Permalänk

Utslängning.

Tja.

håller på och rensar lite här hemma
Vill bara påpeka att jag inte vill ha någon krona för grejorna. men en slant gör ingen skada;) dock släpper jag det inte bara till första bästa utan det ska vara en som vet vad han ska ha det till.

bara något av vad som finns.

Chassi 1
Borta.

Chassi 2
Borta. En Swecare här ifrån värnamo var och hämtade de
Lycka till!

chassi 3
Dell optiplex. 450mhz upp till 128mb ram hdd uttagna, finns vid sidan om om så önskas

4
5 hubbar 10/100mbit 12-24portar

chassi 5
dell deminsion p2a tror jag. fullt fungerande

chassi 6
ibm fullt fungerande p2a? p3a 450mhz 128mb ram? 10gb hdd?

chassi 7
Borta.

8
3 moderkort
slot 1
socket 370
Socket A sitter en duron på 700 tror jag eller 900mhz

allt borta förutom Socket 370.

har massor med extra B grafikkort och ljudkort nätverkskort mm

har lite gamla cpu's. allt från 66mhz till 700 där runt.
har även runt 15-20 diskar på 2-10gb
Har även en låda med idekablar och lite annat mojs.
har några 20pins nätagg också.

Om jag ångrar mig om något så finnsdet inte förhämtning !

kontakta mig om det när något.
för det första vill jag klara göra igen att det inte är föräljning utan mer gratis at hämta. kan dock tänka mig byta lite saker emot något skojsigt.
några långa tp-kablar blant annat.
Dock är någon snäll och ger en slant elelr 2 för lite grejor så gärna för mig.

finns i Ljungby, skickas inte, dock kan någon liten små sak köpas förfrakten isf.

kontakta mig här elelr på Marlund89@hotmail.com

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen möjlighet att skicka?=/ (Betalar självklart frakt isf)
Är väldigt sugen på nummer 3 eller nummer 6 annars

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Optiplex-burkarna är annars perfekta att bygga kluster av

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna ta en hubb!
Har du något nätverkskort i papplådan?

EDIT : Glöm det jag sa, du bor för långt bort

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Optiplex-burkarna är annars perfekta att bygga kluster av

det var min tanke då jag fick tag i de men har ingen plats eller uppgifter för de plus att jag saknar kunskapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
bla bla

tror frakten går på mer än vad lådan har av värde isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
tror frakten går på mer än vad lådan har av värde isf..

Jo det är mycket möjligt, men har letat som fan utan resultat och behöver en rätt hårt. ^^

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm switcharna skulle va ballt å ha kan ta dom till skolan när våran novellserver slutar funka xd. sen har jag "bara" en 5portars
Gb switch hemma

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha nått gammalt grafikkort med TV-out, sitter och bygger en media station och just nu kör jag på ett halvbrännt mx440 PCI kort, vilket strular en heldel ^^

vet iof inte vad frakten skulle gå på

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Du råkar inte ha nått gammalt grafikkort med TV-out, sitter och bygger en media station och just nu kör jag på ett halvbrännt mx440 PCI kort, vilket strular en heldel ^^

vet iof inte vad frakten skulle gå på

tyvärr inte.

har rensat lite i burkarna och det ser ut som att det mesta åker till tippen snarast. hubbarna sparar jag, och 3 datorer en av varje för de var mest kompeltt sen så orkar jag inte skruva ihop mer brukar. dock finns det gott om moderkort, nätagg, chassin. nätverkkorts,ljudkort grafikkort, cd o diskett av en smärre hög:)

sitter på optiplex burkarna så länge. är det någon som vill ha så är det fritt fram

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När det ändå är tal om utslängning, om någon sitter och trycker på ett ljudkort som de inte behöver, snälla kan jag få?

Bo gärna i Norrtälje trakten också

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Är intresserad av socket 370 moderkortet eller chassi 2, har dock ingen möjlighet att hämta dem.
Om moderkortet kan skickas betalar jag givetvis för frakten och kan slänga in en extra summa

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Är intresserad av socket 370 moderkortet eller chassi 2, har dock ingen möjlighet att hämta dem.
Om moderkortet kan skickas betalar jag givetvis för frakten och kan slänga in en extra summa

370mk kan du få mer info om du vill så. dock är halva socketarmen avbruten men det går fintändå att sätta dit och ta bort , funkade sist jag testkörde kortet iaf.
menar du at jag ska skicka et chassi "2" ? väger ju lite. dock så är det aopen och har blandannat utdragbar moderkortsplåt som avr lite halvovanlgit på den tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
bla bla[/B]

Jag har mängder med ljudkort nätverkkort grafen mm. men jag tror du hittat nått annat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm switcharna skulle va ballt å ha kan ta dom till skolan när våran novellserver slutar funka xd. sen har jag "bara" en 5portars
Gb switch hemma

det är hubbar, inte switchar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
det är hubbar, inte switchar.

förlååt om jag inte orkade redigera efteråt att jag märkt det
men det spelar iaf ingen roll...

f.ö är icke intresserad längre...

Permalänk

Är också intresserad av socket 370 moderkortet, har nämligen en dator som står utan fungerande moderkort. Kan även slänga med en slant för det.

Permalänk

Värst vad alla jagar 370 kort då

Asus CUSl2 - C Rev 1.02 tror jag det heter;)

Som sagt är halva socketarmen avbruten men det går fint att använda iaf.
Har även en celeron 866mhz 256 cash 133fsb 1.75 v.
Har inte lyckats få igång den, troligen så stöder inte moderkortet fsb'n.
kortet har senaste varit i bruk för 3 månader sedan då jag bytte hårdvara, så det bör med stor sannorlikhet funka.

Har 2 andra Matx kort till socket 370, Dock så är det glapp på bägges Ps/2 portar och det är lite si o så om jag ska göra mig av med de.

De 2 stora chassina " chassi 2 " är borta, var en swecare här ifrån värnamo och hämtade de

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om du har något SDRAM över skulle jag verkligen vara intresserad

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Halloj!

Jag är intresserad av en hårddisk, helst 5gb+ och kanske något SDRAM 100/133 mhz.
Det är så att jag har en halv dator, moderkort, chassi, kanske ett nätagg, och lite annat smått och gott, funderar på att köpa en hårddisk efter sommaren men just nu vill jag inte lägga ut pengar på det. Det ska bli en liten server

Tyvärr så bor du ju en bit ifrån men jag kan betala frakten och emballage ifall du skulle kunna skicka.

Hur mycket väger chassi 3?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Om du har något SDRAM över skulle jag verkligen vara intresserad

Kan nog ha några st. vilka storlekar isf? o hur många.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
Halloj!

Jag är intresserad av en hårddisk, helst 5gb+ och kanske något SDRAM 100/133 mhz.
Det är så att jag har en halv dator, moderkort, chassi, kanske ett nätagg, och lite annat smått och gott, funderar på att köpa en hårddisk efter sommaren men just nu vill jag inte lägga ut pengar på det. Det ska bli en liten server

Tyvärr så bor du ju en bit ifrån men jag kan betala frakten och emballage ifall du skulle kunna skicka.

Hur mycket väger chassi 3?

okey. ska kolla lite mer exakt vad diskarna ligger på. sdram har jag några..
Chassi 3 vet jag inte alls vad det väger. som sagt blir nog faktist billigare och hämta eller leta på annat håll

Chassi 1 är borta liksom chassi 2 och chassi 7

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Kan nog ha några st. vilka storlekar isf? o hur många.

Två 128or skulle vara idealt, försöker mecka ihop en ny server här hemma (eller snarare en gammal som alstrar mindre värme). Tack för att du tar dig tid btw

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730