Permalänk
Medlem

Mus teleporterar sig till vänster hörn

Har haft detta problem i några år, något som bara stört mig då och då. Varit samma på olika datorer, tror det är musen som gör det (dock haft det på två microsoft möss).

Helt random ibland så teleporterar sig muspekaren upp till övre vänstra hörnet, så jag måste dra ner den igen. Händer oftast på skrivbordet, och i spel märker jag inte av något alls.

Hur löser jag detta?

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur du ska lösa problemet, det händer för mig också, men enbart då jag har tabbat ut till windows då en wc3 match ska starta.

Permalänk
Medlem

Kulmus eller optiskt/laser?

I vilket fall kan något av dessa vara fallet:

Det kan vara smuts vid själva avläsaren.

Jag har varit med om att ett hårstrå legat och stört så drar den iväg.

Det kan vara drivrutinerna som är felaktigt installerade.

Smuts på ytan du använder musen på?

Dessa är vad jag kan komma och tänka på på rak arm.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

Du har inget spel uppe när detta händer?
För när jag spelar o dör i typ cs så tabbar jag jämt ner o då blir det så.

Permalänk
Medlem

Microsoft Laser 6000 mus

Stor steelseries matta

Musen kan stå still och detta händer fortfarande. Ofta när skrivbordet är uppe, internet, eller när man tabbat ur spel tror jag. Har själv varit med om att få ett hårstrå över läsaren, dock har det bara gjort att musen flippar totalt, och går inte till någon direkt punkt.

Permalänk
Medlem

Är det en trådlös?

Vet att min gamla trådlösa mus kunde bete sig på det viset när batterierna höll på att sina...

Permalänk
Inaktiv

Hoppar musmarkören direkt till hörnet eller "vandrar" den dit?

Permalänk
Medlem

För mig är det så att när jag har ett spel tex CS nertabbat så hoppar den till den övre vänstra hörnan.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Re: Mus teleporterar sig till vänster hörn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Hur löser jag detta?

Köp inte Microsoft, haha!

Jag har sett detta på fenomen på skräp möss, då man bara kör i Windows (tex Lenovo, urk). Händer det när man tabbar ut ur spel eller liknande är det nog bara pga av att Windows nollställer musen (på samma sätt ett spel tex nollställer den i mitten när man startar).

Permalänk
Medlem

Icke trådlöst
Den teleporterar sig dit, den rör sig alltså inte utan bara uppkommer helt plötsligt i hörnet

Permalänk
Medlem

Så är det för mig när jag spelar cs och tabbar ur. När det blir ny runda eller när den man speccar dör så hoppar muspekaren upp i höret. Så kan inte vara så att det bara är så när du har tabbat ur från ett spel ?