Permalänk
Medlem

Problem med nya MSN updateringen

I och med den 15 september i år var det någon obligatorisk updatering till den nya msn. Efter jag gjorde den kan jag inte logga in alls utan får ett felmeddelande där det står Error code: 80072f7d. Utöver detta kan jag trycka på "Get more information..." då jag kommer till msn:s FAQ där det står:

"25 August 2009 - Installera den senaste versionen av Messenger.

Du behöver installera den senaste versionen av Messenger. Den inkluderar säkerhetsuppdateringar som håller dig och dina vänner säkra online medan ni chattar.

Från den 15 September 2009 kommer användare behöva ha den senaste versionen av Messenger installerad på sina datorer för att kunna logga in och fortsätta använda Messenger-tjänsten. För att hämta den senaste versionen av Messenger går du till webbsidan för Windows Live Messenger."

Jag har prövat att avinstallera och installera det på nytt igen utan resultat. Vore ytterst tacksam om någon vet vad jag behöver göra för att få det att fungera som vanligt..!

Mvh

Joakim

Permalänk
Vila i frid

Dina gamla Messenger kanske körs i bakgrunden och hindrar den nya från att installeras. Om du har ett Nvidia-chipset baserat moderkort, avinstallera Nvidia Network Manager. Det finns många bra tips om du googlar på 80072f7d.

Permalänk

I've found an even simpler solution...
1. Close the troublesome Windows Live Messenger (not just sign out)
2. Open the old version of Messenger and log in.
3. Close old version (not just log out)
4. Open the troublesome Windows Live Messenger and try to log in again.

Fanns på ett forum! Testa!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Dina gamla Messenger kanske körs i bakgrunden och hindrar den nya från att installeras. Om du har ett Nvidia-chipset baserat moderkort, avinstallera Nvidia Network Manager. Det finns många bra tips om du googlar på 80072f7d.

Efter att ha tagit bort Nvidias Acces Network Manager så fungerade det igen. Tack så mycket för hjälpen Hade kikat runt lite på nätet efter felkoden och lösningar men var nog lite för snabb då jag kollade igen hittade jag en annan som svarat som du