Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Har hört något om en M1535 men har inte en aning om det är sant eller inte.

Jag gillar också stora upplösningar, speciellt när man kör med vista. Har inte fått min dator än, men den är skickad. Så fort jag får den så kommer det upp en liten minirecension. Har inte sett några tester med WUXGA skärmen än, så den kommer jag testa noggrant

Jo, precis! Jag har sökt hela internet efter något test, men inte funnit något.

När är din ämnad att anlända, fått datum för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
varför valde du inte 4 gb i ramminne ? 290 kr extra bara

När jag beställde min så var det inte så billigt. Det finns ju också olika grundkonfigurationer, kan bero på det. Jag valde den billigaste.

Och sen fungerar väl inte vista 32bit med mer än 3.5 gb ram?

Den_Citronen
Den ska komma den 25:e

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Och sen fungerar väl inte vista 32bit med mer än 3.5 gb ram?

Stämmer.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har installerat om datorn allt fungerar bra förutom fjärrkontrollen vad behövs för att få den att fungera ... har kollat enhetshanteraren inga utropstecken där ... är de något program man måste ha ...

MVH Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

är 60'C på grafikkortet vid slösurf för högt eller är det normalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
varför valde du inte 4 gb i ramminne ? 290 kr extra bara

pga 32 bitars klarar bara 3-3.5gb?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag får det att fungera till Firefox 2.0 iallafall.

Om du går in i Fingerprint Controllcenter. Och vidare in på User Settings.
Där finns en flik som heter "Password Bank", under Web browsers där så ska du se till att din webbläsare finns.
Där väljer du även om hur du ska bli informerad om när det går att använda fingeravtryck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasBB
Hej,

sitter här med min XPS 1530 och har precis installerat nya Firefox 3.0. Min fråga är nu hur jag lyckas få Dells inbyggda Fingerprint Reader att fungera tillsammans med Firefox på samma sätt som den fungerade ihop med MS Internet Explorer?

Har gjort någon snabb sökning men kan inte hitta något svar, vore därför tacksam för er hjälp.

Permalänk
Medlem

Kan man bara ha 60hz på skärmen?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonejhej
Kan man bara ha 60hz på skärmen?

Tacksam för svar

jupp..

aldrig vart med om en laptop som har 100hz på lcd, vet ej vad LED har

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

men borde den inte klara 75hz?

Permalänk
Medlem

det får du ta med tillverkaren av skärmen varför dom bara byggt den för 60hz

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Dell XPS m1530

Någon som har spelat supreme commander med en m1530 ?

Vill gärna veta hur hög FPS den får på High inställningar osv.

Om Supreme commander funkar bra på denna så köper jag lätt en , enda spelet jag är orolig över på denna som ersättare till min nuvarande burk.

Så ni som har den kan väl tanka demot eller de som kanske har hela och Forged Alliance kan väl göra ett litet test, skulle uppskattas mycket.

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Jag får det att fungera till Firefox 2.0 iallafall.

Om du går in i Fingerprint Controllcenter. Och vidare in på User Settings.
Där finns en flik som heter "Password Bank", under Web browsers där så ska du se till att din webbläsare finns.
Där väljer du även om hur du ska bli informerad om när det går att använda fingeravtryck.

Jag har varit där inne bland inställningarna tidigare för att försöka få det att fungerna med Firefox finns inte med bland alternativen (Internet Explorer finns däremot) och jag kan inte hitta någon möjlighet att lägga till Firefox i listan.

Det måste ju finnas någon som köra Firefox 3 tillsammans med Dells Fingerprint Reader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasBB
Jag har varit där inne bland inställningarna tidigare för att försöka få det att fungerna med Firefox finns inte med bland alternativen (Internet Explorer finns däremot) och jag kan inte hitta någon möjlighet att lägga till Firefox i listan.

Det måste ju finnas någon som köra Firefox 3 tillsammans med Dells Fingerprint Reader.

kör FF3, har inte ens installerat finger läsaren =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ingår inte Microsoft Word i Vista eller varför får man inte med det?

Permalänk
Medlem

word ingår i office paketet, så varför skulle dom ge bort ett program som dom tar betalt för?

Samt word finns ej löst

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det ingår inte i Vista. Det ett program som ingår i en separat mail- ord- och kalkyleringsprogramsserie som heter Office. Den senaste utgåvan är 2007 om jag minns rätt. Dock medföljer en trial-version på typ 60 dagar av Word 2007 till många datorer om man köper i dagsläget. Vet dock inte hur det är med Dell.

//R

Permalänk
Medlem

Ok. men jag har Office paketet från 2003 liggandes här någonstans sen jag köpte förra datorn. Det borde funka?

Permalänk
Medlem

jupps, det ska fungera

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xen
Ok. men jag har Office paketet från 2003 liggandes här någonstans sen jag köpte förra datorn. Det borde funka?

Jodå. Dessutom, om du är intresserad finns det dessutom ett helt gratis alternativ!

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min nya 3:e m1530..

Denna gång med en 1920x1200 skärm... måste bara säga att den är UNDERBAR!...

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis

På vilket vis?

Permalänk
Medlem

1920

Väntar själv på min 1530 med 1920 skärm och leveransdatum är satt till... Idag!

Ska bli jäkligt spännande. Skriver väl ett inlägg om mina intryck av skärmen och övrigt när den dykt upp.

Hoppas nu att de inte slöar till sig på Schenker... Den var i Värnamo igår.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Jag ska få min andra skärm utbytt ringde till dom å de skulle gå bra ... betrakningsvinkel på denna som ja har är bedrövlig .. annars bra skärpa om man sitter rätt .. men till min fråga ja har en 1280X800 men när ja loggar in för att se min staus på dell så kan man se va dom har beställt å de stog så här på min sevice order

SERVICE KIT..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 15.4WUXGA

vad menas me de min skärm som ja har nu är betäckningen 15.4WXGA

Micke

är de då en annan upplösning på den nya då kanske ....

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis

Upp med bilder och kommentarer om WUXGA skärmen nu!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

När fläckten går i gång hörs ett ganska högt pip. Väldigt irriterande. Har för mig att den inte hördes så förut, börja igår efter jag överklocka grafikkortet. Hörs det så på eran också eller?

Permalänk
Medlem

klocka ner kortet igen, låter det så fortfarande?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Jag ska få min andra skärm utbytt ringde till dom å de skulle gå bra ... betrakningsvinkel på denna som ja har är bedrövlig .. annars bra skärpa om man sitter rätt .. men till min fråga ja har en 1280X800 men när ja loggar in för att se min staus på dell så kan man se va dom har beställt å de stog så här på min sevice order

SERVICE KIT..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 15.4WUXGA

vad menas me de min skärm som ja har nu är betäckningen 15.4WXGA

Micke

är de då en annan upplösning på den nya då kanske ....

Om det stämmer så betyder det att du kommer få en skärm med 1920x1200 i upplösning. Var bara glad för det om du får det gratis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det stämmer så betyder det att du kommer få en skärm med 1920x1200 i upplösning. Var bara glad för det om du får det gratis!

Jadu, glad vet ja inte =P
Kräver ju betydlig mycket av grafikkortet ju högre man har och om man ska spela i den upplösningen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

jag får min dator imorgon:D
men måste jag vara hemma när schenker komme,r eller räcker det att tex min mamma tar emot den ?

Visa signatur