Permalänk
Medlem

Köpt från Amazon.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av anon88790:

Kostym från Rose & born 6895:-
http://i.imgur.com/Bh343.jpg

Skrivet av nmc:

En bra kostym är en livsinvestering. Förutsatt att man inte blir för rund runt magen eller liknande.

Skrivet av anon88790:

Smakar det så kostar det.

Det här gillas! Älskar dyra kavajer/kostymer! Dom sitter helt enkelt bättre och man mår bättre i en dyr än en billig tack vare materialval, känsla etc.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Sennebring:

Varför skriver du priset?

Jag tycker inte den va nå vidare snygg men det är jag det

Sluta vara så Svensk...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av MakubeX:

Då är det till mig du ringer när din dator börjar fela om någon månad.

Bilden är tagen direkt efter att skärmen rasat, haha Ribbon cable gissade jag på, fast skärmen blev bytt iaf

Så jävla sjukt skönt med 1920*1200 på en 15", kommer aldrig kunna sitta med en 8440p längre!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Sluta vara så Svensk...

Alla kan inte vara skåningar flashen, det funkar inte

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Keeper of the Bamse

ಠ_ಠ

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Va?

Permalänk
Medlem

Untitled by hozforuw, on Flickr

Gigabyte GTX 460 1GB OC, nån som har koll på om det går att köra ett 8800GT tillsammans med den för physx på Asus P5Q-E?

Permalänk
Medlem

Blev att handla rätt mycket prylar när jag var i Frankrike, Val Thorens förra veckan.

Väska, Dakine Riders Pack
Bräda, Capita Indoor Survival med reversed camber
Täckbrallor, Sessions
Jacka, Burton Poacher
Snowboardboots, Nike Danny Kass
Goggles, Oakley Crowbar
Mössa, Plank

En helt galet bra vecka fick jag uppleva, nu sitter man bara och kollar upp om man har råd att åka någon vecka till iår!

Bonusbild.

Jag till vänster.
Det har varit helt sjuk bra offpiståkning hela veckan vi var där med toppenväder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

HP Elitebook 8530w, jobbdator

http://i.min.us/idCW62.jpg

jobbdator med utorrent oxå, nåja är inte själv helt oskyldig till sånt måste jag erkänna

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av matte.90:

hehe yes^^ sånna grejer ja hittar på när ja inte har nått bättre för mig x)
http://img26.imageshack.us/img26/297/68947047.jpg

kyllskåpet är köpt på biltema

"Detta kylskåp bör inte byggas in i vägg eller skåp."

Som biltema så fint meddelar.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Blev ett vetrinärsbesök med valpen som fick sy 4stygn på benet pga söndersparkat matskål ala 2500:-

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

"Detta kylskåp bör inte byggas in i vägg eller skåp."

Som biltema så fint meddelar.

hehe mjo men de va därför de kändes som en utmaning ;D

hehe nämen dom menar ju att den inte ska stå i en liten sluten låda.
och som mitt står nu så har ja svårt att tänka mig att de ska vara några problem=P speciellt eftersom luften i garderoben är kallare än i rummet

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rymdvanilj:

Det här gillas! Älskar dyra kavajer/kostymer! Dom sitter helt enkelt bättre och man mår bättre i en dyr än en billig tack vare materialval, känsla etc.

Själv köper jag bara skräddarsydda, tyget och fittingen är aldrig bra på standardkostymer oavsett priset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av matte.90:

hehe mjo men de va därför de kändes som en utmaning ;D

hehe nämen dom menar ju att den inte ska stå i en liten sluten låda.
och som mitt står nu så har ja svårt att tänka mig att de ska vara några problem=P speciellt eftersom luften i garderoben är kallare än i rummet
http://img573.imageshack.us/img573/1240/20110106003.jpg

Där var hemligheten

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Själv köper jag bara skräddarsydda, tyget och fittingen är aldrig bra på standardkostymer oavsett priset.

Man köper en som passar fint runt axlarna, sen låter man den bli uppsydd i ryggen och armarna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberVillain:

Trevligt, vilket skräddarhus vänder du dig till? Att tyget och passformen aldrig är bra på en standardkostym är en lögn då många "standardkostymer" anävnder sig av tyg från precis samma väveri som tex skräddarsydda. Min senaste kostym från Rose & born har tyg från loro piana i s120 ull. Att kalla det för dåligt tyg när samma används av många stora skräddarhus som gör skräddarsydda kostymer visar förmodligen att du inte vet vad du pratar om.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Mja, håller bara delvis med. Som student har jag inte råd med skräddarsytt, så istället försöker jag hitta den gräns där pris och passform/tyg "möts" om du förstår vad jag menar. Men självklart är det skräddarsytt man helst vill ha för den perfekta kavajen har hittills inte korsat min väg... fast jag måste få fart på mitt liv innan jag får råd med sånt är jag rädd. :/

Skrivet av nmc:

Man köper en som passar fint runt axlarna, sen låter man den bli uppsydd i ryggen och armarna

En kompromiss där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

En kompromiss där

Mycket möjligt, men det får väl ändå anses som respektabelt att ha en sådan?

Permalänk
Skrivet av nmc:

Mycket möjligt, men det får väl ändå anses som respektabelt att ha en sådan?

Sjävklart! Om vi säger så här: det som skurit mest i mitt "klädhjärta" är att akutköpa en kostym på dressmann för jag behövde en svart kostym till en begravning och hade slut på affärer att gå till och pengar. Slutade med att jag lade lika mycket på att sy upp och snygga till den som skiten kostade. Bläääh. Mådde dåligt av hela cirkusen.

Permalänk
Medlem

Visst är det en skön känsla att veta att man är propert klädd, men någon måtta på uppblåstheten får det väl vara..

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Aka_The_Barf:

jobbdator med utorrent oxå, nåja är inte själv helt oskyldig till sånt måste jag erkänna

Tyvärr var det bara för Fedora och Ubuntu

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Visst är det en skön känsla att veta att man är propert klädd, men någon måtta på uppblåstheten får det väl vara..

Jag känner mig nästintill "sunkigt" klädd när jag har en kavaj som inte sitter efter på rätt ställen.
Jag ska även tillägga att det är svårt att köpa kläder till min kroppsbyggnad, jag minns inte senast jag hittade ett par jeans som satt perfekt.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk

Blev lite rastlös inför nästa hårdvaru-inköp som är tänkt att vara ett 6990 grafikkort Verkar inte som att det blir något innan nästa löning ändå, så jag passar på och byter ut mitt 6 år gamla CM Stacker chassi till ett stycke Fractal Design R3, samt så tog jag tillfället i akt och köpte en massiv tyg-musmatta till speldatorn (Steelseries Qck Heavy), samt en mindre variant och en mus med inbyggt sladd-vinda till laptopen

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Blev lite rastlös inför nästa hårdvaru-inköp som är tänkt att vara ett 6990 grafikkort Verkar inte som att det blir något innan nästa löning ändå, så jag passar på och byter ut mitt 6 år gamla CM Stacker chassi till ett stycke Fractal Design R3, samt så tog jag tillfället i akt och köpte en massiv tyg-musmatta till speldatorn (Steelseries Qck Heavy), samt en mindre variant och en mus med inbyggt sladd-vinda till laptopen

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/DSC04296.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/DSC04294.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/DSC04297.jpg

Vackert, men tror du ett 6990 kommer få plats i det chassit? Vet att 5970 inte får plats i R2 i alla fall. Eller är R3an lite större? Sen vet man ju aldrig om 6990 blir mindre än 5970

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon88790:

Trevligt, vilket skräddarhus vänder du dig till? Att tyget och passformen aldrig är bra på en standardkostym är en lögn då många "standardkostymer" anävnder sig av tyg från precis samma väveri som tex skräddarsydda. Min senaste kostym från Rose & born har tyg från loro piana i s120 ull. Att kalla det för dåligt tyg när samma används av många stora skräddarhus som gör skräddarsydda kostymer visar förmodligen att du inte vet vad du pratar om.

Det beror lite på var jag befinner mig, brukar bli London eller Milano. Problemet är att för att en kostym ska bli bra krävs det tre fittings och då räcker inte en weekend i London. Om du bara gör en fitting och sedan få den hemskickad så blir det föga bättre än en brandad kostym.

Har faktiskt även hittat en bra skräddare i Bangkok, de flesta i Bangkok har noll koll på design eller tyger, men denna kille har koll på modet och köper tyger från Italien och England. Blir mest skjortor från honom, men även köpt en Linnekostym och en vinterrock som är riktigt nice, den senare i riktigt nice kashmirull. Eftersom arbetskraften är billig spar man en del pengar, dock så är importen av tyget dyrt då Thailand har höga tullavgifter, men du kommer undan med halva priset.

Skrivet av nmc:

Jo, men ska du ha bra ull så blir det ju endå en kostym runt 15 papp då kan du lika gärna gå upp några lappar till en skräddarsydd och få en kostym som sitter riktigt bra över hela kroppen.
Dessutom är väll svenska skräddare stört dyra pga skatt? Jag har bara lagt upp byxor etc, vad kostar det att fixa en hel kostym?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som tack (julklapp?) för att jag registrerade nya blu ray-spelare fick jag idag hemleverat Bourne-serien. Gratis är gott.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Skrivet av August:

Som tack (julklapp?) för att jag registrerade nya blu ray-spelare fick jag idag hemleverat Bourne-serien. Gratis är gott.
http://www.geting.se/image.php/280321-P1080069.JPG

Vad för spelare och vad är haken?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!