Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Abit aw9d-max o 6420 Klockproblem!!!!

Jag har problem med klockningen och jag trodde det var min PCI-E som ställde till det för jag kunde inte se att jag låste den på 100mhz, men när jag körde Bios 1,1 där jag kunde låsa PCI-e på 100 så gick det ändå inte. Jag kan max klocka 100mhz sen startar den genast om med en revert till föregående inställningen i bios innan den ens testat att boota. Jag har läst massor med "att klocka en c2duo till 3 ghz" strängar och jag kan inte hitta nån lösning och nu undrar jag om någon har samma problem? Och eller en lösning? Jag har följande system

Processor: c2duo 6420 (multi8)
Minnen OCZ 8500 SLI (dom som var billiga på komplett)
Moderkort Abit aw9d-max Bios 1.3 (13)
Nättagg corsairs 520w
grafik 8800gts XFX 320

Vad borde vara en lämplig instälning för fsb för 3-3500mhz klockning?

Skulla vara surt om jag inte kan få skiten o funka, isåfall ska den få råka ut för en mycket svår olycka, 3 fas osäkrat i snoken så kanske den får strtöm nog eller nått, jag börjar bli lite kinkig tror jag :/

Posta i Moderkortsforumet med iom att det kan vara moderkortsissues.

Permalänk
Medlem

det kan ju vara allt möjligt, måndagsex av cpu/mobo/minne
ställ ner minnet lite så det går lite segare så bör du ju utesluta det hur som helst...
provat öka volt lite?
stäng av speedstep å sånt (vet ej om detta är motiverat men det skulle jag göra)
jag kör 400fsb med min 6420, funkar bra (3200mhz)

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk
Medlem

ja jag börjar väll ana att det kan vara ett måndags ex av någotting, jag ska byta ut en del minnen som jag har liggande, har hört att abit kan vara lite kluriga med sånt.