Permalänk
Skrivet av Mellonstone:

Så vad har Fractal Design gjort för att hjälpa drabbade? Mitt chassi är inköpt i april 2010, blir jag som konsument ersatt med nya bitumenplattor eller? Borde såklart maila direkt till företag om detta, men tänkte höra vad ni andra fått för hjälp?

Lyckligtvis så blev inte jag drabbad, men jag hade samma serie som många av de som blev drabbade. Jag tror att de blev ersatta, men jag är inte säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Lyckligtvis så blev inte jag drabbad, men jag hade samma serie som många av de som blev drabbade. Jag tror att de blev ersatta, men jag är inte säker.

Njae, det är ju att sätta fast det själv eller så.
På vilket sätt har folk blivit ersatta för det?

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Njae, det är ju att sätta fast det själv eller så.
På vilket sätt har folk blivit ersatta för det?

Klistret har/hade vad jag kommer ihåg torkat och därför hjälpte det med nytt, och/eller så fick de någon annan sorts bitumenplatta, då alltså med bättre lim.

Kanske märks att mitt minne inte är på topp, heh

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga att jag är otroligt nöjd med supporten, hade problem med att 3 120mm fläktar skrapade, och dem skickade nya, ingen diskussion eller något där.
Dock skickade dem 140mm fläktar istället, så precis kontaktat dem igen för att eventuellt skicka tillbaks 140mm fläktarna och få ett par 120mm hem istället.

Hmm, insåg att mitt inlägg fick det att verka som att det är vanligt med skrapande fläktar från Fractal Design, och vad jag vet så är det inte det.
I hela familjen har vi väl runt 18, 22 fläktar kanske, och alla rullar på fint..
Förutom just dem tre då.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Ljungan11:

Klistret har/hade vad jag kommer ihåg torkat och därför hjälpte det med nytt, och/eller så fick de någon annan sorts bitumenplatta, då alltså med bättre lim.

Kanske märks att mitt minne inte är på topp, heh

Alla som har råkat ut för dämpmattor som släppt och kontaktat oss har blivit erbjudna ett nytt ljuddämpningskit med den nya klistertypen som har betydligt bättre specifikationer än den äldre varianten.

Antalet där ljuddämpningskittet släppt är få i relation till antalet sålda, men vi oavsett gjort vårt yttersta för att få bort problemet, dels genom att uppgradera klistertypen, men också genom tydligare instruktioner till personalen som monterar dem i fabriken, vilket var den svagaste länken och största orsaken till släppta ljuddämpningskit.

Som vanligt är det bara att maila oss på supporten så kommer vi självklart försöka hjälpa er om oturen är framme.

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Alla som har råkat ut för dämpmattor som släppt och kontaktat oss har blivit erbjudna ett nytt ljuddämpningskit med den nya klistertypen som har betydligt bättre specifikationer än den äldre varianten.

Antalet där ljuddämpningskittet släppt är få i relation till antalet sålda, men vi oavsett gjort vårt yttersta för att få bort problemet, dels genom att uppgradera klistertypen, men också genom tydligare instruktioner till personalen som monterar dem i fabriken, vilket var den svagaste länken och största orsaken till släppta ljuddämpningskit.

Som vanligt är det bara att maila oss på supporten så kommer vi självklart försöka hjälpa er om oturen är framme.

Ja okej, då var det som jag trodde

Måste säga att jag är mycket nöjd över eran support.

Bra gjort!
Lj

Permalänk
Avstängd

Återigen blir man blåst bort av Fractal Designs support, svar 30 minuter efter att jag skicker ett mail till supporten!
Det var inga problem, dem skulle skicka nya 120mm denna gången, som jag behövde.

Tack så mycket fractal design!
En sak jag skulle vilja att ni ordnar är ett poängsystem dock, så man kan ge poäng på hur bra supporten var, eller något sådant.
@ TS då.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Har tittat på alla bilder men kan inte se fläktstyrningen någonstans,
Vart sitter den på R3?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Avstängd

Birger72:
På baksidan, i ett PCI-slot.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Aj då, kommer inte åt min burk något vidare på baksidan...
Kan man styra fläktarna individuellt?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Aj då, kommer inte åt min burk något vidare på baksidan...
Kan man styra fläktarna individuellt?

Sätt in en sådan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=243473
Jag har sådana i alla mina datorer varav en R2 & en R3.
Funkar skitbra.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/artikel/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-2...
Blir lite osäker nu, skulle en sådan här passa i slotten under min dvdläsare?
Har ett r3 chassi.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag har också en sådan. Dock så måste man skjuta in den lite för att kunna stänga dörren. Funkar dock ypperligt bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Sätt in en sådan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=243473
Jag har sådana i alla mina datorer varav en R2 & en R3.
Funkar skitbra.

Ja det verkar vara en vettig pryl.
Hade nog ändå tänkt mig 4 fläktar, och då räcker ju inte den medföljande till...

Spelar det någon roll om man använder PWM-fläktar?
Om man har manuell styrning vill man väl inte att någon automatik hoppar in och ställer till det, eller?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Alla som har råkat ut för dämpmattor som släppt och kontaktat oss har blivit erbjudna ett nytt ljuddämpningskit med den nya klistertypen som har betydligt bättre specifikationer än den äldre varianten.

Antalet där ljuddämpningskittet släppt är få i relation till antalet sålda, men vi oavsett gjort vårt yttersta för att få bort problemet, dels genom att uppgradera klistertypen, men också genom tydligare instruktioner till personalen som monterar dem i fabriken, vilket var den svagaste länken och största orsaken till släppta ljuddämpningskit.

Som vanligt är det bara att maila oss på supporten så kommer vi självklart försöka hjälpa er om oturen är framme.

Ok, då mailar jag er support på en gång.

Permalänk
Medlem

Så då fick man hem ett Fractal Define XL chassit till en dator jag skulle sätta ihop åt mor.
Åkt 40 mil för att hälsa på henne och hjälpa henne med sätta ihop datorn, vad möts man av?
Jo Chassits front är helt lös.

Och det är inte helt oförståligt, plastpluggarna som håller fast chassit är av extremt dålig kvalite.
3 st av dom låg helt lösa i fronten(2 nere 1 uppe) då dom hade knäckts, bägge sidorna på det räfflade var sönder i botten.

Embalaget till chassit var bra, lådan var packad i en annan låda.
Det fanns INGA skador alls på lådorna eller något som indikerade att dom blivit tilltryckta med lite kraft.

Måttligt irriterad eftersom jag nu inte hinner hjälpa mor att sätta ihop datorn.

Detta var mest en post för att få ut det man sitter med nu, men kvaliten på frontpluggarna är ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så då fick man hem ett Fractal Define XL chassit till en dator jag skulle sätta ihop åt mor.
Åkt 40 mil för att hälsa på henne och hjälpa henne med sätta ihop datorn, vad möts man av?
Jo Chassits front är helt lös.

Och det är inte helt oförståligt, plastpluggarna som håller fast chassit är av extremt dålig kvalite.
3 st av dom låg helt lösa i fronten(2 nere 1 uppe) då dom hade knäckts, bägge sidorna på det räfflade var sönder i botten.

Embalaget till chassit var bra, lådan var packad i en annan låda.
Det fanns INGA skador alls på lådorna eller något som indikerade att dom blivit tilltryckta med lite kraft.

Måttligt irriterad eftersom jag nu inte hinner hjälpa mor att sätta ihop datorn.

Detta var mest en post för att få ut det man sitter med nu, men kvaliten på frontpluggarna är ett skämt.

Samma hände mig, men jag kontaktade fractal själv och dom skickade mig en ny front som jag kunde hämta ut tre dagar senare Riktigt dåligt förpackat av fractal enligt mig, alla andra chassin kommer med "frigolitform" som täcker hela chassit + kartong. Men om allt annat är helt på chassit så är det bara att maila fractal för en ny front.

Permalänk
Medlem

Mina googlingsskills ligger nere idag, Går det att köpa fräktkontrollen man får med till lådan löst? En fläktkontroll räckte visst inte så justust nu har jag kompletterat med en 3,5 kontroller som hänger på undersidan av en HDD släde, vore fint att kunna byta ut det mot nåt mindre meckigt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som råkat ut för ljudläckage i frontpanelen?
Har problemet att om min mik är utdragen (eller om den är i) så hörs mitt "ljud-ut" i frontmic.
Misstänker alltså att ljudet läcker in i mik uttaget på något vänster, hade detta problemet innan jag bytte
moderkort också så jag placerar felet på chassit nu

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss ett Fractal nätagg, tyst och trevligt men drar 9W även när strömknappen på det är avstängd, kan det vara rätt eller ska jag kontakta supporten?

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Hej!
Frågar återigen då jag inte fått något svar på tidigare fråga.
Kåpan som sitter i taket och håller fläkten i Define XL chassit , går den montera bort eller måste man ta till våld för att lösa detta ?

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Htpc / server
Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Lofman:

Är det någon annan som råkat ut för ljudläckage i frontpanelen?
Har problemet att om min mik är utdragen (eller om den är i) så hörs mitt "ljud-ut" i frontmic.
Misstänker alltså att ljudet läcker in i mik uttaget på något vänster, hade detta problemet innan jag bytte
moderkort också så jag placerar felet på chassit nu

Om du har verifierat så du använder rätt kontakt för ditt moderkort (HD-Audio resp AC'97) och ändå har detta problem, kontakta oss på supporten så hjälper vi dig.

Skrivet av Maho:

Hej!
Frågar återigen då jag inte fått något svar på tidigare fråga.
Kåpan som sitter i taket och håller fläkten i Define XL chassit , går den montera bort eller måste man ta till våld för att lösa detta ?

Menar du hållaren för 180mm så är den fäst med skruvar och går att plocka bort relativt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Mina googlingsskills ligger nere idag, Går det att köpa fräktkontrollen man får med till lådan löst? En fläktkontroll räckte visst inte så justust nu har jag kompletterat med en 3,5 kontroller som hänger på undersidan av en HDD släde, vore fint att kunna byta ut det mot nåt mindre meckigt.

då när jag skaffade r2an så kunde man inte köpa den fläktkontrollen. o har inte hört nått mer om att man ska kunna det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Ska nätagget Tesla 650W, 80 PLUS utgå, eller är det bara netonnet som som ska sluta med det?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Lind3mann:

Ska nätagget Tesla 650W, 80 PLUS utgå, eller är det bara netonnet som som ska sluta med det?

Det finns inga förändringar planerade bland våra nätdelar i dagsläget. Om NoN säger att den utgår så är det i deras sortiment dem menar.

Permalänk
Hedersmedlem

Goddag.
Tänkte bara höra hur det går med de guldcertifierade nätaggen som Hannes Wallin sa att ni tänkte få ut detta halvåret.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av MulleEng:

Goddag.
Tänkte bara höra hur det går med de guldcertifierade nätaggen som Hannes Wallin sa att ni tänkte få ut detta halvåret.

Det jobbas vidare på utvecklingsavdelningen, exakt vad som kommer ut där är dock för tidigt att säga något om i dagsläget.

Permalänk

Hej på er.
Är bra sugen på Core 3000 och undrar om det går att förbeställa detta någonstans precis som vi kunde(och gjorde) med R2an?

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken bara...
Borde ni inte skicka någon låda för test till någon stor internationell site typ Anandtech?
Borde ju bli bra marknadsföring

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Hej, jag tycker ni borde sälja en sidopanel med fönster separat till r2/r3. Detta skulle nog uppskattas av många.