Permalänk
Medlem

clickok.se???

Tja hitta ett wacom tablet för svinbra pris på clickok.se men jag har adrig hört talas om firman förut. Efter att googlat på det har jag hitta många negativa omdömen Är det nån som har handlat eller har någon erfarenhet av sidan? Bra/dåliga erfarenheter?? Verkar lite skum, jag tvekar lite för att köpa men det är ett bra pris......Hjälp nån!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anna t
Tja hitta ett wacom tablet för svinbra pris på clickok.se men jag har adrig hört talas om firman förut. Efter att googlat på det har jag hitta många negativa omdömen Är det nån som har handlat eller har någon erfarenhet av sidan? Bra/dåliga erfarenheter?? Verkar lite skum, jag tvekar lite för att köpa men det är ett bra pris......Hjälp nån!

Du kan ju chansa, men jag skulle inte ha gjort det. Kan man välja postförskott?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Det går att köpa med postförskott (90:-) kan man vara säker då att man inte blir blåst eller att det blir nått strul?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går att köpa med postförskott (90:-) kan man vara säker då att man inte blir blåst eller att det blir nått strul?

Dom kan ju skicka en tegelsten... Och om leveransen dröjer så kan du ju ff inte köpa grejerna någonannanstans pga risken att dom kommer. Då har du ju två uppsättningar. Men om du har tid att vänta och det är stor prisskillnad så kör hårt.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de sänker priset om de upptäcker att varan blivit billigare hos sin leverantör?.....

Permalänk
Avstängd

Undvik skitarna, det är ju falsk marknadsföring dom driver.

Annonserar billigt men säljer dyrt, hur fan kan en vara som ligger i lager bli dyrare bara för att leverantören har höjt priset? leverantören har ju fan inget med varan i lagret å göra med.
Varan var till och med betald.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag tror att ClickOK inte har eget lager utan skickar direkt från leverantören till kund och då kan det bli som det blev i det här fallet. dock så skulle en seriös handlare bita i det sura äpplet och skicka till kund iaf.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jag tror wsjag droppar ClickOk.se efter att ha läst om dem så har jag bestämt mig att köpa från 128bit.se kostar ett par hundringar exra men på en vara som kostar 3000+ kr så känns 200 hundra spänn som en bra extra försäkring, bara inte 128bit.se också är ett skojföretag ska kolla upp dem lite först....:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror wsjag droppar ClickOk.se efter att ha läst om dem så har jag bestämt mig att köpa från 128bit.se kostar ett par hundringar exra men på en vara som kostar 3000+ kr så känns 200 hundra spänn som en bra extra försäkring, bara inte 128bit.se också är ett skojföretag ska kolla upp dem lite först....:)

Mm gör det, aldrig hört talas om dom, namnet låter inte så seriöst...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt från Datorbutiken istället flr ClickOK kostade 69kr i frakt och Jag beställde på onsdag förmiddag och hade den på torsdag morgon.

Permalänk
Medlem

verkar som jag måste beställa från dessa, verkar vara i princip dom enda i sverige som säljer 3g modem för expresscard.. får se vad som händer nu.

råkade lägga en dubbelorder och försöker nu få tag i dessa.. suttit först i kön i 30 minuter nu

EDIT: kom fram nu och dom plockade bort en av ordrarna, enl handläggaren så låg den andra på plock och skulle komma fram imorgon, påpekade då att jag bor i norrbotten och paketen ska förbi ånge och brukar fastna där, då fick jag svaret att senast onsdag.

Blir mycket intressant att se om dom leverar i utsatt tid, alltid nojjigt att beställa från bolag med taskiga omdömmen

Permalänk
Medlem

Det som främst gjorde att jag valde bort clickok var det här; http://www.clickok.se/Article.aspx?q=sk:102

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Köpte lite prylar av de förut, gick bra. En grafikkort, dock så fick jag fel modell hemma - skickade tbx det och fick ett annat, som då var lite dyrare på hemsidan - fick då först med en räkning på mellanskillnaden, men då ringde jag igen och de makulerade bort det (eller hur det nu heter). Så full koll hade de nog inte, men det löstes på ett bra sätt.

I övrigt var det något hårddisk och lite annat vi köpte där, det dök upp kort efter. Inget att klaga från min sida med andra ord - det handlade dock om relativ små grejer.

Permalänk
Medlem

De kanske har blivit lite bättre sedan 2007 då?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

återstår att se, verkar inte direkt ha fått super-omdömmen på prisjakt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Köpte lite prylar av de förut, gick bra. En grafikkort, dock så fick jag fel modell hemma - skickade tbx det och fick ett annat, som då var lite dyrare på hemsidan - fick då först med en räkning på mellanskillnaden, men då ringde jag igen och de makulerade bort det (eller hur det nu heter). Så full koll hade de nog inte, men det löstes på ett bra sätt.

I övrigt var det något hårddisk och lite annat vi köpte där, det dök upp kort efter. Inget att klaga från min sida med andra ord - det handlade dock om relativ små grejer.

Att kalla: få fel grafikkort så man får returnera det och får ett annat varav man får en räkning på mellanskillnaden som dem senare makulerar- att det gick bra är för mig en gåta?

Jag kan tänka mig att superlativen haglar tätt om du nån gång skulle ha en mer normal köpupplevelse online(läs: beställ och få det man beställt på ett par dagar)

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Ojdå, riktigt imponerad, mina grejer skickades med rek och kom fram imorse, 1 dygn upp till norrbotten..

Har dock inte hämtat ut modemet ännu så det återstår att se om dom lyckads skicka rätt grejer

Permalänk
Medlem

Följande erfarenheter har jag från att ha handlat på clickok:

1. Begreppet att sakerna finns i "Lager" på websidan betyder att leverantören, som kan finnas utomlands, påstått att DE har sakerna i lager, clickok har själva inget eget lager. Fick vänta 2 veckor på sk. lagervaror, förklaringen var att deras danska leveratör hade sagt att DE hade sakerna i lager. Suck!

2. Telefonsupporten existerar endast nån timme i veckan, ingen telefonkö, automatsvar säger att personalen är på kurs och inga besked när dom öppnar igen. Urkasst!

3. Emailsupporten svarar inte på email. Just nu har jag ett supportärende sedan 2 veckor och har trots upprepade email inte fått svar. Mycket svagt!

Sammanfattning: Clickok ger intrycket av att vara på randen till konkurs och försöker överleva en dag i taget genom att inte lägga tid på service- och kundsupport som kostar tid eller pengar. Man missköter sina kundkontakter och förlorar därmed sina kunder vilket förr eller senare leder till konkurs. Kan man tjäna några kronor extra mot att man får en missnöjd kund så gör man det. Kan man skylla på sina leverantörer isf att ta ansvar för sina kunder, så gör man det. Mycket oprofessionellt - omoget, oansvarigt och amtörmässigt ynkligt. Se upp!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ja, inte skulle jag våga beställa till det priset.. Då fick man väl bara en räkning på mellanskillnaden till det pris som de kommer att hävda att leverantören numera tar och som kan vara på vad som helst..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Jag har beställt flera ggr från Clickok, de har hämtbutik i Stockholm och det har alltid fungerat bra. Jag tycker inte att fairshoppinggrejen är är så farlig de ofta har grymt bra priser och dåliga marginaler. Ang priset på AMD 945 så är det ju fler butiker som har den i lager för det priset. Inget konstigt med det. Kolla vad en 955 kostar på prisjakt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=422706

Permalänk

Jag var tveksam till företaget efter omdömmena på prisjakt. Men de verkade aktiva i att bemöta kritikt så jag chansade och beställde en SSD hd till mycket bra pris (lagervara). Jag blev verkligen förvånad när ett sms kom inom en timme att hd:n fanns att hämta på hämtbutiken på södermalm. Världsklass. Två timmar efter beställning hade jag hd:n i min hand. Jag har aldrig fått en beställning så snabbt, men som sagt min omdöme baseras bara på en order.

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk

Köpte från dom lite kablar. Efter en vecka hade inte allt kommit in i lager även om det var listat i lager sedan beställning, så jag köpte ut det som dom hade och fick tillbaka mellanskillnaden. Vet ännu inte om mina 80kr har kommit tillbaka. Jag är skeptisk till många butiker, just då när dom är stora och kan bete sig hur dom vill. Dustin och elgiganten har kört över mig rejält ett antal gånger med riktigt fräcka lögner och andra påhitt. Komplett verkade vara OK, trots 50% negativa omdömen.

Troligen är dom underbemannade och är mindre än dom ser ut. Så man får själv kontakta dom för att hjälpa till lite.

Permalänk
Medlem

Helvete!

Jag förskottsbetalade nyss en kabel och det står redan att ordern blivit behandlad.

Misstänker att jag kan kolla i stjärnorna efter den där kabeln de närmsta veckorna och ångrar mig redan.

Hälften negativa omdömen såg jag nu också. Eftersom jag bara behövde en kabel orkade jag inte kolla så noga på all information. Företaget har trots allt funnits ett bra tag. Men det här känns ju som ett rent lotteri inser jag nu.

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem

En polare beställde grafikkort där ifrån för bra tag sen då gick det bra iaf!

Permalänk
Avstängd

Från Fairshoppinglänken: ClickOK Klagomål Klaga | Fairshopping citat:

"Jag beställde delarna sent på lördag kväll och betalade direkt med mitt VISA-kort, enligt hemsidan skulle ordrar normalt skickas antingen samma eller nästföljande arbetsdag så jag väntade mig att ordern skulle gå iväg på måndagen. När jag på onsdag kväll loggade in på mitt konto på ClickOK.se och såg att min order fortfarande hade statusen "väntar på behandling" blev jag en aning fundersam så jag skickade iväg ett mail till deras kuntjänst och frågade om det var något problem."

Är det inte "lustigt" att bolag till "lustigkurrar" alltid lyckas att dra gjord betalning snabbt som attan men att skicka varorna går tydligen inte lika fort i en del fall...:P:D;) *fail när det blir på detta vis*:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det är jag som har skrivit inlägget på fairshopping.se, det var ju några år sen nu så de kanske har bättrat sig men jag tänker inte chansa i alla fall.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loaded:

Det är jag som har skrivit inlägget på fairshopping.se, det var ju några år sen nu så de kanske har bättrat sig men jag tänker inte chansa i alla fall.

Tack för varningen...:) Kommer heller inte chansa.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Skicka en beställning på en dator inatt, strax efter 00, vilket iofs inte har något betydelse. Det fanns iallafall 5 i lager när jag lade beställningen, efter detta fanns det 0 i lager. Jag misstänker att jag råkat ut för lagerstatus-fusket. Dags att makulera beställningen och vänta på att det kommer bra & billig dator på något seriösare företag.