Permalänk
Medlem

Bästa laptop musen?

Vilken extern mus kör ni på era laptops? Letar efter någon som inte är för lite eller för stor.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jag "råkar" ha Logitech VX Nano som jag verkligen gillar.. jag tycker den är lite för känslig emot den trådade datormusen vi har här hemma. men ställer man in det så kanske det funkar bättre...

i storlek med en nokia 6300 och såvitt jag vet har den världens minsta mottagare.. kanske lite dyr dock.. ca 500-600spänn:P

Permalänk
Medlem

Jag använder denna: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113230

Den är lagom stor tycker jag, ganska billig och usb mottagaren kan fästas under musen när den inte används. Riktigt nöjd med den.

Permalänk

har en vx jag med sjuuukt bra. samma med den, usbstickan göms i musen dessutom så drar den riktigt lite batteri ;D

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
har en vx jag med sjuuukt bra. samma med den, usbstickan göms i musen dessutom så drar den riktigt lite batteri ;D

ja den e underbar:P fattar inte hur logitech lyckats men they sure have.
fast jag kan bara inte spela med den. antingen e jag för "dum", ej vant mig eller så vet ja inte...

Permalänk
Medlem

MX500 i alla väder, alla andra är för små

Permalänk
Medlem

Har du blåtand i datorn är ju logitechs v470 klockren. Har en själv och den är liten och smidig.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

v470 ser helt klart intressant ut då man slipper adapter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jag "råkar" ha Logitech VX Nano som jag verkligen gillar.. jag tycker den är lite för känslig emot den trådade datormusen vi har här hemma. men ställer man in det så kanske det funkar bättre...

i storlek med en nokia 6300 och såvitt jag vet har den världens minsta mottagare.. kanske lite dyr dock.. ca 500-600spänn:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ja den e underbar:P fattar inte hur logitech lyckats men they sure have.
fast jag kan bara inte spela med den. antingen e jag för "dum", ej vant mig eller så vet ja inte...

Har en Nano med, och är sjukt nöjd. Nån knapp på fel ställe kanske, men det uppvägs av att den är så sjukt smidig! Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

har en ''Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 4000'' dom är riktigt bra batteriet håller hur länge som helst

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?aosid=p20...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också en VX och gillar den skarpt, men har problem med att den skippar om man rör den riktigt snabbt (typ i FPS-spel). Free scroll-hjulet är dock gult värt.

Permalänk

Logitech G5 såklart Stor som ett hus, sladdbunden råtta som regerar. På resande fot använder jag bara touchpaden.

Permalänk
Medlem

Jag använder följande:

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113230

Fick den i julklapp och är riktigt nöjd! Skulle kalla den för en stor mus även om du nog kan hitta något större. Den kör med BT vilket jag har i datorn så jag behöver inte använda adaptern. Riktigt skönt och guld värt för mig! Försöker verkligen optimera min laptop och tillbehör och denna mus var en stor prick över i:t. har inte testat den i annat är CoH: Opposing Fronts än som inte kräver så jättemkt av musen direkt...

Inte optimal att ta med bör kanske tilläggas, men för det har jag 2 mindre möss så. Denna har jag när jag kör dator som workstation. Grymt nöjd. Dyker nog upp en recension inne på rätt del av forumet inom några veckor!

//R