Permalänk
Medlem

Fläktkontroll till ett Antec 182

Funderar på en Zalman ZM-MFC2 Fläktkontroll för att styra fläktarna i min dator.
Har ett Antec 182 chassi.
Någon som vet om en sådan fläktkontroll får plats i det chassit med stängd lucka?
Någon som har en sådan fläkt kontroll och kan rekommendera/varna för den?
Någon annan fläktkontroll, som i annat kan rekommenderas?
Är även väldigt osäker på vart man skall sätta temperatur kännarna…

Mvh/Jonas

Permalänk

Den får helt klart plats med luckan stängd iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande fråga och jag hoppas det är okej att jag tar den här?

Får en 5.25" fläktkontroll med inställningshjul/rattar plats bakom luckan på ett Cooler master Cosmos chassi?

Permalänk
Medlem

Kollade precis och det funkar bra!

Jag kan rekomendera fläktkontrollen för den är snygg, bra, och gör sin sak
Det enda negativa med den är att man inte kan stänga av fläktarna.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Titta annars på Zalman MFC1, jag vet att den inte är vacker att se på men med ett p182 chassi slipper du det. Jag föredrog MFC1 då den är enklare och på två fläktar kan du strypa volten helt, förvisso med lite kabelskalning men det är inget svårt. Sen föredrar jag att hålla koll på tempsen via Everest och att styra fläktarna manuellt.

Permalänk
Medlem

Att Zalman MFC1 inte var vacker, var nog en underdrift...
Den var bedrövligt ful!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas_Br
Att Zalman MFC1 inte var vacker, var nog en underdrift...
Den var bedrövligt ful!

Tro mig, jag var av precis samma åsikt när jag köpte den. I verkligheten så är den inte vacker men samtidigt inte lika fruktansvärd som på bild. Men som sagt, har man ett p182 chassi så har man råd att sätta funktionalitet framför utseende.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kontroller är SCYTHE KAMA METER http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010102501

Funderar skarp på att köpa denna själv till ett p182, men som sagt går luckan att stänga helt?

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fernux
Ett alternativ kontroller är SCYTHE KAMA METER http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010102501

Funderar skarp på att köpa denna själv till ett p182, men som sagt går luckan att stänga helt?

Japp jag rekomenderar den varmt ! finns lite bilder på den i mitt galleri också och de ska gå att stänga luckan helt och hållet !

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Här är ett annat alternativ:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314645

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz