Nätverket funkar men ej att komma åt internet

Permalänk
Medlem

Nätverket funkar men ej att komma åt internet

allt är kopplat så här:

NÄr jag har "erhåll automatiskt en IP-adress" så funkar inte internet men nätverket(kan se den andra datorn). När jag skriver i min IP-adress(har statisk IP) i nätverksanslutningar så funkar det alldeless utmärkt, för utom då att det bara blir internet på den datorn och de ej hittar varandra.

Att tillägga är väl att jag kör windows XP Home/Pro, modemet är ett Speedtouch 510v4 med den senaste firmware:n,( DHCP inaktiverat) och routen är en "D-Link 524T"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm hur många ipadresser har du?... troligen har du bara en adress?

Permalänk

Nu får nån annan gärna rätta mig men visst har din "D-Link 524T" ett modem i sig och du skall bara köra med den och inte din speedtouch.

Annars fanns det kanske här ett dokument som kan hjälpa dig.

" Hur man omvandlar DSL-524T från Triple Play modem till ADSL Router"
ftp://ftp.dlink.se/Products/dsl-products/dsl-524t/Documentati...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Nu får nån annan gärna rätta mig men visst har din "D-Link 524T" ett modem i sig och du skall bara köra med den och inte din speedtouch.

Annars fanns det kanske här ett dokument som kan hjälpa dig.

" Hur man omvandlar DSL-524T från Triple Play modem till ADSL Router"
ftp://ftp.dlink.se/Products/dsl-products/dsl-524t/Documentati...

Har redan omvandlat den till router, och ja det är ett modem i D-linken, men använder den så kommer man inte ut på internet alls, kör man test där så kommer denna upp:

Permalänk
Medlem

Behåll kopplingen som den är och kör med DHCPn i Speedtouchen i ställt för den i D-Linken. Kolla också så att IP-adressen på LAN-sidan i D-Linken krockar med någon som används av andra enheter.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte