Permalänk
Medlem

Hjälp!

Hej,

igårkväll så utforskade jag mitt nyfunna intresse, klockning
Och dessvärre så "dog" datorn när jag pillade på mina timings...
Ville ju kolla hur långt ner jag kunde ta dem, och tydligen kom jag utanför gränsen. Så fort jag sparade inställningarna i bioset, så blev skärmen svart, och datorn tyst. Lampor och dvd´n fungerar, men inget hörs ifrån hd´n...
Häromdagen hände samma sak, men Då körde datorn igång efter en stund, med original inställningar, vilket var jättebra. Med denna funktion i bakhuvudet, så fortsatte jag friskt igårkväll...lite för friskt kanske...

Jag har provat dra ur sladden en stund/stänga av och sätta på datorn/låta den stå på, i denna konstiga "standbyläget" ett bra tag....
-Men inget händer

Finns det ngn som har ett förslag på vad jag kan göra för att få igång datorn igen?
Alla förslag är välkomna, mitt system ser ni nedanför.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Första hjälpen jag kan ge dig är att du sätter en bättre rubrik som t.ex. "dator startar inte efter klockning" eller något annat som säger lite mer än bara "hjälp".

Visa signatur

C2D E8400 | GA-965P-DS3 3.3 | ATI HD4890 2GB DDR5 | 4GB PC8500 HyperX | 2x u320 SCSI 36GB 15k @ Raid 1 | 64MB RAID controller | 3TB SATAII | Amilo 3260w 26"@5ms | BENQ 1640 DVD | Corsair HX520W | Logitech S510 + Cordless Opt. Trackman | Win 7 Ultimate
Övrigt: HP 2560p / Samsung Galaxy SII

Permalänk
Medlem

Ta ur det runda batteriet på moderkortet en stund, och sätt sedan i det igen. Det är dt batteriet som håller kvar alla ändringar du gör i BIOS. Om du tar bort det en stund kommer BIOS:et att återgå till fabriksinställningar.

Edit: Du kan även titta i moderkortets manual och leta efter "Clear CMOS". Där ska du ha en beskrivning över hur du flyttar en liten jumper så att det får samma effekt som att ta ur batteriet.

Och, som sagt, använd bättre rubriker i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Tack skall ni ha för denna info, skall testa senare när jag kommer hem från jobbet. Om ngn annan har en idé, så får ni gärna dela med er utav den.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Avstängd

det finns en regel eller inlägg bland regler att man skriver inte en rubtik som Typ HJÄÄLP uan man beskriver problemet lite smått åven i rubriken

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

skit i timings enda du kan göra är kanske att höja dom om du vill klara högre fsb..

timings gör ingen skillnad i prestanda nuförtiden..
på socket A var det stor skillnad fast då skedde minneshanteringen på nordbryggan.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Ta ur det runda batteriet på moderkortet en stund, och sätt sedan i det igen. Det är dt batteriet som håller kvar alla ändringar du gör i BIOS. Om du tar bort det en stund kommer BIOS:et att återgå till fabriksinställningar.

Edit: Du kan även titta i moderkortets manual och leta efter "Clear CMOS". Där ska du ha en beskrivning över hur du flyttar en liten jumper så att det får samma effekt som att ta ur batteriet.

Och, som sagt, använd bättre rubriker i fortsättningen.

Yes ! Det lyckades, efter lite trixande kom batteriet ut. Och jag lät den stå en låång stund. Tack
Och Ja, jag kommer i fortsättningen skriva bättre rubriker...

Mvh
Subrosa

Visa signatur