en massa andra jag inte kommer ihåg.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Star Wars: Shadows Of The Empire

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Conquests of Camelot från -89 (som knappt nån kände till ens då det begav sig tyvärr) var ett Sierra-spel á la King's Quest fast med en Kung Arthur i huvudrollen. Ack, stämningen...

Age of Empires II skulle vara underbart att få uppleva i en 3D-motor (men med sina härliga originalljud).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
- Arena, Daggerfall och Morrowind i Oblivion motorn!

Givet!

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Hedersmedlem

Dungeon Keeper / Dungeon Keeper 2

Dessa spel är enligt mig de roligaste spel som gjorts... förutom hl då självklart

Bengt Magnusson i den svenska versionen är hur härligt som helst!

"Dina impar är arga för att de inte kan spela kula, grottgolvet lutar!" (Med Magnussons röst)

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

Monkey island 2 behöver nog inte säga så mycket mer och jag vet att jag har många med mig

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Grim Fandango!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge

"Dina impar är arga för att de inte kan spela kula, grottgolvet lutar!" (Med Magnussons röst)

HAHAHAHA Bengt Magnusson! Fyfan, det var DEN jäveln ja! Haha, jag har alltid undrat vilken röst det var, den lät så jävla bekant.

Det var också någon gång han sa:

"Griskultingar löper amok i din grotta. Passa dig!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias

Age of Empires II skulle vara underbart att få uppleva i en 3D-motor (men med sina härliga originalljud).

1:an hade också varit sjukt kul i ny kostym.

annars så skulle sc och diablo (som båda rycktas komma i nya versioner) va intressant. och som nån sa, carmageddon (finns det fortfarande å få tag i? spelsugen )

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag tror inget plattformsspel skulle hålla dagens mått tyvärr. Om de inte gjordes om helt i 3D-miljö dvs.. det är en 3D-värld vi lever i, men den har ju sina fördelar också. Beror på hur mycket man fick göra om, och fortfarande endast räknas som en upphottad version. Imo ska gamla spel vara just gamla spel.. många försök verkar stupa på just att de förstör den gamla nostalgikänslan som lever kvar.

Jag ger ett "Go" för Street Legal Racing: Redline. Fler fordon, fler valmöjligheter (mestadels fler delar, annars var det rätt bra som det var), fler banor, snyggare grafik, bättre ljud och framför allt, inga buggar.

Diablo 1 i Diablo 2-grafik? Håller Diablo 2-grafiken och den icke existerande fysiken dagens mått?

Pirates kom i det gamla stuket fast i ny tappning, ok spelet blev ingen succe, men de som såldes vart säkert oss "gamla" rävar som faktiskt köpte den, och jag tyckte den var helkool, då man bevarat allt det gamla och gjort om det och sedan lagt till lite nytt, men spoelet var fortfarande Pirates.
Så jag tror nog man kan lyckas. Tyvärr så säljer de nog inte till den yngre generationen

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Sonic the Hedgehog 2 :]

Permalänk
Medlem

Alien versus Predator typ i source motorn eller nått

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Dungeon Keeper / Dungeon Keeper 2

Dessa spel är enligt mig de roligaste spel som gjorts... förutom hl då självklart

Haha, fan vad hårt. Det visste jag inte.. Håller med om att dungeon keeper är ett för jälva fint spel, kul i mp också.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Håller med om Monkey Island 1, men inte 2, tvåan var en besvikelse. 3an och 4an i ny tappning? Utan de läskiga kontrollerna som 4an hade.

Håller även med om Dungeon Keeper, helt underbart spel.

Quake 1.
Half-Life 1.

Super Mario 64, wow vilket spel.

The Lost Vikings 1 och 2. Dock i 2D eller Semi-3D.

Doom.

Duke Nukem 3D.

GTA San Andreas i Oblivion-motorn eller kanske Crysis? Herregud vad det skulle lagga på min burk
gta 1 och 2 vore också nice.

Alla spel av blizzard (tillochmed wow )