Tänkte bara varna för för... [Sony Ericsson W302]
Sony Ericsson W302.
Då jag brännt alla mina stackars studentpengar på en ny dator efter sommaren så fick jag leta reda på en billig mobil då min gamla w580 dog av ett olyckligt fall 5 våningar ner i mitt trapphus.
Köpte då en w302 som på pappret var helt kanon. Ville ha en billig musikmobil som jag kunde ringa på, skicka nått sms och mms...
Fick telefonen och var jättenöjd när jag höll i den. Robust i sin svarta borstade metall med knappar som inte alls var slappa.
Min intsällning ändrades fullständigt när jag startade den.
Musikspelaren låter helt sjukt dåligt, ok att den är en budgetmobil men om den ändå säljs som en walkman-mobil så ska den ju ändå kunna användas för att lyssna på musik. Det låter som att sitta på toa med en gammal transisotrradio från -84.
Telefonboken hittar bara 64 av mina 189 nummer. Den klarar bara visa 1 nummer / kontakt så kan inte se både hemnummer / jobbnummer / mobilnummer för varje kontakt som går i alla andra Sony Ericssons mobiler.
Det finns inga drivruter någon stans att ladda ner för att koppla samma mobilen med datorn via den medskickade usb-sladden.
Program som PC Suite och Sony Ericssons uppdateringstjänst av mjukvara stödjer inte denna mobil. Det finns inga stöd för något alls.
Telia har inte några inställningar till denna mobil för mms, wap osv. De går inte att få dessa inställningar nån stans. Försöker man från Sony Ericssons hemsida finns inte ens med och får bara fram texten "enheten stöds inte av tjänsten" i röd text.
Telefonen är helt värdlös. Jag kan inte ringa för jag har inte några telefonnummer jag kan skicka sms om jag kan mobilnumren i huvudet, mms fungerar inte, wap fungerar inte, musikspelaren gör att min tinitus skriker som ett spädbarn efter 2 minuters lyssnande.
Mobilen har stöd för stereo-blåtandsheadset vilket jag råkar sitta på ett. Detta fungerar knappt. Volymen åker berg och dalbana från fullt blås till knäpptyst och jag har testat de i 4 mobiler här idag med klockrent reslutat så felet ligger uppenbarligen hos telefonen.
Köp inte den här telefonen. De är inte ens en telefon, de är ett skämt.
Jag vet de är en budgetmobil, och man kan kanske inte räkna med annat men de här är ju helt otroligt dåligt. Ingenting fungerar och tillverkaren har inte ens stöd för sin egen produkt.
Lägg till några kronor och köp en annan mobil om ni nu överväger att köpa den här dyngan.
/ Mikael