Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuttsi4
En riddarborg som blir anfallen av onda pirater ute efter den stora kistan med goda tic-tacs

Står på två LACK bord från ikea så förstår ni hur stort det är.

fuckin sweet

Siegfried

Najs

Nån som kan göra en kopia av nautilus från The League :D??

Permalänk
Medlem

Årets skapelse!
Ett slott/fort/whatever man vill kalla det. Byggt av egenhändigt gjord deg, med viss assistans av söstra'mi.
Notera gärna de cylindriska tornen, det är nog de mest tekniskt spektakulära detaljerna på det här bygget.

För att få lite överblick:

Skapelsen på närmre håll:

För att verifiera äktheten. Namnet syns lite dåligt, så om det är någon som har synpunkter får jag försöka ta en ny bild..

Mvh
Pikhult

Permalänk

Stiligt.

Mitt bygge håller på att svalna innan jag ska börja smälta socker:).
Jag lyckades dock räkna fel så min byggnad (som förövrigt stämmer bra med originalet i skala) är nu lite skev:(.

Edit: Jag byggde en klassisk Göteborgs ikon, jag ville hålla det klassiskt och stilrent så därför finns det inte massa extra onödigt ;).

Edit 2: För er utbölingar (alla ca 3 mil utanför Göteborg) så är det Feskekôrkan som jag har byggt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hemskheter. Började som något annat, men slutade såhär..

Permalänk

Kändes lite onödigt att göra ett bygge nu när jag sett alla fina bidrag. Verkar vara inne att göra "borgar" i år.

Aja, här kommer i alla fall mitt "på en natt"-bidrag. :]

Det "häftiga" med mitt bygge är att vindbryggan faktiskt går att höja och sänka!
Sen är det alltid lika jobbigt att göra dessa "kupoler" och de runda tornen. :/

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk

Kul att det blir några bidrag ändå :). Själv kom jag precis på att jag inte hade en lapp med på mitt bygge, om någon nu tror att jag valde ett skevt bygge för att försöka vinna kan jag självklart lägga upp en ny bild. Dock kommer jag inte hem förän den 26 eller 27 december.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tja, mitt nick är visserligen något svårläst på min bild, men det är knappast någon som tror att jag försöker fuska mig till en seger ändå

Visa signatur

Tgb: MCHOSE Ace 60 Pro, Mus: Ninjutso Sora v2 Superlight, Skärm: AOC G2460PF, 144Hz, ASUS Prime GeForce RTX 5070 OC, AMD Ryzen 5 9600X, Gigabyte B650 UD AX, Kingston FURY Beast 2x16GB, Crucial P310 M.2 NVMe SSD 2TB, Thermaltake Toughpower GT 850W, Phanteks XT Pro Ultra Svart

Permalänk
Medlem

Hejja!

coola byggnader ni gjort.

Här kommer iaf mitt bidrag. Har dock inte mitt nick på bilden eftersom jag byggde denna redan söndagen den 7:e december och hade inte sett den här coola tävlingen.....

Det är en rymdfärja

//Roger

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Får väll lov att lägga upp mitt hus nu iallfall! Det har förövrigt strax över trehundra fönsterrutor , ett härligt välvt torn och en mysig belysning

Hade lite svårt att lyckas få med en lapp men man skymtar en lapp i bakgrunden på bild nr2.

Permalänk

Ni evt att ni måste ha en bild med erat nick annars kommer bidragen inte gillas!!

Det kan även vara bra att updatera reglerna till nästa gång att Datum måste finnas nedskrivet!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Två bidrag, men det förstnämnda kanske inte gills? Huset byggdes för en julfest och ligger (eventuellt uppätet) hemma hos en bekant, och kortet togs utan nicklapp. Jaja, "tävlingsledaren" får bestämma hur vi gör.

Skansen kronan i Göteborg

Andra bidraget är storasysters hus i USA. Notera gärna skrämmande detaljer såsom träplankor på verandan, utebord, persienner bakom glasrutor samt trash bin.

Orginal

Obs: Bilarna är en överdrift, min syster äger inte varken någon Ferrari eller Lotus (än).

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är så jättenoga med namnlapp.

Fint. Blir ju många bidrag detta år med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jag tycker inte det är så jättenoga med namnlapp.

Fint. Blir ju många bidrag detta år med.

Det tycker jag! Annars kan man lika gärna sitta och surfa på en koriansk sida och leta fram något okänt bidrag och säga att det är ens eget!
Även om det inte är spec vanligt mer peppakaksbyggen så finns det alltid risk för fuskare även då det finns folk som tex går på mässor och kanske lägger dit en lapp med nick och tar ett krot och säger att han byggdet det själv.

En regel som borde införas är att dagens tidning ska ligga på bordet + nick då blir det svårare att fuska och att använda ett gammal bidrag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fina bidrag!
Dags för en vinnare idag!
(eller?)

Permalänk
Medlem

Ska lägga upp bilder på mitt när jag har pusslat ihop det, ska göra det idag. Bakade gjorde jag igår.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

Förslagsvis har vi även med länkar till orginalbilder under tävlingsbidragen i omröstningstråden.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ni evt att ni måste ha en bild med erat nick annars kommer bidragen inte gillas!!

Det kan även vara bra att updatera reglerna till nästa gång att Datum måste finnas nedskrivet!

Lapp finns iallfall med till mitt hus i bakgrunden om du tittar , problemet var bara att lappen drog åt sig så mycket ljus att kameran ville göra bilden så ljus , men lappen finns iallfall där

Permalänk

Men vad står det på lappen? Inte Gurrann iaf

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

En regel som borde införas är att dagens tidning ska ligga på bordet + nick då blir det svårare att fuska och att använda ett gammal bidrag.

Men nu är det nog så att det är minst 50% av tävlarna som saknar tidningar... men man borde kunna skriva dit årtal eller datum efter sitt nick.

Permalänk
Medlem

Anser folk att det är så pass stor risk att någon fuskar? Är jag för blåögd eller är folk för paranoida? Man vinner trots allt inte något materiellt.

edit: Här kommer mitt bidrag.
Papperslapp

Detta är modellen.

Ett neutral creep fick plats också.
Kanske hinner posta flera bilder senare ikväll.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag, jag vet inte om någon ser det. Men det är ett försöka att göra the Daedalus från stargate.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Gjorde en kopia av dator 2 i sign:

Originalet:

Är väldigt nöjd med fronten, resten är väl lite sådär...

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag, det är en stuga med tillhörande carport.

GOD JUL / RVR

Visa signatur

|| i7-6700K @ 4.0 GHz ~~ 16gb RAM ~~ GTX 970 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Men vad står det på lappen? Inte Gurrann iaf

Man borde se att jag skrivit Sweclockers på lappen iallfall , om du nu anser det är nödvändigt att jag ska ta fram en lapp även med mitt nick så får jag väll givetvis göra det absolut inga problem!.

Men kan egentligen inte förstå , precis som om jag skulle lyckats hitta något hus på nätet där någon skulle skrivit Sweclockers på en lapp vid sidan? knappast...

/Gurran

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrann
Man borde se att jag skrivit Sweclockers på lappen iallfall , om du nu anser det är nödvändigt att jag ska ta fram en lapp även med mitt nick så får jag väll givetvis göra det absolut inga problem!.

Men kan egentligen inte förstå , precis som om jag skulle lyckats hitta något hus på nätet där någon skulle skrivit Sweclockers på en lapp vid sidan? knappast...

/Gurran

Nja fårn en gammal tävling
Vi slipper missförstånd och problem med evt fuskare om lappen finns.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hur fan stavar man Sweclockers utan c?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Hur fan stavar man Sweclockers utan c?

Hehe jag brukar snarare sätte C et (det sista) 1-2 platser för långt fram när jag skriver det. rätt jobbigt ord att skriva fort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe jag brukar snarare sätte C et (det sista) 1-2 platser för långt fram när jag skriver det. rätt jobbigt ord att skriva fort.

Då fixar jag självklart en lapp tills imorrn med mitt nick på , nöjda då gubbs ?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Vet ej om jag postat detta något tidigare år, men byggde det för ett par år sedan ialfall