Permalänk

GeForce FX 5200

Vart nyfiken på mitt grafikkort när jag bara fick 2.0 i Windows Experience Index resultat men när jag installerade DivX + lite andra codec å uppdaterade så hamnade siffran på 2.4... Finns det speciella drivrutiner till detta Nvidia kort? Jag har bara dom som finns i Vista Ultimate,

Permalänk
Avstängd

Kolla på Nvidias hemsida, men vad jag sett så har dom slutat med att tillverka fler drivrutiner till FX Serien.

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk

Jag hittade några från 2006, nån annan kanske behöver drivrutiner

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.85_2.html

Ska starta om datorn för att se om resultaten blir bättre

När jag startade om datorn så stod det att ny maskinvara hade hittats så jag gjorde ett nytt test å fick 2.0 igen, efter ett andra test så fick jag 2,4 igen. Antar att de krävs fler drivrutiner för grafiken

Funkar DirectX 10 på detta kort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Jag hittade några från 2006, nån annan kanske behöver drivrutiner

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.85_2.html

Ska starta om datorn för att se om resultaten blir bättre

När jag startade om datorn så stod det att ny maskinvara hade hittats så jag gjorde ett nytt test å fick 2.0 igen, efter ett andra test så fick jag 2,4 igen. Antar att de krävs fler drivrutiner för grafiken

Funkar DirectX 10 på detta kort?

inget dx10 på ett sketet 5200

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Re: GeForce FX 5200

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Windows Experience Index

Jag vet inte om resultatet i det testet påverkas, men du kan överklocka kortet rätt kraftigt. Då blir det superkasst istället för supersuperkasst.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Hur går man tillväga för att överklocka kortet? Är ganska kunnig i allmänhet så jag kan lära mig