Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Core 2 Quad Q6600 Cpu användning

Nu har jag mixtrat lite och nu är det forfarande samma när man startar ett litet program/wordpad eller nått.. Men efter ca 10-15 sek så går cpu användningen ner till 0 igen, det förklarar varför den går segt emellanåt! Kan man åtgärda detta? XP

Visa signatur

Du är inte bättre än vad du tror att du är!

Permalänk
Medlem

har du flera användarkonton på datorn?, isf kryssa i rutan i enhetshanteraren att visa processer för alla användare.

vad kör du för operativsystem?

windows update kan mycket väl vara boven men borde visas i enhetshanteraren, sortera på cpu-användning.

Permalänk
Medlem

Att datorn ibland går långsammare behöver inte bero på processorn. T ex HDD kan ha med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat klart men problemet kvarstår. Även om det inte ligger i processorn så är användningen mellan 20-30 % cpu hela tiden. Jag har bara 1 användarkonto och ingen process ligger över 2-3 cpu:/
Ibland går den som en gud men ibland som nu t.ex. så går den väldigt segt, om jag rarar ut ett program på 6 gig så tar den 1 % i minuten i winrar, det går 100 x fortare på min p4 2.2 ghz med sämst saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokem
Jag har uppdaterat klart men problemet kvarstår. Även om det inte ligger i processorn så är användningen mellan 20-30 % cpu hela tiden. Jag har bara 1 användarkonto och ingen process ligger över 2-3 cpu:/
Ibland går den som en gud men ibland som nu t.ex. så går den väldigt segt, om jag rarar ut ett program på 6 gig så tar den 1 % i minuten i winrar, det går 100 x fortare på min p4 2.2 ghz med sämst saker.

tvivlar på att du rarar 6 gig på en minut med en p4

kör du vista lär ett besök i resource monitor vara på sin plats.
finns under performance i aktivitetshanteraren.

kör även en viruskontroll.

http://www.eset.com/onlinescan/index.php

Permalänk
Medlem

Spyware/virus kan helt uteslutas! Jag kör xp proffessional btw. Jag överdrev med 100x men det går mycket fortare iallafall Jag tycker bara det är konstigt att ibland går det som den ska och ibland inte.
I aktivitetshanteraren visar diagrammen över de 4 kärnorna att strecken ligger på ungefär 25 % cpu hela tiden i windows. Min kompis har en likadan dator fast annat nätagg och annat grafikkort (gtx ist för gts) och han har 0-3 i windows i cpu användning:S

Visa signatur