Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Nej hurså? Är det kritiskt att jag måste ha gjort det för att ha en åsikt? Jag har tittat på testerna och siffrorna som finns och sett att en del diskar har ibland högre prestanda än andra i vissa fall samt att de använder olika anslutningar. Det första jag kände när jag såg Intels SATA-diskar var att de i förhållande till de som ansluts med PCIe har lägre hastigheter men också att kapaciteten är låg ännu för det man betalar. Jag anser bara att tekniken är för omogen ännu för min del för att jag skulle investera i en SSD om den inte är markant snabbare överlag mot andra alternativ samt att de rymmer mer, kostar mindre och är lika pålitliga som man bör kunna förvänta sig av en så dyr investering. Jag vill som sagt ha en disk som är snabb överlag, oavsett vad man gör. Spelar, surfar, arbetar med video eller vad som. En blixtsnabb allsidig disk. Så om Intel skulle ge sig på SATA 3 eller helst PCIe, tänker jag.
Men ska vi ha hårklyverier så har jag faktiskt inte ens prövat Raptorn än eftersom jag inte kunnat bygga ihop datorn än. Visst önskar jag att jag hellre hade haft en SSD men det var inget jag tänkte på när jag valde hårddisk, tyvärr. Isf får jag byta, om Inet går med på ett byte, etc...
Jag tyckte mest det var udda att göra en sådan sågning av dagens SSD'er utan att ens ha testat en. Hade du testat en SSD så hade du nog inte ens skrivit ditt inlägg.
Hur många som suttit med en X25-M känner för att gå tillbaks till mekanisk lagring, och då speciellt för systempartionen? Inte en enda skulle jag tro.
Uppdaterade diskar är på väg under 2010 iallafall.