Ursprungligen inskrivet av Hellgore666
När det gäller hårdvara så är det över lag mer ett sammspel mellan allt än att en del i det hela gör grejen.
Med det menas att vissa datorer i mellansegmentet funkar bättre än en som har dem bästa delarna av allt.. och det för att vissa komponenter inte vill funka till 100% ihop.
Sen när det gäller grafikkort, ja du... man kan vänta eller inte.. at vänta på "fermi" som många tycker är bra skulle jag personligen inte göra... och de som vill det kan ju lägga undan 1000kr varje månad från och med nu till 300-serien kommer ut.. då har de väl råd med det också...
Jag tror nog att din Dator 1 i signaturen funkar med ett 5xxx ATI kort och det lär funka lika bra med ett 2xx-serien kort... vilket som hellst faktiskt.
Attdet kommer att hacka i spel... det kan man ju inte säga rakt av... beroende på spel och andra applikationer som körs...
Jag personligen skulle köpa ett bra kort som håller en stund framöver... men jag anser även att det inte finns något sådant kort ute just nu (jag vet att många kommer hata mig för det , men ta det i en annan tråd iaf killen vill ju ha hjälp inte en massa trollande)
allt är till slut en fråga om pengar...och hur länge du tänkt använda prylen framöver... köp ett highend kort och det håller 2-3 år... gör inte det och du har ett kort som håller 1-2 år max.... (håller som i, håller för de nyaste spelen utan att missta alldeles för mycket grafikprestanda)
sist är ju frågan vilka spel du spelar och varför du tycker att dina nuvarande grafikkort hackar???