Tänkte bara varna för för... [Sony Ericsson W302]

Permalänk
Medlem

Tänkte bara varna för för... [Sony Ericsson W302]

Sony Ericsson W302.

Då jag brännt alla mina stackars studentpengar på en ny dator efter sommaren så fick jag leta reda på en billig mobil då min gamla w580 dog av ett olyckligt fall 5 våningar ner i mitt trapphus.

Köpte då en w302 som på pappret var helt kanon. Ville ha en billig musikmobil som jag kunde ringa på, skicka nått sms och mms...

Fick telefonen och var jättenöjd när jag höll i den. Robust i sin svarta borstade metall med knappar som inte alls var slappa.

Min intsällning ändrades fullständigt när jag startade den.

Musikspelaren låter helt sjukt dåligt, ok att den är en budgetmobil men om den ändå säljs som en walkman-mobil så ska den ju ändå kunna användas för att lyssna på musik. Det låter som att sitta på toa med en gammal transisotrradio från -84.

Telefonboken hittar bara 64 av mina 189 nummer. Den klarar bara visa 1 nummer / kontakt så kan inte se både hemnummer / jobbnummer / mobilnummer för varje kontakt som går i alla andra Sony Ericssons mobiler.

Det finns inga drivruter någon stans att ladda ner för att koppla samma mobilen med datorn via den medskickade usb-sladden.

Program som PC Suite och Sony Ericssons uppdateringstjänst av mjukvara stödjer inte denna mobil. Det finns inga stöd för något alls.

Telia har inte några inställningar till denna mobil för mms, wap osv. De går inte att få dessa inställningar nån stans. Försöker man från Sony Ericssons hemsida finns inte ens med och får bara fram texten "enheten stöds inte av tjänsten" i röd text.

Telefonen är helt värdlös. Jag kan inte ringa för jag har inte några telefonnummer jag kan skicka sms om jag kan mobilnumren i huvudet, mms fungerar inte, wap fungerar inte, musikspelaren gör att min tinitus skriker som ett spädbarn efter 2 minuters lyssnande.

Mobilen har stöd för stereo-blåtandsheadset vilket jag råkar sitta på ett. Detta fungerar knappt. Volymen åker berg och dalbana från fullt blås till knäpptyst och jag har testat de i 4 mobiler här idag med klockrent reslutat så felet ligger uppenbarligen hos telefonen.

Köp inte den här telefonen. De är inte ens en telefon, de är ett skämt.

Jag vet de är en budgetmobil, och man kan kanske inte räkna med annat men de här är ju helt otroligt dåligt. Ingenting fungerar och tillverkaren har inte ens stöd för sin egen produkt.

Lägg till några kronor och köp en annan mobil om ni nu överväger att köpa den här dyngan.

/ Mikael

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Tänkte bara varna för för...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Sony Ericsson W302.

Musikspelaren låter helt sjukt dåligt, ok att den är en budgetmobil men om den ändå säljs som en walkman-mobil så ska den ju ändå kunna användas för att lyssna på musik. Det låter som att sitta på toa med en gammal transisotrradio från -84.

/ Mikael

samma gäller deras W902, jag tappade lusten att lyssna på musik när jag använde w902an. lämnade tillbaka telefonen just pga det dåliga ljudet på musiken och kör nu med min nokia n95-1 som har betydligt bättre ljud.

Permalänk

Problemet med dom här telefonerna är bla. att W302 bygger inte alls på SE:s vanliga system, det är någon annan som har utveckat det. Det märker man bla på hur menyerna ser ut och rör sig. Och var det berör ljudet är det ju för att SE:s inte har fattat att separera ljudkretsen, dom kör fortf. med en gammal ljudkrets, kan inte namnet på den just nu dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja menyerna och hela telefonen är sjukt seg.
Ibland kan de ta en halv minut att komma in i en meny.

Men de som stör mig mest av allt är att varken telia eller sony ericsson ens tillhandlahåller inställnigarna så man får igång wap, edge och mms å allt de där så man faktiskt kan använda telefonen. Finns inget stöd för någontin till den här telefonen på SE hemsida.

Permalänk
Avstängd

Låt din nya telefon falla olycklickliga 5 våningar också:O

Permalänk
Medlem

Citat:

en gammal transisotrradio från -84.

Haha! Varför 84?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Re: Re: Tänkte bara varna för för...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
samma gäller deras W902, jag tappade lusten att lyssna på musik när jag använde w902an. lämnade tillbaka telefonen just pga det dåliga ljudet på musiken och kör nu med min nokia n95-1 som har betydligt bättre ljud.

Sluta skrämmas, jag beställde en w902 för ett par dagar sedan, får det nu i veckan.

Jag är nöjd med ljudet i en SE W880i, nu vet jag inte om du någonsin har lyssnat på musik i en sådan men vad är skillnaden mellan w880i och w902 ljudmässigt?

Permalänk
Hedersmedlem

jag tycker att dom flesta SE lurar har dåligt ljud när det kommer till musikspelaren, förutom w980 som va ok. Men w902 va fan ett skämt o borde inte ens bli kallas för walkman telefon, väldigt synd då w902 är en bra lur! men som sagt, om musiken är viktigt, skippa w902!

Permalänk
Medlem
Citat:

jag tycker att dom flesta SE lurar har dåligt ljud när det kommer till musikspelaren, förutom w980 som va ok. Men w902 va fan ett skämt o borde inte ens bli kallas för walkman telefon, väldigt synd då w902 är en bra lur! men som sagt, om musiken är viktigt, skippa w902!

Jag tycker dock att W902 har bättre ljud (iaf med Walkman lurarna) än medel i en mobiltelefon. Och ang W980 så har den fått ett pris för bästa ljudkvalitet i en mobil, det är bevisat av labb experter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den kanske hade senaste mjukvaran!?
Min C702 låter mycket ansträngd med senaste firmwaren i nu, lät kanon innan!
Nån har dragit upp pottarna på max låter det som!
Man har ingen lust att lyssna längre, så illa är det!
Enligt SE så finns inget fel som vanligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Den kanske hade senaste mjukvaran!?
Min C702 låter mycket ansträngd med senaste firmwaren i nu, lät kanon innan!
Nån har dragit upp pottarna på max låter det som!
Man har ingen lust att lyssna längre, så illa är det!
Enligt SE så finns inget fel som vanligt!

Med A2 uploader kan du modifiera ljudet och mycket annat så googla lite så löser det sig.

Här hittar du det mesta om A2uploader
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=177034&start=0

Permalänk

jag har en k800i (den bästa telefon jag nånsin haft)den har både bra ljud och kamera och den har play/pause och volym +/- så den fungerar som en musik telefon men k810i e nog bättre min kompis har en sån

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Jag tycker dock att W902 har bättre ljud (iaf med Walkman lurarna) än medel i en mobiltelefon. Och ang W980 så har den fått ett pris för bästa ljudkvalitet i en mobil, det är bevisat av labb experter.

Sen att labbexperter inte har någon som helst aning om hur bra ljud ska låta har ju inget med saken att göra. Något kan se aswsome ut på pappret men låta som en gammal trattgrammofon från tidigt 20 tal.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Haha! Varför 84?

Just den årgången blev ruskigt dålig p.g.a. den tidens solaktivitet.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag är def. ingen Hi-Fi snobb, men jag skulle aldrig använda telefonen som primär musikspelare. Detta mest för att jag inte vill bränna telefonbatteri (kommunikation = viktig funktion) på musik (mindre viktig funktion).

Jag har en Iriver T60 för musik och en Qtek för kommunikation (MSN, telefon, e-post).

Jag tycks vara i minioritet avseende detta då musikmobiler säljer bra. Men jag tycker ändå att det är felprioriterat att köra musik på mobilen.

Permalänk
Medlem

Citat:

Massa text i]Ursprungligen inskrivet av Sideburns [/i]
[B
/ Mikael [/B]

reklamera hos säljaren för det är hos denne du avtalat om köp av en produkt med vissa spec och det är säljarens sak att fixa detta mot kund!

Permalänk
Medlem

ljudet kan fixas bara att lägga in W980 acoustics filer fixat det på min kompis w302 ljudet blev mycket bättre

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Många som klagar på ljudet har antagligen inte provat med bättre hörlurar, SEs nyare telefoner låter i allmänhet rätt bra. Däremot har de ganska dålig maxnivå, så de är inget för headbangare.

Det vanligaste felet folk gör är att missbedömma storleken på sina hörselgångar när de använder in-ear lurar. Är sleavsen det minsta för små så låter det som .. som .. just det: en transistorradio från 1984 .. eller trattgrammofon från 20-talet. När man använder in-ear måste det sluta _absolut_ tätt i hörselgången. Vad gäller SEs egna in-ear lurar kan jag bara använda dem med de största av de medföljande sleavsen, och då låter det riktigt bra om K850i som jag har, med det andra sleavsen låter det ... trattgrammofon.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Köpte en w850i förra veckan och kan stark rekommendera den även om den har nått år på nacken, bra ljud, godkänd kamera, bra radio och en del smidiga extrafunktioner, en bra mobil som blivit relativt billig på ~1 år

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

W900i om ni vill ha en mobil med BRA ljud

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
ljudet kan fixas bara att lägga in W980 acoustics filer fixat det på min kompis w302 ljudet blev mycket bättre

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

Min egen erfarenhet är att de flesta medföljande hörlurar till diverse mobil telefoner / mp3spelare är ren skit typ ingen bas utan bara mellan register och diskant...

Det finns enkla bot

Köp tex Koss the plug eller spark plug eller liknande hörlurar,

Alt två är öppna höljet på luren och löd loss hela "luren" sätt dit den på "orginal" headsettet det gjorde jag vilken jäkla skillnad
nu har man sånt ljudtryck/bas att trumhinnan värker i mellan åt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Finns det något program man kan använda för att smsa via datorn med w302an? Hade oxygen till min förra nokia och det funkade riktigt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Hur gör man det?

Med A2uploader går det rätt enkelt
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=35439

w980_ for_ K850_ beta_ 3_ by_ Luhcass_ (loud).RAR hittar du hos http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti&fid=24219209

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Var W980 bara OK?

Vad har du för krav då igentligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Var W980 bara OK?

Vad har du för krav då igentligen?

Kolla nicken; "Phat Trance", jag gissar att kvalitet = hög volym + bara bas i de kretsarna

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

W302 är tillverkad av sagem(och utvecklad?).

W980i vann väll pris för bästa ljudupplevelse?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Citat:

/ Mikael

Är det dom medföljande lurarnas fel eller ligger felet i själva mobilen?

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Är det dom medföljande lurarnas fel eller ligger felet i själva mobilen?

Är nog bägge kan jag tro Tycker lurar som följer med till SE lurar låter skit Inte ens dom som följde med till min senaste W902 låter bra

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Min W810 låter mycket bättre än min ipod touch 16GB (eller t.ex. skitmobilen Nokia N80). Vore ju synd om det är sämre ljud på nyare modeller...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W