Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Jadu, glad vet ja inte =P
Kräver ju betydlig mycket av grafikkortet ju högre man har och om man ska spela i den upplösningen

Men det är ju bara att ställa ner i själva spelet... I Vista lär det ju se riktigt skönt ut. Kanska lite för litet på en 15", men schysst iaf

//R

Permalänk
Medlem

jojo, men ett spel ser bäst ut i native upplösning =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalarna
På vilket vis?

Upplösningen är GRYM.... har en m1530 med 1280x800 till barnen, en 1680x1050 till frugan och denna 1920x1200 till mej

Skillnaden på att se på film är otrolig, en bluray film på 1680x1050 är otroligt..... men på 1920x1200 är det fantastiskt bra. Man måste nog se det med egna ögon för att förstå.

Sen behöver man så gott som alldrig scrolla när man surfar, utforskaren blir det betydligt bättre översikt i osv.

Kommer alldrig ångra detta val, bara att jag inte gjort det tidigare!

Visst är det mindre än 1440x900 och även 1680x1050, men allstå det är grymt. Många har sagt att jag kommer få ont i ögonen för att det blir för smått, det enda som gör ont i mina ögon är att sitta framför barnens 1280x800 hahaha (ironi)

Kan lägga upp nån bild om det är önskvärt!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Upplösningen är GRYM.... har en m1530 med 1280x800 till barnen, en 1680x1050 till frugan och denna 1920x1200 till mej

Skillnaden på att se på film är otrolig, en bluray film på 1680x1050 är otroligt..... men på 1920x1200 är det fantastiskt bra. Man måste nog se det med egna ögon för att förstå.

Sen behöver man så gott som alldrig scrolla när man surfar, utforskaren blir det betydligt bättre översikt i osv.

Kommer alldrig ångra detta val, bara att jag inte gjort det tidigare!

Visst är det mindre än 1440x900 och även 1680x1050, men allstå det är grymt. Många har sagt att jag kommer få ont i ögonen för att det blir för smått, det enda som gör ont i mina ögon är att sitta framför barnens 1280x800 hahaha (ironi)

Kan lägga upp nån bild om det är önskvärt!

Det där såg ju helt underbart ut! Otroligt grymt!

Kan knappt hålla mig tills min kommer, ETA den 26

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Väntar också på min, fortfarande i FAS2, beställde den 16 kompisen som beställde precis likadan 5 dagar efter mig med enda skillnaden med 9Cells batteriet är redan skickad

Alltid ska det vara så orättvist.

Nu såg jag också att de ändrat mitt datum från den 4 juli till den 15 juli gahhhh blir tokig.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

bristvara på batterier fortfarande

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Vill inte vara en sådan som frågar frågor som det redan finns svar på i tråden men antingen är jag sämst på att söka eller så finns det inte svar på frågan.
Har även rotat igenom dom 20 senaste sidorna och inte hittat något svar.

Men frågan är, finns det möjlighet att köra Win Xp på m1530? Tänkte köpa Zeptos w3415 mest för priset men också för att man utan problem kunde använda datorn med XP. Men nu är rabatten borta så det m1530 är det enda alternativet enligt mig. En till "dum" fråga är, om man kan köra Xp går det att utnyttja 4gb ram då? Hur fungerar Vista nu? Går det att "strippa" det lika mycket som XP? Vill ha så lite skit som möjligt på min burk. har många frågor men dom får vänta.

Tacksam för svar + att jag ska lära mig sökfunktionen

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

du kan installera Xp på 1530, och 32 bitars os använder bara 3,5gb ram, så om du ska utnyttja alla 4gb så är det 64 bitars.

oavsett om det är vista eller xp

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

du kan installera Xp på 1530, och 32 bitars os använder bara 3,5gb ram, så om du ska utnyttja alla 4gb så är det 64 bitars.

oavsett om det är vista eller xp

tack för det snabba svaret Toivo!

Finns det någon guide/sida med drivers osv om man ska installera XP?

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

Har ett bokmärke hemma jag kan slänga fram, sitter på jobbet nu nämligen.
men fixar det efter kl 6

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ett bokmärke hemma jag kan slänga fram, sitter på jobbet nu nämligen.
men fixar det efter kl 6

Fan vad hyggligt!

Vågar inte hoppa på Vista än, Kan XP så pass att jag inte vill byta. Men kommer allt fungera som det ska i XP?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför skulle det inte fungera? skulle de inte göra det skulle ju folk inte köra med xp och ens göra en guide som folk går ut efter

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vet någon hur Ubuntu funkar på den här maskinen?
E riktigt sugen på en M1330, är väl rätt mycket samma sak i dessa?
Står mellan en sådan och en Sony Vaio.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem

Du har så rätt! Men har bara läst om div problem med drivrutiner osv.

Vill bara vara 100% säker innan jag ger mig in på något. Finns Win Xp Pro 64 bit att köpa någonstans? antar att det inte finns

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Såg nu att de har ändrat min service så nu är de rätt skärm

C931C SERVICE KIT..., LIQUID CRYSTAL DISPLAY..., 15.4WXGA, TLF, M1530

Konstigt att dom skickar samma skärm ...

Som sagt lutar man skärmen 10 grader bakåt så blir färgerna mest svarta ock lutar man skärmen framåt mer än 90 grader blir de ljusare .. hur ser de ut på era skärmar är de något man får leva med ... den är klar å fin annars men lite tråkigt att man måste ha skärmen ståendes 90 eller mer för de ska se bra ut

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Schenker ringde nyss, får min m1530 imorgon :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89

ok?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Kul....

Jag också :D:D

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Alltså ledsen att behöva besvära alla 1530 fantaster, men jag undrar om det är någon som har någon som helst aning när LED skärmen kan tänkas anlända hit till Sverige? Har väntat och väntat i flera månader. Den finns ju och har funnits i en evighet i USA (känns det som iaf), men den har fortfarande inte dykt upp på den svenska DELL sidan. Jag vill ha en!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stålle
Alltså ledsen att behöva besvära alla 1530 fantaster, men jag undrar om det är någon som har någon som helst aning när LED skärmen kan tänkas anlända hit till Sverige? Har väntat och väntat i flera månader. Den finns ju och har funnits i en evighet i USA (känns det som iaf), men den har fortfarande inte dykt upp på den svenska DELL sidan. Jag vill ha en!

Det har inte nämnts något datum alls i den här tråden för när LED-skrämen kommer till Sverige. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

sent i Q2 eller Q3 va det en som sa till mig när ja frågade inför mitt köp av 1530

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Är det indier/pakistanier jag pratar med eller? för det låter som det. Har pratat med snubben i 2 timmar vi kan inte hitta felet.
Han är väldigt, aaa, hittar inte ordet,polite? kanske.

Han säger hela tiden.

Sir
Is that correct sir?
Yes sir.
Thank you for holding,sir.

Detta är roligt, men jag pallar inte prata i telefon så länge.

Han ska alltid göra sina researches i 2-3min

EDIT!
Äntligen pratat klart, de ska skicka en ny hårddisk och en front bizil(fråga mig inte varför det heter så), det är typ panelen på lcd eftersom den lossna.

Grejen var att vi visste inte vad som lätt, men det lätt JÄVLIGTmycket,vi kom fram till efter ca 3timmars pratande att det var hårddisken, så han skickar en ny ;). Han sa även at tjag kunde behålla den gamla så nu har man ca 500gb hårddisk:D

Det som var problemet som sagt var att den lät värre än en xbox360. Så den gammla ska jag bara ha som inaktiv "filserver", eller typ vart jag lagrar mina filmer etc etc.(kort och gott ett stort usb-minne)

Srry stavningen men alltså mitt öra är så jävla svullet eftersom jag var tvungen att trycka telefonen mot örat eftersom att man inte hörde vad de sa.

Alltså är det verkligen i England som supporten utförs?
De 4pers jag pratade med på slutet lätt som indier/pakestanier och under hela tiden jag pratade med honom hörde jag främade språk skrikas i bakrunden.

Iaf jag är väldigt nöjd med dell för andra gången.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Är det någon som känner vibrationer till höger om musplattan. Hade en XPS1530 som jag skickade tillbaka (ånger) pga värme och vibrationer. Hade 200Gb/7200rpm free fall -disken. Skriv gärna om ni har noll / lite /mycket vibrationer och vilken HDD ni har.

I övrigt gillade jag datorn så mycket att jag nog beställer en ny om jag bara kan hitta rätt kombination av komponenter som gör den någorlunda "ovarm" och vibrationsfri.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskri

vet av Bredbandsjezuz

Är det någon som känner vibrationer till höger om musplattan. Hade en XPS1530 som jag skickade tillbaka (ånger) pga värme och vibrationer. Hade 200Gb/7200rpm free fall -disken. Skriv gärna om ni har noll / lite /mycket vibrationer och vilken HDD ni har.

I övrigt gillade jag datorn så mycket att jag nog beställer en ny om jag bara kan hitta rätt kombination av komponenter som gör den någorlunda "ovarm" och vibrationsfri.

Tack på förhand.

"Ovarm" kan du nog aldrig komma ifrån laptop världen pga "kraftiga" komponenter i litet hölje.
Men man kan göra som jag, undervolta & köp en Zalman NC-2000 kylare.

Samt jag har inga vibrationer, som jag har stört mig på

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det har inte nämnts något datum alls i den här tråden för när LED-skrämen kommer till Sverige. Tyvärr.

Men vad sitter det i? Vill inte DELL lansera den i Sverige eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glupsk
Fan vad hyggligt!

Vågar inte hoppa på Vista än, Kan XP så pass att jag inte vill byta. Men kommer allt fungera som det ska i XP?

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=212981&highl...

glömde ge innan =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är de normalt att vidvinkeln är som på min skärm .. om ja lutar den har den har den stående rakt upp exakt 90 grader så är de bra bild .. lutar ja skärmen så den är typ 85 grader då går de inte se en bild typ..... men lutar ja den framåt mot mig 100-110 grader då är de inga problem

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

fick min m1530 nyss, undrar ifall man ska få ett sådant fodral till alla cd skivor? eller måst man köpa ett sådant?
Sen undrar jag också om man får med "duken" som man rengör tangentbordet med?
fick inget av dessa

sen så vill jag bara påpeka det att jag får ett konstigt ljud från datorn när jag viftar med den i luften, tror det kmr från hårddisken, har en 200gb 7200RPM, ljudet är bara tillfälligt när jag vänder upp och ned på datorn ?

sen så står det 158 GB ledigt av173 GB,på recovery står det 5,55 GB ledigt av 9,99GB, ska det vara så? tar all data/drivers 42 GB ?

Permalänk
Medlem
Citat:

fick min m1530 nyss, undrar ifall man ska få ett sådant fodral till alla cd skivor? eller måst man köpa ett sådant?
Sen undrar jag också om man får med "duken" som man rengör tangentbordet med?
fick inget av dessa

sen så vill jag bara påpeka det att jag får ett konstigt ljud från datorn när jag viftar med den i luften, tror det kmr från hårddisken, har en 200gb 7200RPM, ljudet är bara tillfälligt när jag vänder upp och ned på datorn ?

sen så står det 158 GB ledigt av173 GB,på recovery står det 5,55 GB ledigt av 9,99GB, ska det vara så? tar all data/drivers 42 GB ?

du har media direct partionen me som inte syns där.
sen tar os partionen lite med alla crap som dell har isntallerat när du får den.

sen ang hdd, varför vifta med datorn när den är igång, tror knappast det är så himla bra för en mekanisk disk medans den snurrar.

Och en "duk" fick inte ja heller med.
men cdfodral fick jag, men tror dom har slutat att skicka med den.

Visa signatur

| Steam - Toivo |