Permalänk

Jag fick med CD-fordralet och duken. Den var suverän att ta bort fingeravtryck på locket med. Fick du inte med en checklista på vad som ingick i köpet?

Permalänk
Medlem

jovisst, ja..duken fick ja me faktiskt, ligger i cdfodralet nu ja.

men ja tror faktiskt dom har slutat och skicka med cdförvaringen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jovisst, ja..duken fick ja me faktiskt, ligger i cdfodralet nu ja.

men ja tror faktiskt dom har slutat och skicka med cdförvaringen.

nej det jag menade med ljudet var att, sitter hårddisken rätt, glappar den lr inte? tror inte det skavuppstå ett sådant ljud när jag vänder på datorn, men själva ljudet är inte SÅ irriterande, jag tänkte bara på om den kan ta skada?

Permalänk
Medlem

kolla med dell´s chat och fråga?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

kolla med dell´s chat och fråga?

du som också har en m1530, skulle du kunn säga vilka "tjänster som är onödiga att ha igång vid start av datorn, "msconfig" samt autostart m.m

skulle uppskatta ditt svar, fick nämligen min dator imorse, är helt lycklig :D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

jadu,kör en format

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

jadu,kör en format

format ? vad menar du ?

Permalänk
Medlem

formatera datorn & gör en ren install

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

formatera datorn & gör en ren install

finns det ngt program som visar hurhög temperaturen är i datorn?
då menar jag ett program som följer med datorn, inte nerladdade.

Permalänk
Medlem

inte en blekaste, ja har rmclock på min

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

1.) Är det ngn som vet hur man inaktiverar bluetooth på ett effektivt sätt ?
2.) hur gör man så att de tagna bilderna med den inbyggda kameran sparas i en valfri mapp i skrivbordet som man skapat?
vill inte att de ska sparas i "mina dokument" ???

Permalänk
Medlem

du har ju en knapp nere vid höger sida du kan stäng av antingen BT & Wlan , eller Bara BT eller bara Wlan

läs handboken...står mycket nyttigt där.
Dom skickar med en sådan för att folk ska kunna klara av basgrunderna på produkten du köpt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Försöker installera Bluetooth men efter ett tag säger datorn att ja ska aktivera via Fn+F2,,,men när jag trycker på dom knapparna så händer det inte något ... har knappen på sidan aktiverad ... är de något man har glömt .. någon som har något tips ..kollade manualen men stog inget om de

De är löst nu avbröt installationen .. då installerade datorn drivisarna .. nu funkar de

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

sen finns det lite inställningar i bios med man kan titta på om ni vill det me.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

finns det några bra knep på att få ut så mycket GB som möjligt, har en 200 Gb 7200 RPM och det står att jag har 153GB ledigt av 173 GB och 5,55 Gb ledigt av 9,99 Gb-- skrev nämligen detta tidigare, men fick inte ett bra svar.
behöver faktiskt de extra utrymmen .?

Permalänk
Medlem

och jag svarade.
formatera

eller köp en extern hdd, billiga som tusan nu ju.

exempel en liten 2.5" extern, eller en stor & klumpig 3.5"

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
fick min m1530 nyss, undrar ifall man ska få ett sådant fodral till alla cd skivor? eller måst man köpa ett sådant?
Sen undrar jag också om man får med "duken" som man rengör tangentbordet med?
fick inget av dessa

sen så vill jag bara påpeka det att jag får ett konstigt ljud från datorn när jag viftar med den i luften, tror det kmr från hårddisken, har en 200gb 7200RPM, ljudet är bara tillfälligt när jag vänder upp och ned på datorn ?

sen så står det 158 GB ledigt av173 GB,på recovery står det 5,55 GB ledigt av 9,99GB, ska det vara så? tar all data/drivers 42 GB ?

Att hårddisken låter när du viftar med den beror på att du har en free fall sensor inbyggt som könner av när det blir kraftiga höjdskillnader fort tex och slår eller drar då tillbaka läsarmen så att hårddiskens skivor inte blir skadade vid ett ev fall i marken eller golvet.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Att hårddisken låter när du viftar med den beror på att du har en free fall sensor inbyggt som könner av när det blir kraftiga höjdskillnader fort tex och slår eller drar då tillbaka läsarmen så att hårddiskens skivor inte blir skadade vid ett ev fall i marken eller golvet.

mycket klokt svar, tänkte inte på själva namnet free fall sensor.
nice Mr Axis :D:D

1.) och vet ni förresten när dell kommer att ha erbjudanden på 10 eller 15 % rabatt ??

2.) vilket av dessa två program är INTE ett måste Windows defender eller norton antivirus? dessa program gör datorn mer långsamm vad jag har hört ?

Permalänk
Medlem
Citat:

2.) vilket av dessa två program är INTE ett måste Windows defender eller norton antivirus? dessa program gör datorn mer långsamm vad jag har hört ?

Jadu... Om du vill ha Antivirus-programmet kvar är väl valfritt. Dock kan det vara bra att ha.

Det andra är Windows inbyggda anti spyware-program. Båda fyller med andra ord olika funktioner och kan vara behändigt att ha kvar.

Permalänk

kan man på något vis bara aktivera fingerprint som lösenord och inte ett vanligt när man loggar in i datorn, isåfall hur ?

har också ett poblem med ljudinspelningen, då min röst blir helt nnorlunda, alltså mörk röst, är inte så när jag ser på film och lyssna på musik??

Permalänk
Medlem

ändra i mic inställningar?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ännu en...

I raden av dumma frågor där man inte orkat söka... Här kommer en till. Jag har letat lite men hittar inte.

Deaktivera pekplattan? Har kollat i kontrollpanelen, enhetshanteraren och lite fler ställen.

Har Vista 32 bits om det är nån skillnad.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

finns ju programet som visar dell touchpad.
sen längst ner till vänster i "device settings" s¨å kan man kryssa för en ruta som gör att när en extern mus kopplas in så slås paden av.

kan inte vägen dit exakt men gå in i kontroll panelen och så finns "bärbar dator" eller nåt i den stilen.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Nu har "teknikern" varit här, fixat allt, kunde lika gärna gjort det själv, trodde de var värsta "entusiasterna", det slutade med att jag fick hjälpa honom installera Vista på MIN dator.

Läste ju för inte så länge sedan på sweclockers första sida att Nvidia hade nya grafikkort drivsar, gäller det grafikkortet i M1530 eller? DVS 8600?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

om dom har nu drivisar varför kollar du inte det då?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

vet fortfarande inte hur man ändrar på den mörka rösten, när man spelar in ljud i ljudspelaren ??? hjälp!!

Permalänk
Medlem

kollat inställningar för micen!??!

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

kollat inställningar för micen!??!

vilken microfon ska vara "standard"? har kollat igenom gnska länge nu.

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att beställa en 1530, men jag undrar lite om den här rabatten. Förstår att den har gått ut nu, men är detta något som dom har med jämna mellanrum eller var det en engångsgrej? Någon som har koll på detta?

Har inte superbråttom att beställa datorn så frågan är om det isånnafall är bättre att vänta på en ny 15% Rabatt?

Permalänk
Medlem
Citat:

vilken microfon ska vara "standard"? har kollat igenom gnska länge nu.

prova dig fram?
installerat om drivrutinerna?
kollat om det finns nya/andra på dells hemsida?
testat andra inspelnings program en den du provade?
kollat med dell´s chatt?

fattar inte att folk inte testar deras support nu när det ändå ingår i datorn.
man får nog snabbare svar där än att vänta här

Visa signatur

| Steam - Toivo |