Köpare vill anklaga mig, hur är lagen.

Permalänk
Avstängd

Länken funkar :S? Kolla gärna

Permalänk
Medlem

Ge mig tisdag!

*bokmärke på denna tråd*

För övrigt, jag har läst alla inlägg i tråden, Jag anser att Az har gjort helt rätt.
Funkar inte prollen imån så har den nog gått sönder under hans förra misstag.

Sen att döma köparen för att vara en idiot är fel, bara för att han missade att moderkortet inte passade 100% med prollen. Alla kan göra något misstag ibland.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Köp av begagnad prolle = FAIL!

Varför då? En cpu är ju bland det säkraste att köpa?

Permalänk
Medlem

Denna tråd är verkligen rolig, moderkortet är en föråldrad revision, noterar A2+ som enligt tillverkaren inte har stöd för den processorn. A3+ revisionen av kortet däremot har fullt stöd för de nyare AMD-processorerna... Bilderna av klockning med den processorn och det moderkortet på nätet visar också att de använder TA790GX A3+.
Så köparen har helt enkelt vart slarvig och köpt fel processor samt överskattat sitt moderkort. Det kan ev. gå att lösa genom en uppdatering av BIOS eller att byta till den nyare moderkortrevisionens bios men det är rätt riskfyllt...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Som svar på rubriken:
Jag tror att lagen skulle säga så här

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Hej alla älskade sweclockers, ta gärna en titt på min nya guide som jag skrivit, den finns på "Jultävlingen" och jag har samanfattat en del av det som togs upp på denna tråden. God Jul.

Permalänk
Medlem

Om något strular tycker jag att man ska ta till/testa alla metoder man själv kan göra samt kort informera säljaren att det vid första försöket inte fungerar.

Jag skulle först efter att ha testat med annat mobo (låna från kompis etc), testat olika ram minnen, annat grafikkort, annat PSU... Alla tänkbara tekniska fel som ens egna prylar kan påverka med. Jag tycker att det är självklart att föra en dialog med säljaren medans då alla tester tar tid men att börja skrika mot varandra löser oftast inte problemet.

Om man trots alla tester inte får det att fungera skulle jag på egen kostnad skicka prylen till säljaren och be denne testa, om det funkar ta bilder mm med dagens tidning så att man ser dess datum som bevis. Sedan är det upp till säljaren att avgöra om denne ska köpa tillbaks komponenten eller inte, men jag personligen skulle köpa tillbaks den och om jag bestämmer mig för att sälja den igen isåfall sälja den till någon som bor i närheten vilket förenklar det hela om det skulle strula igen.

(utgår från att säljaren inte bor i ens närhet och att ens egna komponenter ska vara kompatibla med komponenten man köpt)

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Avstängd

Det du skriver ovan stämmer, men vi vet ju inte om köparen talar sanning heller. Problemet med sånt är att man inte vet vem som talar sanning, det enda man kan göra är at visa bevis av olika slag. Har säljan sålt varan och visat att den fungerar med de bevis han har, samt följt konsumenverkets råd vid privatköp, då tycker jag han har gjort sitt.

I mitt fall vet jag att cpun fungerade, däremot vet jag inte vad köparens problem beror på. Om jag som säljare tar tillbaka varan finns risken att den är defekt, och den defekten har inte orsakats av mig i detta fallet, då den fungerade vid föräljning. Just därför blir denna situationen så speciell, så alla bevis, uttalanden osv är vaga.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan göra är att skaka på huvudet...

Detta hade gått att lösa så mycket enklare ifall båda varit ödmjuka och trevliga. Good will är inte bara något som butiker kan erbjuda sina köpare, utan även säljare och för mig är det viktigt att båda är nöjda, både när jag säljer och köper saker.
Inget är absolut eller ristat i sten, ena dagen kan den jag gör affär göra fel, andra dagen kan det vara jag.

Hade jag varit säljare i detta fall hade jag tagit tillbaka CPUn och testat för att skicka bevis för att den fungerar. Hade det inte varit något fel på den hade jag bara sålt den vidare (köparen som CPUn inte fungerade för hade fått stå för frakten). Jag hade förlorat några timmar på det helt klart, men ekonomiskt hade jag inte gått back och både jag och köparen hade varit nöjda (vilket även kan leda till framtida affärer).
Det är inget jag måste göra, utan en sak jag kan göra, och anledningen till att jag gör det är för att det som sagt kan vara jag som har begått ett misstag i nästa affär.
Säger inte hur säljare eller köpare ska göra, det får de fixa själva, men sättet det sköts på hittills är imo sämst.

En sak har jag dock lärt mig, antalet år på forumet är inte per automatik ett bevis på att personen vet ett skit om vad den sysslar med...

Edit: Och vem i helvete blir skraj av "hot om advokoat" när det gäller en sketen CPU för ynka tusingen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Vad har du för rättighet att påstå att någon är 12 år med ett sånt inlägg?

Fan vad trött man blir på folk som dig som kommer med onödiga inlägg baserat på fakta du inte vet.

OnT: Hoppas det löser sig för er båda!

Därför att han läser inte (tog ett bra jävla tag innan han lyssnade på när folk visade att hans modekort inte har stöd för den CPUn), han anklagar andra för eget fel (dvs inte lärt sig ta ansvar för egna missar), samt att han försöker validera sitt eget agerande genom att säga att han har varit "datoranvändare sedan 97", hotar att dra det vidare, osv osv. Det sammantaget får mig att anta att han inte är ganska omogen/ung, sen förstår du nog skämtet med just 12 år och vad jag hintade på

Sen i övrigt får du "bli trött" på mig bäst du vill

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Köp av begagnad prolle = FAIL!

Köper hellre en begg prolle än beg moderkort, minnen och grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Ärligt köper du en lappat cpu som du vet varit överklockad så får du skylla dig själv helt enkelt..

Du vet om riskerna med överklockning..

Kan hålla med om att säljaren har visst ansvar men det skulle ni gjort upp innan med garanti osv...Typ ½ stålarna vid leverans resten om det fungerar..

Lämnar själv 2 veckors garanti på alla saker jag säljer...Hittills har inte en enda hört av sig pga trasig vara...Såld begagnat i över 3
år..

Jo föresten det va en som ringde nån månad efter och sa att datorn inte fungerar..Jag frågade vad han gjort på sistånde med den.Det visade sig att han hade köpt ett värsting graffe utan att kolla vad nätagget klarade av hehe..Tipsade om nättagg till han.5 dagar senare ringde han och bad om ursäkt för nu fungerade datorn klockrent med nytt nätagg hehe

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Ärligt köper du en lappat cpu som du vet varit överklockad så får du skylla dig själv helt enkelt..

Du vet om riskerna med överklockning..

Kan hålla med om att säljaren har visst ansvar men det skulle ni gjort upp innan med garanti osv...Typ ½ stålarna vid leverans resten om det fungerar..

Lämnar själv 2 veckors garanti på alla saker jag säljer...Hittills har inte en enda hört av sig pga trasig vara...Såld begagnat i över 3 år..

Asch lappad cpu och överklockning skadar inte cpu, den har inte varit extremt överklockad, sen så har jag alltid haft bra temps. Phenom klarar 62 C som mest, men man får bluescreen vid 58 C så risken att brännas är liten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asch lappad cpu och överklockning skadar inte cpu, den har inte varit extremt överklockad, sen så har jag alltid haft bra temps. Phenom klarar 62 C som mest, men man får bluescreen vid 58 C så risken att brännas är liten.

Du kan ej garantera detta helt enkelt..

Överklocking = risk enkelt..

Är så olika vad olika cpuer tål..Har nån vart och överklockat en cpu + lappad är den inte värt nånting i mina ögon..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

det spelar ingen roll vad den är värd, vad som spelar roll är att den funkade när jag sålde den, och innan dess också, det framgår i tråden. Och vad skulle skadorna vid överklockning bli då? De grejerna som köparen påstår har inte jag upplevt....inte änns sista dagen då jag körde den i 3200Mhz innan jag sålde den.'

Du kan heller inte garantera at cpun blir skadad vid överklockning, då det är från cpu till cpu....

Jag tycker en lappad cpu är värt mycket, skulle görna köpa en 965 som va lappad, så slapp jag lägga ner 3 timmar på att fixa det.....

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa allt i tråden... tyvär...

Men....

Alla Phenom II cpus är olika...Så oftast behövs det olika inställningar för att det ska funka m.m korrekt.

Minnes inställningar...
NB/IMC spännig...
800mhz trottel saken...
Har du koll på tempen?...

Sen så är alla moderkort olika också...olika biosar olika stabila...vcoren kan övervolta/undervolta.

Prime95 ska man ej köra underlängre tid! moderkorten håller tyvär inte för det i längden...Flera Msi/Dfi kort m.f som redan har dött av det!, det är trist att de inte kan bygga de tillräckligt bra men men! Så är det i nu lägget!.

30-60min max! helst med aktiv kylning över pwc kretsarna!

Om Prime95 crashar så är det inte alltid cpuns fel! det kan va minnes inställningarna som ej funkar så bra på den cpun! om de funkade innan på en annan cpu!(visst det är en del av cpun....IMC men men man ändrar det med timings i bios och IMC/L2 späning).

Skit bakom spakarna?, kan va så...deffekt moderkort? kan va så , deffekt cpu? KNAPAST!

Då skulle det ha märkts på annat viss!

Men visst alla kan ha fel.... jag är inte fel fri, men jag brukar ibland ha rätt!

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

För att förhindra sånt här så brukar jag sköta alla affärer öga mot öga och att de som ska säljas sitter i datorn och är i bruk när köparen kommer så denne kan se att den fungerar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
det spelar ingen roll vad den är värd, vad som spelar roll är att den funkade när jag sålde den, och innan dess också, det framgår i tråden. Och vad skulle skadorna vid överklockning bli då? De grejerna som köparen påstår har inte jag upplevt....inte änns sista dagen då jag körde den i 3200Mhz innan jag sålde den.'

Du kan heller inte garantera at cpun blir skadad vid överklockning, då det är från cpu till cpu....

Jag tycker en lappad cpu är värt mycket, skulle görna köpa en 965 som va lappad, så slapp jag lägga ner 3 timmar på att fixa det.....

Menar har man varit och lekt med cpu så borde man veta om riskerna..

Du vet väl att skador på en cpu vid överklockning kan komma gradvis speciellt om du byter moderkort..Men det borde köparen veta om så =P

Jag anklagar dig ej för att vara oärlig..Fungerade säkert bra när den lämnade ditt hem.

Säger bara att köparen borde veta om riskerna och skyddat sig bättre..

Hoppas det ordnar sig iallafall..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Därför att han läser inte (tog ett bra jävla tag innan han lyssnade på när folk visade att hans modekort inte har stöd för den CPUn), han anklagar andra för eget fel (dvs inte lärt sig ta ansvar för egna missar), samt att han försöker validera sitt eget agerande genom att säga att han har varit "datoranvändare sedan 97", hotar att dra det vidare, osv osv. Det sammantaget får mig att anta att han inte är ganska omogen/ung, sen förstår du nog skämtet med just 12 år och vad jag hintade på

Sen i övrigt får du "bli trött" på mig bäst du vill

Tycker nog att båda 2 hanterat det på ett ganska dåligt sätt, men i mina ögon försökte åtminsonde köparen komma fram till en lösning, till skillnad från säljaren som bara tjafsade utan att komma någon vart.

Menmen, din poäng är noterad.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

För att återgå till moderkortets egenskaper

AM3-varianten, som har stöd för 955/965.

Real 4+1 Phases Power Design
4+1-phase VRM design with high quality power components such as low RDS(on) Mosfet for lower temperature and raise the overclocking ability for Phenom/ PhenomII CPU.

Hur stabilt är 4+1 i överklockningssammanhang

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Vem fan köper en proocessor begagnad? HAHAHAHA

f*n va personer som du stör mig

jag köpte min Q8200 av en polare, den funkar hur bra som helst
fick den för 1200kr kostade 1800kr vid de tillfället

jag tjänade 600kr och fick exakt samma sak som om jag köpt den i butik

ursäkta off topic!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
För att återgå till moderkortets egenskaper

AM3-varianten, som har stöd för 955/965.

Real 4+1 Phases Power Design
4+1-phase VRM design with high quality power components such as low RDS(on) Mosfet for lower temperature and raise the overclocking ability for Phenom/ PhenomII CPU.

Hur stabilt är 4+1 i överklockningssammanhang

Eftersom Dfi som har digital 4+1 som ska va bättre än vanlig 4+1 gör brännmärken på plåten bakanför moderkortet med Phenom II 940BE med lite mer späning och mera mhz efter ett tags körande i prime95 så kan man ju fundera hur länge pallar ett 4+1(vanliga)moderkortet i prime95 innan det blir sämre eller dör.

Jag skulle aldrig i dagens läge köpa något moderkort med mindre än 8+1 om jag ska överclocka och köra prime95 någon längre tid.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Köper man beggat så tar man ju en risk. Ta ej tillbaka CPU:N.

Skyller inte på någon och kan inte säga vem som har rätt, klart man förväntar sig att allt ska fungera. Posten kan ha hanterat den ovarsamt lr vad som helst som ej säljaren kan kan göra någonting åt.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd

Jag ska inte ta tillbaka den, jag har gjort allt "by the book" och enligt konsumentverket. Om processorn fungerar på köparens nya moderkort (som skulle ha stöd för 955) eller inte säger oss inget. Det som spelar roll är skicket den såldes i, och den va fullt funktionell (bevis finns). Tyvärr missar köparen detta, vilket är viktigt vid privatköp.

Anledningen till att vissa kan tycka att jag inte är medgörlig, är att jag inte har tid att RMA varor, sen att jag har vattenkylning, och vill hellst inte pula o ha mig med att montera dit ny cpu, öppna chassit, och sånt. Detta är inte min uppgift som säljare. Skrev också i annonsen "billigare vid snabb affär", och köparen antog detta erbjudandet. Det ingår inte support eller liknande hos mig, som hos Elgiganten eller Mediamarkt. Hoppas ni fattar poängen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Tycker nog att båda 2 hanterat det på ett ganska dåligt sätt, men i mina ögon försökte åtminsonde köparen komma fram till en lösning, till skillnad från säljaren som bara tjafsade utan att komma någon vart.

Menmen, din poäng är noterad.

Skillnaden är att det är köparen som klantat sig, och försöker skylla ifrån sin klantighet på säljaren och försöker få denna att fixa det åt honom. Och jag ser inte varför säljaren ens ska bemöda sig att göra det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Läser igenom hela denna tråden och sitter och skrattar för mig själv. Jag börjar skratta än mer när jag inser att jag faktiskt mailade Az1337 för några dagar sedan och la ett bud på hans cpu. Nu tror ni att det roliga är att jag på nått sätt undgick att köpa cpun men det roliga är egentligen svaret som jag fick av Az 1337 som ytterliggare förstärker det som redan sagts i denna tråden angående Az1337. Detta fick jag som svar när jag bjöd 650kr för hans cpu:

Re: annons‏
From: xxxxxxxxxxxx)
Medium riskYou may not know this sender.Mark as safe|Mark as junk
Sent: Friday, November 27, 2009 10:37:40 PM
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej, sålde cpun för 2 dagar sen tyvärr, för 1000:-, så dina 650:- kan du käka pizza med. Ditt skambuyd gjorde mig arg och aggresiv...skriv inte till någon igen om du vill pruta så passa mycket. Det stod 1000:-, billigare vid snabb affär, dock inte 350:- billigare.

Permalänk
Medlem

"Hej, sålde cpun för 2 dagar sen tyvärr, för 1000:-, så dina 650:- kan du käka pizza med. Ditt skambuyd gjorde mig arg och aggresiv...skriv inte till någon igen om du vill pruta så passa mycket. Det stod 1000:-, billigare vid snabb affär, dock inte 350:- billigare."

Kanske där problemet ligger

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd

Jag jag skrev det, och jag står för det, jag är omogen ibland, men bara för det betyder det inte att jag säljer skräp. 1000:- = 950, avrundning om ni undrar. Klar jag blir förbannad när du kommer med såna bud, men detta är vad jag personligen skrev till dig, och har inget attt göra med hur köparen upplever cpu:n.

Tyvärr kan jag klä mig som clow och gå ut på stan i slå sönder fönsterrutor, but that isnt the point my friend. Kommentera inte om du inte läst ALLT som står, därav mycket som stärker min existens på marknaden.

Denna tråden handlar inte om att smutskasta folks beteende som inte har med detta "caset" att göra. Allt som diskuteras här har med caset att göra. Att jag svarar på ett omoget sätt till dig för du vill ge 650:- för min cpu, har som sagt ej med detta att göra.

Övrig smutskastning tillåter jag som TS, sålänge det är relevant med vad tråden ursprungligen handlar om. Vill du unge herre starta en tråd där man gräver fram folks mörkaste sidor, kanske du ska hålla dig till flashback eller liknande......

Permalänk
Medlem

Köparen har ett moderkort som INTE stödjer Phenom II x4 955, det är hans ansvar att kolla upp det. Ignorera köparen, så slutgrälat.

http://www.biostar.com.tw/app/en/t-series/cpu_support.php?S_I...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Jag ÄLSKAR den här tråden!

Visa signatur

lolclockers