Permalänk
Medlem

Återförsäjlare av bios-chip.

Tjenare, jag misslyckades med att flasha om mitt fd. moderkort (abit ax78), den frös under omflashning. Så nu när jag startar datorn så varvar alla fläktar upp + hdd som vanligt men dock så får jag ingen bild. Så jag antar att det är helt dött.

Så jag inser att ett nytt bios-chip kommer att behövas om jag någonsin vill få i gång skiten igen. Så nu undrar jag om ni vet någon välkänd återförsäljare av BIOS-chip? Det jag söker efter är BIOS DIP-8 Chip för ABIT AX78.

De träffar jag får är mest ebay-annonser och jag är inte riktigt bekväm med att betala pengar till någon random snubbe i utlandet och hoppas på att chippet kommer fram. Visserligen så används paypal men har inga som helst erfarenheter om hur man använder det. Så allra helst ser jag att det är en svensk-stationerad återförsäljare.

Skulle någon kunna hjälpa mig med detta så vore det skitschysst.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Testat cleara cmos? Bytt minnen?

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
http://www.eksitdata.com/

Schysst, slängde iväg ett mail till dem för jag såg inte just det chipet jag sökte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grasfer
Testat cleara cmos? Bytt minnen?

Jodå, testat "all that shit" det är helt stendött.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekomendera eksitdata. Bättre kundbetjäning får man leta efter.

www.badflash.com har du också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Kan starkt rekomendera eksitdata. Bättre kundbetjäning får man leta efter.

www.badflash.com har du också

Tack för tipset! Ska kolla upp dem också.

Visa signatur