Permalänk
Avstängd

Tycker den beteer sej skumt upp o ner upp o ner ... har ett powercolor HD4870x2... men men...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Idle-förbrukningen steg från ~230W till ~280W så där sved det till lite men jag överlever.

Jag har också installerat mitt kort, bytte från HD 3850 och med det kortet drog datorn 90 watt idle (phenom 9500), med HD 4870 X2 så ligger datorn just nu på 171 watt idle. Det som imponerar mest är att kortet nästan är knäpptyst vid idle.
Har catalyst 8.9

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Fråga om bit 256 eller 512 bit . vilket av dem är snabbare

Vilk av vilket av märket inom hd 4870x2
är mer bättre än andra inom hd4870x2 ?

Spelar det någon rol om väljer 4870x2 512 bit .
Lite skillnad är det i mellan grafikort på bit 256 512 ?

jag ska själv köpp ett hd4870x2
-------
PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Minne
2GB (2048MB)
Minnestyp
GDDR5, 900Mhz, 256-bit

----------------------------------------
Gigabyte Radeon HD4870 X2 2GB
2GB (2048MB)
Minnestyp
----------------------------
vilket moderkort ger bäst prestanda tillsammans med ett hd 4870x2 av 8600 sockel 775
GDDR5, 512-bit

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-rade...

fråga om storleken hur långa är hd 4870x 2 är alla i samma längde ?
Tro ni man får rum i ett chassi med dessa mått
Antec Three Hundred, Utan nätagg

Mått (BxHxD)
205 x 458 x 465mm

https://www.inet.se/?page=product&stockid=6900621

490 kr billigt chass med bra kylning
Till att hjälpa till håla ner värmen i lådan för grafikortet .
Har fått bra betyg chassiet från swecloaker

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Gabor29: Funderat på att läsa igenom din post, den är lite virrig.

Iaf, du behöver inte fundera på ett 4870x2 med 256 eller 512 bit, finns bara en sort. Alla tillverkares kort är i nuläget i princip lika, samma fläkt, en del är lätt överklockade från fabrik. Alla är även lika långa.

Något p45, X38 eller X48 kort vore ju kul, jag och många här gillar Gigabyte.

Angående chassit så vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Se om någon som kan mätta sin hd4838x2

Jag har stavnings hjälp plugg fil i mozilla.
Det finns ingen väl utvecklad för meningar eller
Program som känner av hel heten allt som man .

Lås människa ( program ) som läsare ,
Det behövs en hjärna till för att förstå intryck uppfattnings förmågan.

program som i dag klara mest av att rätt ord sätta punkter.

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Gabbor kortet är ca 27cm långt. Jag har en Antec 900 chassi och det är inte mycket kvar efter att jag har lagt in kortet, 1cm max till diskarna.

Det blir på gränsen om du ska ha den antec 300, någon annan som är mer insatt i hur lådan ser inside?

Antec 300 är lite mindre med :(((

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd

Angående strömförbrukningen.

Om jag bara startar datorn utan att dra igång något spel så ligger strömförbrukningen vid idle på runt 205-210 watt för hela datorn. Startar jag ett spel och stänger av det så sjunker idle förbrukningen till c.a. 167 watt.

Finns det något sätt och slippa starta ett spel för att få kortet och klocka ner ordentligt med en gång (antar att det är något i den stilen som sker) vid uppastart av datorn.

Tror att detta finns på de flesta datorer bara att man kanske inte märker det för att man inte mäter strömförbrukning.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Har läst lite här nu och några säger att jag behöver en cpu på 4ghz + för att inte kortet ska flaskhalska. Jag som har en Q6600 på 3.2 ghz kommer altså inte få bra prestanda om jag inskaffar ett 4870x2 kort?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Har läst lite här nu och några säger att jag behöver en cpu på 4ghz + för att inte kortet ska flaskhalska. Jag som har en Q6600 på 3.2 ghz kommer altså inte få bra prestanda om jag inskaffar ett 4870x2 kort?

Alla som säger det har ingen koll alls.
Du kommer inte märka ett skit i prestanda vid spelande om du så sitter på en X3 i kanske 2,3 GHz jämfört med en C2Q klockad till nästan 4.0 GHz.

Det enda som inträffar med en snabbare processor är att du får en väldigt mycket högre framrate när du inte behöver den och det gör att din dator drar mycket mer ström och därmed blir den varmare och mer högljudd.

Du behöver ett snabb grafikkort för att klara av avancerad grafik och hög upplösning. Inte för att få 589+ FPS i 800x600 utan något grafikkgodis

Kör du däremot crysis i 1920x1200 med höga inställningar så ligger du på normala fps och de är väldigt lika för X3'an och C2Q även om den är klockad. De viktiga FPS talen är de lägsta och de är dessa som är lika, kanske till och med högre med en långsammare processor (beror på att det är begränsningar i minne eller hastighet mellan grafikkort och cpu)

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Så ett 4870x2 kort kan alltså vara en bra invenstering då? Ett kort som kommer att hålla ett tag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Så ett 4870x2 kort kan alltså vara en bra invenstering då? Ett kort som kommer att hålla ett tag.

ja absolut om du vill ha ett väldigt snabbt grafikkort.

Om en CPU flaskar ett spel så gör den det oavsett vilket grafikkort som sitter i datorn. Det har inte alls med grafikkortet och göra.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Gabbor kortet är ca 27cm långt. Jag har en Antec 900 chassi och det är inte mycket kvar efter att jag har lagt in kortet, 1cm max till diskarna.

Det blir på gränsen om du ska ha den antec 300, någon annan som är mer insatt i hur lådan ser inside?

Antec 300 är lite mindre med :(((

Ja är ute efter billigt chassi med bra kylning till grafikortet

Här får du två länkar

där ser två bilder här

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-three-...

http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08300

Recension har flera bilder

http://www.sweclockers.com/recension/?id=6079

Mått (BxHxD)
205 x 458 x 465mm
du sa 27 cm lång , grafikortet

Man undra hur mycket en hårdisk dvd på längden som tar på fram sidan av chassi ,minus måttet av hela chassiet ?
Det går från tak golv i detta chassi fram sidan sätt hårdiskar

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Din processor nagel duger rätt oki ändå för detta kort ,men jag märker själv att t.ex min processor flaskar.

Detta kort är riktigt monster , man måste ha en bra processor. Alla engines arbetar på olika sätt , vissa utnyttjar mer cpu vissa mer gpu andra både och.

Det märker du t.ex i Epic engine. Deras engine älskar gpu pga av alla de stora texturer ue3 producerar och visst den kräver en del av processor med ,men inte ens i närheten vad cryengine gör.

Ska du lira Crysis med 4870x2 och ha en processor som jag 6400+ x2 kommer den 100% att flaska. Den processorn räcker helt enkelt inte till för alla beräkningar Cryengine utsätter den för.

Gpu är långt efter , cpu hänger inte med. Jag håller med de flesta som har sagt här att cpu flaskar för detta kort ,det gör det olika mycket beroende i vilket spel.

3.8-4.0 så kan man utnyttja kortet till max ,sen är det också hur kräsen man är ......

Testa själv , köp kortet och kom tillbaka med dina intryck:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Din processor nagel duger rätt oki ändå för detta kort ,men jag märker själv att t.ex min processor flaskar.

Detta kort är riktigt monster , man måste ha en bra processor. Alla engines arbetar på olika sätt , vissa utnyttjar mer cpu vissa mer gpu andra både och.

Det märker du t.ex i Epic engine. Deras engine älskar gpu pga av alla de stora texturer ue3 producerar och visst den kräver en del av processor med ,men inte ens i närheten vad cryengine gör.

Ska du lira Crysis med 4870x2 och ha en processor som jag 6400+ x2 kommer den 100% att flaska. Den processorn räcker helt enkelt inte till för alla beräkningar Cryengine utsätter den för.

Gpu är långt efter , cpu hänger inte med. Jag håller med de flesta som har sagt här att cpu flaskar för detta kort ,det gör det olika mycket beroende i vilket spel.

3.8-4.0 så kan man utnyttja kortet till max ,sen är det också hur kräsen man är ......

Testa själv , köp kortet och kom tillbaka med dina intryck:)

---------------------------------------------------

vilket moderkort rekommendera du ?

Jag funderar på om jag ska slänga ut 3000 kr på moderkort.
köpa kvalitet goda förutsättningar för prestandar

Ja har gått efter chip p45 8600 sockel 775

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

Det är mycket pengar för en moderkort Gabor lägg de på något annat. Ska du ha en 4870 x2 se till att moderkortet har sata kontakter så långt som möjligt från graffet.

Jag hade lite problem eftersom kortets kylare sitter så dumt. Det löstes dock med vinklade sata kablage.

Personligen tycker jag om Asus moderkort, det är dock många här på Sweclockers som gillar Gigabyte.

Kolla lite runt på nätet , frågan är vad du ska göra med datorn : ska du klocka köp då en lite finare moderkort annars ta lite billigare ,finns en del bra för lite över 1000kr.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Det är mycket pengar för en moderkort Gabor lägg de på något annat. Ska du ha en 4870 x2 se till att moderkortet har sata kontakter så långt som möjligt från graffet.

Jag hade lite problem eftersom kortets kylare sitter så dumt. Det löstes dock med vinklade sata kablage.

Personligen tycker jag om Asus moderkort, det är dock många här på Sweclockers som gillar Gigabyte.

Kolla lite runt på nätet , frågan är vad du ska göra med datorn : ska du klocka köp då en lite finare moderkort annars ta lite billigare ,finns en del bra för lite över 1000kr.

Många av chassi som Antec gör
Har ström lådan i botten cpu kylaren där upp ensamt , Bord ge mer utrym.

Läst rykte om att asus ger mer vid klocknig i hopp med chipp p45 än chip x38 svalre än chip x48

Grafikort blir bara bättre som slipper nog använda dubbla grafikort
Ofta väldigt dåligt betyg med dubbla fler grafikort på Tomshardwar

Minskar man på verkan av flaskhalsar om man klockar ,
Att få ut lägre flaskhalsar

kollat i måna veckor hela sommaren .

Valet av moderkort är så viktigt ddr 2 biligt .
Först hade tänkt på ddr 3

Sen ska jag klocka luften ( menar fysik enheterna e 8600)

grubblat på hitta moderkort går stabil med 2x gb 4 gb ram i hopp med ramine märke
Alla märken av samma hastighet mhz serien raminen trivs inte alltid på samma moderkort.
Jag fundera på om bättre ha moderkort med bara sata inga ide uttag ?

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Din processor nagel duger rätt oki ändå för detta kort ,men jag märker själv att t.ex min processor flaskar.

Detta kort är riktigt monster , man måste ha en bra processor. Alla engines arbetar på olika sätt , vissa utnyttjar mer cpu vissa mer gpu andra både och.

Det märker du t.ex i Epic engine. Deras engine älskar gpu pga av alla de stora texturer ue3 producerar och visst den kräver en del av processor med ,men inte ens i närheten vad cryengine gör.

Ska du lira Crysis med 4870x2 och ha en processor som jag 6400+ x2 kommer den 100% att flaska. Den processorn räcker helt enkelt inte till för alla beräkningar Cryengine utsätter den för.

Gpu är långt efter , cpu hänger inte med. Jag håller med de flesta som har sagt här att cpu flaskar för detta kort ,det gör det olika mycket beroende i vilket spel.

Det här är rena dumheter och det är och lura folk och spendera pengar på dyrare processorer för att de skulle "flaska" kortet.

Det går alldeles utmärkt och ha en inte så snabb processor till ett snabbt grafikkort. De har inte med varandra och göra.
Om CPU'n inte skulle räcka för ett spel så spelar det ingen roll vilket grafikkort som sitter i datorn. Den kommer ändå inte räcka. Spel behöver inte så kraftiga processorer än så det mest går bra där

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Det här är rena dumheter och det är och lura folk och spendera pengar på dyrare processorer för att de skulle "flaska" kortet.

Det går alldeles utmärkt och ha en inte så snabb processor till ett snabbt grafikkort. De har inte med varandra och göra.
Om CPU'n inte skulle räcka för ett spel så spelar det ingen roll vilket grafikkort som sitter i datorn. Den kommer ändå inte räcka. Spel behöver inte så kraftiga processorer än så det mest går bra där

Är det några större skillnader mellan adm eller intel system,
i prestandar .

När man spelar data spel med detta grafikortet hd4870x2 .

Att använda sig av grafikortet hd4870x2 oavsett hastigheten på processorn .

Vad för orsaker som får folk att välja Adm system i stället för intel.

Är det mer för pengarna för Adm eller att det är mer ati grejer för adm moderkort för ati korten

Om man ska bygga datorn ut i från grafikortet ?

Är det stora pris skilnader att bygga en spel dator med Adm
än intel system

Jag aldrig haft Amd dator förut .

Jag sitter på sockel 478 .
Först nu ,
Så börja spelen börja kräva helt ny system av dator efter ca 9 år .

I 9 år har min dator klarat av spela det mesta. bara bytt grafikort 3050 agp

Jag hade tänkt få ett klokare råde lite mer grundat val för hd4870x2

Vilket avgörande val man väljer av systemen Adm eller intel .

chip sockel beräkningar bandbreden

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Angående strömförbrukningen.

Om jag bara startar datorn utan att dra igång något spel så ligger strömförbrukningen vid idle på runt 205-210 watt för hela datorn. Startar jag ett spel och stänger av det så sjunker idle förbrukningen till c.a. 167 watt.

Finns det något sätt och slippa starta ett spel för att få kortet och klocka ner ordentligt med en gång (antar att det är något i den stilen som sker) vid uppastart av datorn.

Tror att detta finns på de flesta datorer bara att man kanske inte märker det för att man inte mäter strömförbrukning.

Nu märkte jag samma sak. Från ~280W till ~245W efter spelstart/avslut. Det är ju inte en direkt liten skillnad!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt få ett klokare råde lite mer grundat val för hd4870x2
---------------
Är det stora skilnader att spela på en amd dator,
än intel i prestandar

När man avvänder sig av grafikort hd4870

Vilket system är bäst av amd eller intel med just detta grafikort !

Ni som valt amd dator som spel dator.
Vill veta var för ni har valt amd dator i stället för inte ?

I 9 år har min dator klarat av spela det mesta. bara bytt grafikort 3050 agp

Vilka är avgörande val
När väljer av systemen Adm eller intel .

chip sockel beräkningar bandbreden
---------------------------------------------------------------------------------

Ditt inlägg var helt ondigt i tråden helmesjoe

Andra förstår andra klara inte av förstå eller har inte tid an vilja.

Alla kan inte förstå dyslektiker . ockå onödigt av mig skriv detta )))))
---------

Det hade räckt med skriva

Jag förstår nog hälften av vad du skriver.

Resten var helt att trampa på en annan människa

Tycker jag var fullt gjort o känsligt .
Utan att tänka på vad ine bär vara dyslektiker
om du var dyslektiker , så hade du nog inte skrivit resten.

Då hade du haft egen lärd livs kunskap och för förmågan att av avböja dig på peka resten .

Genom detta vissar du själv , bristande egenskapp .
förmågan att förstå ,
ah han svårt skriva . den där killen
Fråga i stället .
Vad som du inte förtog .

Vissa meningar förstår du säkert,

Kände du att du inte orka läsa hela texten .
när du såg fel i börja av grammatiken ?

-----
Är dyslektiker reklam skylta synas som vill se den titta noga.
Inte ska en jude ursäkta sig för han är jude
eller ursäkta sig för han svårt skriva !!

Som man vore en jude i andra värdkriget ,
Även i dag måste man bugga sig för andra
Att vissa sin orsak till var för man är sämre på skriva.

Det heter något att förstå andra
Vissa kan aldrig bli bättre på skriva

Men ändo måst de märkas som judar

Ser ni väl själv onödigt på peka andra svårigheter

Trots att man tydligt vissar trykta bokstäver dyslektiker

Så kunde du inte låta bli
Att på peka eller att orkar , inte se läsa lite längre ner.
---------------

För det förts handlar inte om tid!
jag kan läga ner hur mycket tid som helst utan att få det rätt
Dyslektiker har rätt att stava fel , alla har rätt till skriva fel,
Folk som inte kan styr det rå för det .
Måst få den rättighet satt av lagar , till att få forsätt skriva på fourm även med skriv svårigheter.

För det sitter i hjärna
som orsaker detta
De kan inte se upp täcka alla fel i gramatiken .

så lägg gärna ner lite mer tid på det =P (läste nått om att du hade ett stavningsprogram (?), ta bort det isf för guds skull, det gör inte sitt jobb iaf!)

Väl bättre än inget att använda sig hjälp program för att få orden rätt stavade.

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd

Gabor29: skriv din fråga i denna forumdel: http://sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=86

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag köpte nyligen ett 4870x2 och installerade, men jag är osäker om det presterar som det ska, alternativt om det är något i systemet som flaskar;

Msi P-35 Neo2-Fir
Q6600 @ 3,3 GHz
4*1 GB Corsair PC2-6400 @ 888
Gigabyte 4870x2
Skärmupplösning 1920*1200

Det är framförallt Stalker: Clear Sky som gör att jag funderar, helt utan AA och ingen hög AF så är spelet ospelbart om man har på maxdetails.
Tycker inte spelet är så snyggt att det borde hacka som det gör, men det kanske är ännu sämre optimerat än första crysis.
Crysis Warhead flyter ganska bra på enthusiast.
Har kollat i GPU-Z och pci-E porten går i x16, kortet klockar även upp till 750;900 i spel.
Har testat med officiella 8.8 och 8.9 drivrutinerna.
Tycker inte att det presterar så himla mycket bättre än mitt överklockade MSI 8800 GTS 512, vilket jag tycker att det borde göra.

Permalänk
Medlem

jag får alltid trevliga svara hoss idg.se/

ingen dum människa som klagar på min gramatik eller visar ointresse,
om jag har svårt för att skriva. de struntar i det .

alltid folk som svara som förstår mig .

-------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Gabbor kortet är ca 27cm långt. Jag har en Antec 900 chassi och det är inte mycket kvar efter att jag har lagt in kortet, 1cm max till diskarna.

Det blir på gränsen om du ska ha den antec 300, någon annan som är mer insatt i hur lådan ser inside?

Antec 300 är lite mindre med :(((

Vi måst ändra på storken var visst fel.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Uppgifter från andra hemsidor (ej verifierade)

ATI Radeon HD 4870X2 - 267 mm längre ner

-------------------------------

Någon vet bra sida med tester tillsammans med hd4870x2 med amd system reslutat

Jag tro säkert det finns någon som här som har skrivit som har ett amd system tillsammans med hd4870x2 ?

Fungera det bra ?
Att det inte är känt för några problem använda sig av grafikort med amd ?

Någon med saklig kunnighet som kan motivera det ?

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk

WOOOOW! Lugn Gabor29, jag menade inte alls så!

Jag fattade det som att du hade ett program som va dåligt och "rättstavade" fel. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Körde en Crysis Warhead benchmark, utan tweaks, Catalyst 8.9, DX9, Windows XP:

FBWH Tool 0.14. For updates please visit www.framebuffer.com.br
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz @ 3330 Mhz
CPU ID: x86 Family 6 Model 15 Stepping 11
Operating System: Windows XP x86

==============================================================
TimeDemo Play Started , (Total Frames: 3145, Recorded Time: 83.68s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 69.98s, Average FPS: 44.94
Min FPS: 32.06 at frame 1201, Max FPS: 57.36 at frame 781
Average Tri/Sec: 9088290, Tri/Frame: 202213
Recorded/Played Tris ratio: -0.60
TimeDemo Play Ended, (1 Runs Performed)
==============================================================

==============================================================
TimeDemo Play Started , (Total Frames: 3145, Recorded Time: 83.68s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 119.70s, Average FPS: 26.27
Min FPS: 20.10 at frame 1188, Max FPS: 32.80 at frame 731
Average Tri/Sec: 6410704, Tri/Frame: 243992
Recorded/Played Tris ratio: -0.50
TimeDemo Play Ended, (1 Runs Performed)
==============================================================

==============================================================
TimeDemo Play Started , (Total Frames: 3145, Recorded Time: 83.68s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 121.63s, Average FPS: 25.86
Min FPS: 15.42 at frame 1177, Max FPS: 32.11 at frame 793
Average Tri/Sec: 6272276, Tri/Frame: 242581
Recorded/Played Tris ratio: -0.50
TimeDemo Play Ended, (1 Runs Performed)
==============================================================

//////////// Summary \\\\\\\\\\\\\

09-23-2008 04:33:16 - Windows XP x86

DirectX 9.0c ENTHUSIAST 1X @ Map: avalanche @ 0 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 32.06 Max: 57.36 Avg: 44.94 ]

DirectX 9.0c ENTHUSIAST 1X @ Map: avalanche @ 0 1680 x 1050 AA 2x
==> Framerate [ Min: 20.10 Max: 32.80 Avg: 26.27 ]

DirectX 9.0c ENTHUSIAST 1X @ Map: avalanche @ 0 1680 x 1050 AA
4x
==> Framerate [ Min: 15.42 Max: 32.11 Avg: 25.86 ]

Kortet gillar inte AA i Warhead.....

Permalänk
Medlem

Om man använder två skärmar tillsammans med ett 4870x2 används inte den ena kärnan då och kortet blir i princip ett 4870? Kortet vägra i vilket fall använda mer än 50% av "GPU´n" (mätt med RivaTuner) oavsett vilket spel när jag har 2 DVI kontakter i kortet. ÄR det helt enkelt så eller?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Om man använder två skärmar tillsammans med ett 4870x2 används inte den ena kärnan då och kortet blir i princip ett 4870? Kortet vägra i vilket fall använda mer än 50% av "GPU´n" (mätt med RivaTuner) oavsett vilket spel när jag har 2 DVI kontakter i kortet. ÄR det helt enkelt så eller?

Är det inte bättre med större skärm en två ?

dela av 42 tummar eller av lång small skärmar.

Har sätt ute på Internet man gjort bred smalar skärmar med djuppar djuppet bjöd
bakåt båg på bredden

Men de finns inte ut på vanliga marknaden för vanliga hem användare , än så länge

All fall får man rum mer på en skärm . frågan om bättre vinna prestandar än två skärmar ?

Ja svar på pm ))

Din buse det blir så då då .

ute på Internet . att det blir många

du är förlåten

även män kan ha pms , inte bara tjejer som har pms

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Du tycker alltså att jag borde gå o köpa en 42" skärm med full-HD upplösning eller högre. Fast ännu bättre skulle en annan skärm vara, fast den går inte att köpa?

Hade inte riktigt tänkt att springa o köpa en skärm för 10 000:- och kommer givetvis inte göra det.

Hur som helst så verkar det inte som en bra ide att köra flera skärmar på det här kortet så det blir väll lika bra att låta bli.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

32 räcker )) sälj tven sägge upp tve avgiften tv box får loss pengar

var för ska man betala för att se på reklam .

nej tack
2000 kr x 5 år har du 10 000 kr sparar till ny grafik-kort mindre skärm

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Om det är mig du pratar om så bor jag hemma och betalar således ingen TV avgift.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.