Köpare vill anklaga mig, hur är lagen.

Permalänk
Avstängd

Jag kan också köra i 3200mhz, ge bildbevis också. Men det är inte stabilt.
Och jag återupprepar. Har jag fel så kommer jag att erkänna det. Då har jag verkligen klantat mig.

Har nu även kontaktat Biostar ang. information ifall 955 fungerar på mobot.
Tidigare bios kunde inte namnge men många av de senare kan det.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

skillat av köparen att missa att hans moderkort inte stödjer cpu´n som införskaffats och sen sitta och bräsa på om hur duktig man är, hur fel och elak säljaren är, och att man minsann hållit på med datorer i många år...erhm, lite ödmjukhet kanske vore på sin plats.

Hade man varit datorbutik i det här fallet, (om inte cpu varit lappad då förstås för då ryker garantin anyway) så hade man sagt till kunden att först skaffa sig ett moderkort med fullständigt stöd för processorn, sedan hade man kunnat prata affärer igen.

Som någon sa här tidigare -gör om, gör rätt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Videon som postades visar en desktop med grafiska fel, detta är hyffsat svårt att få till med en ostabil cpu, det handlar snarare då om att mobot inte kan hantera den mänged ström som 955:an kräver, testa ett bättre mobo så kommer det säkerligen att gå bra & ni kan va nöjda bägge två. (men se för guds skull till i förväg att det mobot klarar 955/965... )

955 e på 125w, mobot jag har ska hantera 140w. Men det är ju mer än watt...
Vid bildupptagningen så är mobot underklockat till ca 2500Mhz.

Men men, som sagt. Jag kör med nytt mobo. Fungerar det då så har många av er helt korrekt.

Ifall det inte fungerar. Är det någon som tror att säljaren har något intresse av att kolla igen i sitt system ifall det fungerar? Knappast.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Tack medlemmar, jag sa sanningen. Kommer ej ge tillbaka pengarna eller ta emot cpun, köparen visste vad han gav sig in på om han nu va så skillad, och jag skrev att den fungerade för mig, vilket den gjorde. Om Sedan köparen inte få den att fungera, eller om hunden åt upp cpun, skiter jag i. Vad köparen gjort med cpun efter han har fått den i sin ägo, det vet inte jag, ellerhur. Han påstår att jag sålde en defekt grej, då kan jag påstå att han sabbade den, eftersom den fungerade när jag hade den, samt bildbevis att den kördes i 3200Mhz. Detta bör räcka för mig.

Skall minnas ditt nick

Permalänk
Avstängd

Aja vilket fall som hellst har köparen haft min cpu i några dagar, det han missar är att se saker från min synviklel, jag kan inte veta vad han har gjort med den ellerhur? Jag är aktriv medlem på sweclockers och skulle aldrig lura någon, om jag skriver att cpun fungerar gör den det enlig mig, den gjorde ju det när jag använde den. Att skriva att cpun inte skulle fungera skulle ju vara lögn egentligen. Jag döljde ingen information i annonsen. Jag skrev bara MINA erfarenheter med cpun. Om sedan köparen testar cpun med annat moderkort och processorn inte fungerar då, ja då kan jag inte göra något, eftersom jag vet inte vad han gjort med den, ellerhur?

Permalänk
Medlem

Precis, det är inte enbart watt med cpu stöd men det är oftast fallet, om det nu är så att ditt mobo klarar 140w tpd så bör en 955 vara inom ramarna för det men det betyder ändå inte att mobot har stöd för 955:an, har kikat lite snabbt på ett gäng cpu support listor för ditt mobo & har ännu inte sett en lista med 955/965. 940/945 verkar vara max vad det klarar.

Men som sagt, det bästa du kan göra är att testa ett annat mobo & hoppas att det löser sig med det Istället för att köpa ett nytt mobo rakt av kan det ju vara smart att höra med nån bekant om du kan göra ett snabbtest eller om du har någon lokal firma som kan göra en snabbkoll lite billigt, alltid lite besvärligt om man inte har extra grejer liggandes

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Aja vilket fall som hellst har köparen haft min cpu i några dagar, det han missar är att se saker från min synviklel, jag kan inte veta vad han har gjort med den ellerhur? Jag är aktriv medlem på sweclockers och skulle aldrig lura någon, om jag skriver att cpun fungerar gör den det enlig mig, den gjorde ju det när jag använde den. Att skriva att cpun inte skulle fungera skulle ju vara lögn egentligen. Jag döljde ingen information i annonsen. Jag skrev bara MINA erfarenheter med cpun. Om sedan köparen testar cpun med annat moderkort och processorn inte fungerar då, ja då kan jag inte göra något, eftersom jag vet inte vad han gjort med den, ellerhur?

Och vidare så har jag ingen som helst aning om vad du har gjort med den tidigare (att du är aktiv på Sweclockers säger inte så mycket vad gäller affärer, frågade efter referenser och du kunde inte ge några)
Så det är helt naturligt att ha en viss misstanke om att du inte har skött det helt rätt...(heller)

Visa signatur

Permalänk

Eller hur och eller hur! Som du snackar!
Hade du varit mogen så hade du inte tagit detta som en fjortis och skylt ifrån dig hela tiden..

Permalänk

Ursäkta om jag lägger mig i här men jag tycker du har en jävligt dålig attityd till affären Az1337.

Kaleid försöker lösa det här på bästa möjliga vis och du är bara arrogant och jävlig, att blocka honom från msn tycker jag är ännu värre då båda parter är inblandade.

@thebelfry så rekommenderar jag att du läser igenom tråden en gång till och ser vad folk har skrivit..

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd

Just det, ingen vet säkert. Du kan också inte veta att jag sålde den sönder och skrev att den fungerade. Jag skrev så som jag upplevde det, att den fungerade, så är det. Så är det alltid när man köper begagnad. Jag har visat bilder på vissa benchmarks i olika Mhz ju, om den inte skulle fungera skulle den inte klara typ 2 timmar OCCT i 3,6Ghz. Jag döljde ingen information när jag sålde. Jag kan ju inte skriva i annonsen att den inte kommer fungera med dina komponenter, eller fungera när du tar emot den, då jag inte vet villka komponenter du har, eller vad du har gjort med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
"1. Allow P-States Control with AMD 955."
http://www.lejabeach.com/Biostar/TA790GXA3+/
Ska vara offiell bios. Det var den jag kollade innan köp.

Uhm, det där länkar till A3+?? var det inte ett A2+ du hade?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Citat:

Och vidare så har jag ingen som helst aning om vad du har gjort med den tidigare (att du är aktiv på Sweclockers säger inte så mycket vad gäller affärer, frågade efter referenser och du kunde inte ge några)
Så det är helt naturligt att ha en viss misstanke om att du inte har skött det helt rätt...(heller)

Precis! Sen kan man ju diskutera hur vida smart det är att köpa av honom när han inte har några refferenser.. Rätt ömsesidigt

Permalänk
Avstängd

detta är för A3+ modellen, köparen har A2+.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Ursäkta om jag lägger mig i här men jag tycker du har en jävligt dålig attityd till affären Az1337.

Kaleid försöker lösa det här på bästa möjliga vis och du är bara arrogant och jävlig, att blocka honom från msn tycker jag är ännu värre då båda parter är inblandade.

@thebelfry så rekommenderar jag att du läser igenom tråden en gång till och ser vad folk har skrivit..

Har varit med enda från början! Men tack för rekommendationen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Just det, ingen vet säkert. Du kan också inte veta att jag sålde den sönder och skrev att den fungerade. Jag skrev så som jag upplevde det, att den fungerade, så är det. Så är det alltid när man köper begagnad. Jag har visat bilder på vissa benchmarks i olika Mhz ju, om den inte skulle fungera skulle den inte klara typ 2 timmar OCCT i 3,6Ghz. Jag döljde ingen information när jag sålde. Jag kan ju inte skriva i annonsen att den inte kommer fungera med dina komponenter, eller fungera när du tar emot den, då jag inte vet villka komponenter du har, eller vad du har gjort med den.

" Jag skrev så som jag upplevde det, att den fungerade, så är det"

Vilket jag påpekade @ msn så behöver det inte vara sant. Bara för att man tror på så behöver det ju inte vara sant eller hur?

Skickar jag en fullt fungerade hårddisk (eller annat) så betyder inte det att när det är framme att den fortfarande fungerar helt.

Anyway. postar en update när ett nytt mobo har anlänt på tisdag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Stämmer, detta är ord mot ord, vi kommer inte längre. Men att tro jag har lurat dig är fel, säger jag att cpun inte fungerade när jag hade den, då ljuger jag, och det vill jag inte.

Permalänk
Citat:

Stämmer, detta är ord mot ord, vi kommer inte längre. Men att tro jag har lurat dig är fel, säger jag att cpun inte fungerade när jag hade den, då ljuger jag, och det vill jag inte.

Men om du nu verkligen vill stå för din sak och bevisa att du har rätt så kan du ju enkelt ta tillbaka den och bevisa att den fullt fungerar med din dator! Problemet löst liksom istället för att tjäbbla på detta forumet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Som jag sa, så tror jag inte du har försökt att lura mig. Men ditt totala intresse av att höra något överhuvudtaget var påtagligt närvarande i vårt online samtal.

Jag upprepar för femtioelfte gången. Jag kan ha fel. Och då är det dags att bli mer vaksam vad gäller datordelar.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Men om du nu verkligen vill stå för din sak och bevisa att du har rätt så kan du ju enkelt ta tillbaka den och bevisa att den fullt fungerar med din dator! Problemet löst liksom istället för att tjäbbla på detta forumet

Indeed.

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd

Jag tjabbar för att jag är rädd att köparen ska kontakta advokat, sen ska det bli massa skit utav det hela.....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry

Vilket också var ett av sakerna jag föreslog. Jag sa att jag är beredd att byta mobo (o stå för frakterna). Och det verkar som jag kan ha haft fel här. På tisdag så vet vi

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Indeed.

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

haha wtf?

Permalänk
Citat:

Vilket också var ett av sakerna jag föreslog. Jag sa att jag är beredd att byta mobo (o stå för frakterna). Och det verkar som jag kan ha haft fel här. På tisdag så vet vi

Japp men vissa verkar inte vara så medgörliga!
Hoppas det går bra!

Permalänk
Avstängd

Vi vet på tisdag, men vi vet dock inte vad felen beror på om det inte "funkar" kan va självförvållande, vad vet jag.

Ursäkta min dåliga attetyd.

Permalänk
Medlem

Lycka till kaleid, hoppas det löser sig med ett annat mobo

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kollade på filmen som är länkad i första sidan.. Sen när betyder grafikflimmer att det är fel på processorn?
Sådana grafikfel får man bara om det är något fel på grafikkortet eller strömförsörjningen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Lycka till kaleid, hoppas det löser sig med ett annat mobo

Tack! (nu måste jag sova)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Kollade på filmen som är länkad i första sidan.. Sen när betyder grafikflimmer att det är fel på processorn?
Sådana grafikfel får man bara om det är något fel på grafikkortet eller strömförsörjningen.

Har två stycken. Jag kan inte nämna alla detaljer men nu sitter det i en gammal A64 4800+ och det finns inga grafiska fel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vi vet på tisdag, men vi vet dock inte vad felen beror på om det inte "funkar" kan va självförvållande, vad vet jag.

Ursäkta min dåliga attetyd.

Mm men för att stå upp för din heder så, skulle du gå med på en deal att ta tillbaka den om det nu visar sig att den inte fungerar stabilt med nästa mb?
Eftersom den fungerar för dig så förlorar du inget på det!
Alla nöjda och glada som små kaniner

Permalänk
Medlem

detta va mycket intressant läsning :D. Jag tror iallafall att det är mobot som är boven. Det är bara att följa... f5 f5 f5 som sagt

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013