Köpare vill anklaga mig, hur är lagen.

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än beklaga Derox och andra som tycks ha fått så hårda törnar i hela sitt liv. Måste naturligtvis uttrycka min djupaste beundran för att de redan i så tidig (?) ålder både skaffat sig tolkningsföreträde på definitionen av idiot och så tydligt illustrerar en alternativ definition av begreppet.

All lycka i livet, ni vet ju redan allt bäst så det kommer att gå som på räls

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Jag tror jag varit med om livet längre än du men jag har ändå inte begripit varför det är ett självändamål att bete sig som en idiot. Går utmärkt att svara på ett normalt sätt, eller inte alls, om man inte gillar budet. Det enda man uppnår med att bete sig som en idiot är att man blir uppfattad som en. Och när det ryktet väl är etablerat...

Nu kan jag inte hålla mig längre...

+1 * 1000

Permalänk

Must..know..the..answer!

Ang lagrummen ni anger, prova att slå upp lagboken och kolla köplagen, där ser ni vilka skyldigheter Säljaren/Köparen har

En notering, jag älskar denna tråd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddtdd1234
info fron Wiki ...
14 dagars ångerrätt har man som konsument i Sverige alltid rätt till vid distanshandel[7] (auktioner, köp av livsmedel, tidningar, hygienartiklar och dylikt är undantagna), och säljaren är skyldig att upplysa köparen om den. Ångerfristen påbörjas den dag då köparen tar emot varan, och varan ska vara i väsentligt oförändrat skick. Utanför Sverige inom EU har man som konsument 7 dagars ångerrätt[7].

Så om wiki stämmer har köparen i detta fall rätt att hävda köpet.

eidt:
Jag hoppas att sweclockers kommer lägga till en funktion i forumet där man kan se hur tillförlitlig en användare är.
edit2:
kudos till Jdad som har förgyllt min morgon med sina pricksäkra kommentarer
edit3: affärer över internet är inte på något sätt habilt och där med måste man vara väldigt lyhörd som köpare och säljare. jag personligen vet att jag är ytterst nervös och kan tolka dagars tystnad som en blåsning. Och det har tyvärr sweclockeres medlemmar fått erfara (hoppas jag har bett om ursäkt).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Kan inte annat än beklaga Derox och andra som tycks ha fått så hårda törnar i hela sitt liv. Måste naturligtvis uttrycka min djupaste beundran för att de redan i så tidig (?) ålder både skaffat sig tolkningsföreträde på definitionen av idiot och så tydligt illustrerar en alternativ definition av begreppet.

+1

Off topic: En intressant beteendestudie hade varit att dela forumet i två, med ålderskontroll på ena delen, t.ex. 20 år och uppåt. Givetvis medelst personnummerkontroll, liknande som används av en del e-handelssidor. En analays av nivån i de två hade nog visat på en rätt brutal verklighet, till nackdel för en stor del av våra kära medlemmar i forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det verkligen så orimligt att bli behandlad med normal hövlighet även om budet är dåligt?
Jag begriper mig inte på attityden hos somliga skribenter här, beter ni er verkligen på det viset irl också? På era arbetsplatser?
Sancta Simplicitas

Du ser ju vart världen är på väg och jag håller med dig, men samtidigt utgår jag från att dessa som inte kan lägga band på sina känslor är de största idioterna. Tänk på att de flesta normala reagerar instinktivt och primitivt, de har tydligen inte den personliga utveckling som krävs. Barn har den rätten att brista i sin kontroll av känslor, men vuxna är det väl rimligt att ha högre krav på, eller?

Citat:

Så du säger det tfwo? Låter bra det, kom ihåg att själv alltid bara bjuda begärt pris när du nån gång ska köpa bostad, bil etc. Om du dristar dig att lägga ett lägre bud (tänka sig, sånt händer irl) vill du säkert bli bemött på det sätt du förespråkar.

Jag upprepar: Barnsligt. Och tillägger: Omoget

Men det gäller ju inte taskiga begagnade datordelar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För att ett av problemen till varför det går omkring så många korkade människor är att de tillåts göra sina korkade saker utan att folk påpekar det.

Jag ser inget fel med att vara spydig mot folk som faktiskt förolämpar dig genom att tro du är så korkad att du säljer saker till underpris. Människor som försöker sko sig på andras okunskap är bland de värsta som finns, så att dessa får en spydig kommentar tillbaka är det minsta de borde få.

Ibland är det nödvändigt att uppvisa ett speciellt beteende för att visa folk sin åsikt, t ex att det inte är ok. Det späds då på lite extra med attityd. Men först så vore det väl ändå bäst att diplomatiskt visa sin ståndpunkt.

Idioter slår man och de med hjärna pratar man med men om det är hugget i sten vet jag inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Vem fan köper en proocessor begagnad? HAHAHAHA

Jag köpte nyligen en q9650 från en här på forumet och den fungerar som en klocka. Har varit uppe i 4ghz med luft så jag är helt nöjd...

Generalisering, nej tack

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Hoppas ingen någonsin kommer köpa en cpu från varken köparen eller säljaren i fortsättningen! Deras kunskaper skrämmer mig! speciellt köparen!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Så om wiki stämmer har köparen i detta fall rätt att hävda köpet.

Wikin stämmer visserligen, men det som citeras är konsumentköplagen. Denna är giltig mellan näringsidkare (företag) och privatperson. Inte privatpersoner emellan. Wiki informationen är därmed totalt orelevant i detta fallet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Citat:

Hårda törnar har jag nog aldrig fått, men man måste pusha sig själv om man vill uppnå något (och ibland innebär det att trycka ned sig själv när man presterat undermåligt), "failure is not an option"

Sist jag kollade var det Svenska Akademins Ordbok som gav definitionen av ordet idiot, och där står det ingenting om att det skulle vara någon otrevlig person. Okunskap och annat är dock genomgående för sådant de anser vara förknippat med ordet idiot.

Hur som haver får ju folk ge spydiga svar bäst de vill, ser egentligen inget problem med det. På samma sätt som du har rätt att tycka att folk inte skall ge spydiga svar har de rätt att ge spydiga svar. Nu brukar jag själv inte vara otrevlig i situationer där jag faktiskt lagt ut en annons och vill sälja, även om jag får skambud (för även om jag är frispråkig ibland är jag faktiskt ganska trevlig ), men om folk VILL vara det tycker jag det är helt okej.

I övrigt tycker jag många i Sverige är för rädda med att säga vad de egentligen tycker och tänker. Allt för ofta kommer folk med idiotiska idéer där vänner/kollegor nickar lite och säger "jo det kanske går, vi får tänka på det", för att sedan när personen i fråga lämnat rummet övergår till att prata skit om hur idiotisk den idén var. Säg det till personen istället så kan han kanske försvara idén och förklara vad han menade, kanske missförstod du? Hoppas du förstår min poäng

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om du vill trycka ner dig själv är ditt val men vad får dig att tro att du har rätt att trycka ner andra? Det kallas mobbning och det är definitivt inte ok.

Det har heller inte ett dugg med att säga vad man tycker och tänker. Jag har arbetat i IT-branschen i 25 år och har ännu aldrig upplevt en arbetsplats eller ett socialt sammanhang där det är ok att jävlas med andra för att hantera sina egna frustrationer och brister. Och jag är inte ett smack rädd för att säga vad jag tycker och tänker, vilket är att ett dylikt beteende är *trumvirvel* barnsligt, omoget och egotrippat. Hoppas du förstår min poäng?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

life is a bitch..She lies and decieves and then she dies in your revenge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du vill trycka ner dig själv är ditt val men vad får dig att tro att du har rätt att trycka ner andra? Det kallas mobbning och det är definitivt inte ok.

Klart jag har? Det är inte mobbning för att du säger att någon är korkad baserad på vad han just gjort.

Wiki säger det här om mobbning "Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en organisation.". Nu är inte wiki världens bästa källa med eftersom ordet inte finns i SAOB och andra sidor ger liknande svar så kan det nog antas vara hyffsat korrekt.

Mobbning är alltså återkommande trakaserier. Att vara otrevlig mot någon som gjort något du inte gillade vid ett tillfälle är alltså inte mobbning.

Varför är alla så rädda för mobbning egentligen? Så rädda att de ser mobbning överallt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart jag har? Det är inte mobbning för att du säger att någon är korkad baserad på vad han just gjort.

Wiki säger det här om mobbning "Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en organisation.". Nu är inte wiki världens bästa källa med eftersom ordet inte finns i SAOB och andra sidor ger liknande svar så kan det nog antas vara hyffsat korrekt.

Mobbning är alltså återkommande trakaserier. Att vara otrevlig mot någon som gjort något du inte gillade vid ett tillfälle är alltså inte mobbning.

Varför är alla så rädda för mobbning egentligen? Så rädda att de ser mobbning överallt.

Sweclockers är ett Mobbningsforum!!(I allfall har det varit så under ca 3 års tid nu). Allt som du säger kan användas emot dig osv. Kan vi inte lägga ner denna tråd innan den spårar ut , båda Säljaren och köparen har princip gått o dött så i och me det att vi nu diskuterar Mobbing ,har fortfarande inget med trådens grund att göra.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Att processorn går ner i 800mhz beror på att moderkortet inte stöder processorn och således bootar med lägsta möjliga inställningar. Att köparen påstår sig vara så otroligt erfaren och försöker lägga över skulden på säljaren är synnerligen humoristiskt Köparen har fel och säljaren har inget som helst ansvar i sammanhanget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
Läser igenom hela denna tråden och sitter och skrattar för mig själv. Jag börjar skratta än mer när jag inser att jag faktiskt mailade Az1337 för några dagar sedan och la ett bud på hans cpu. Nu tror ni att det roliga är att jag på nått sätt undgick att köpa cpun men det roliga är egentligen svaret som jag fick av Az 1337 som ytterliggare förstärker det som redan sagts i denna tråden angående Az1337. Detta fick jag som svar när jag bjöd 650kr för hans cpu:

Re: annons‏
From: xxxxxxxxxxxx)
Medium riskYou may not know this sender.Mark as safe|Mark as junk
Sent: Friday, November 27, 2009 10:37:40 PM
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej, sålde cpun för 2 dagar sen tyvärr, för 1000:-, så dina 650:- kan du käka pizza med. Ditt skambuyd gjorde mig arg och aggresiv...skriv inte till någon igen om du vill pruta så passa mycket. Det stod 1000:-, billigare vid snabb affär, dock inte 350:- billigare.

Att lägga ett sådant skambud på en produkt är uppenbart otrevligt och förtjänar att besvaras i samma ton. Jag håller med om att du kan gå och äta pizza för dina pengar.

Az1337 har visserligen en ganska otrevlig attityd, men han har helt rätt i sak.

Det skulle inte förvåna mig om det förväntade svaret från köparen uteblir när han inser hur mycket han gjort bort sig.

När jag såg att köparen varit medlem sedan 2001 tänkte jag "ojdå, nu blir det jobbigt för säljaren" men så var visst inte fallet.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Jag ger upp, vila i frid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ger upp, vila i frid

Gör så Varför vet jag inte, tycker det är en extremt intressant diskussion, man får se hur olika människor ser på världen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag kommer sanningen fram..

Köparen får sitt nya moderkort, men sen kommer frågan.
Har han fel kommer han då att våga erkänna sitt fel. Eller är han bara tyst och låter allt rinna ut i sanden. Men om han nu skulle ha rätt, hur ska han då bevisa att den är stabil för säljaren. Då säljaren är 110% säker på att han sålt en hel cpu till köparen. Hur som helst, så lär cpu:n stanna hos köparen och allt kommer få sig ett avslut på denna historia idag...

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Ok, då "diskuterar" vi väl vidare då, det är ju uppenbart underhållande för en del läsare. Du och några med dig anser att det är rätt att kalla andra för idioter och värre så snart dom inte uppfyller era kriterier för hur de ska agera i vissa situationer. Korrekt uppfattat? Då kan man ju fråga sig vad det är som säger att era kriterier är riktiga. Bara för att ni tycker så kanske?

Omvänt måste ju det betyda att andra får ösa invektiv (googla det) över er om ni inte lever upp till deras subjektiva normer. Eller hur?

Trevligt forum vi får då, trevligt samhälle?

Törs jag generalisera och gissa att de flesta av er som gillar att hoppa på andra här fortfarande inte gått ut skolan och kommit ut i arbetslivet? Japp, det törs jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fundamentals
Must..know..the..answer!

Ang lagrummen ni anger, prova att slå upp lagboken och kolla köplagen, där ser ni vilka skyldigheter Säljaren/Köparen har

En notering, jag älskar denna tråd!

Aa den har fan roat mig i 25 minuter, vad trevligt att köparen hitta hit. Ålder på säljaren btw? 13?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Tycker du köparen verkar mer vuxen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, då "diskuterar" vi väl vidare då, det är ju uppenbart underhållande för en del läsare. Du och några med dig anser att det är rätt att kalla andra för idioter och värre så snart dom inte uppfyller era kriterier för hur de ska agera i vissa situationer. Korrekt uppfattat? Då kan man ju fråga sig vad det är som säger att era kriterier är riktiga. Bara för att ni tycker så kanske?

Omvänt måste ju det betyda att andra får ösa invektiv (googla det) över er om ni inte lever upp till deras subjektiva normer. Eller hur?

Trevligt forum vi får då, trevligt samhälle?

Törs jag generalisera och gissa att de flesta av er som gillar att hoppa på andra här fortfarande inte gått ut skolan och kommit ut i arbetslivet? Japp, det törs jag

Men det där fungerar ju även för ditt agerande, du tycker det är fel att reagera, vad säger att dina kriterier för när man får vara otrevlig/reagera på annat vis är korrekta? Då kan ju någon annan få göra vad som helst och du får inte reagera för att hans kriterier säger att det han gör är korrekt. Ser du dilemmat? Jag förspråkar snarare att folk får reagera så som de vill så länge de inte skadar någon. Och att vara något otrevlig mot någon som t.ex. lägger skambud tycker jag inte är direkt skadligt. Om du dock systematiskt går efter en specifik person så börjar du ju med mobbning, och det kan ju vara skadligt, så där har vi ju en gräns.

Jag säger inte att alla skall vara otrevliga mot varandra HELA tiden, men jag tycker inte heller att man MÅSTE vara trevlig mot allt och alla i ALLA lägen. Även om jag försöker vara trevlig.

Jag har varit ute i arbetslivet och arbetar fortfarande, dock pluggar jag samtidigt. Och om jag har lärt mig något är det att det finns alla sorters människor överallt. Du har idioter, mobbare, otrevliga människor, extremt trevliga människor, sådana som kör över andra, sådana som tillåter sig bli överkörda osv osv. Om du nu har hittat en arbetsplats där alla är genuint trevliga hela tiden och ingen kommer med dåliga idéer, ingen utöver makt över någon annan, alla viker sig inte för någon makt direkt osv osv får du gärna säga var du arbetar, jag skulle vilja arbeta där med :). För då har du ju hittat en arbetsplats där alla som arbetar är "perfekta människor" och alla "dåliga" mänskliga drag har suddats ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker du köparen verkar mer vuxen?

Mm han verkade förnuftig i början men ni har båda blivit mer intressanta

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Men det där fungerar ju även för ditt agerande, du tycker det är fel att reagera, vad säger att dina kriterier för när man får vara otrevlig/reagera på annat vis är korrekta?

Fel att reagera? Har jag sagt det? Isf var? Nä, du får reagera hur du vill men är det tvunget att vara otrevlig för att DU inte gillar någons bud på en vara? Precis lika enkelt att säga Nej tack eller För lågt bud eller hur?

Då kan ju någon annan få göra vad som helst och du får inte reagera för att hans kriterier säger att det han gör är korrekt. Ser du dilemmat?

Nej, det gör jag faktiskt inte men om du påstår att ett bud på en produkt är att "göra vad som helst" undrar man hur du skulle reagera om nån oprovocerat var otrevlig mot dig?

Jag förspråkar snarare att folk får reagera så som de vill så länge de inte skadar någon. Och att vara något otrevlig mot någon som t.ex. lägger skambud tycker jag inte är direkt skadligt.

Och den allmänt accepterade definitionen på skambud är? Och du menar att det inte skadar någon att få invektiv slängda över sig? Vill du kanske ha några direkt? *putsar gadden*

Jag säger inte att alla skall vara otrevliga mot varandra HELA tiden, men jag tycker inte heller att man MÅSTE vara trevlig mot allt och alla i ALLA lägen. Även om jag försöker vara trevlig.

Aspelut, finns ingen anledning att försöka vara varken övertrevlig men hur vore det att bemöta folk som du själv vill bli bemött? Lagt bud på en lägenhet eller bil nån gång och blivit kallad idiot av mäklare/bilhandlare? Sett nån auktion där folk kallas idioter om budet är under utrop? Undrar varför...

Om du nu har hittat en arbetsplats där alla är genuint trevliga hela tiden och ingen kommer med dåliga idéer, ingen utöver makt över någon annan, alla viker sig inte för någon makt direkt osv osv får du gärna säga var du arbetar, jag skulle vilja arbeta där med . För då har du ju hittat en arbetsplats där alla som arbetar är "perfekta människor" och alla "dåliga" mänskliga drag har suddats ut.

Nä, men jag har aldrig haft ett jobb där man kallar andra för idioter om de har avvikande åsikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Mm han verkade förnuftig i början men ni har båda blivit mer intressanta

FYI, jag är varken köpare eller säljare i den här skrönan. Guschelov

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bemöta folk som du själv vill bli bemött? Det hade fungerat i en perfekt värld där alla har samma tro, förutsättningar etc.
But guess what?

Klart att man ska få reagera om man blir illa bemött, som Az1337 i det här fallet gjorde.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jo, men hur bemötte han den som lämnade "skambudet" enligt nån tydligen välkänd regel för hur höga bud ska vara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hävdar dock fortfarande att det inte var ett skambud. Är det någon annan i denna tråden som skulle vilja köpa denna begagnade, lappade, överklockade cpun för mer än 650kr vilket var det som jag bjöd? Att pruta från 1000kr till 650 kr när det står klart och tydligt att cpun kan fås billigare vid en snabb affär tycker inte jag är konstigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hacke[Man]
majje m.fl. Jag kan förstå att ni blir irriterade av ett i ert tycke "skambud". Men nu över till TS. 650:- i bud för en CPU som såldes för 950 är i mitt tycke inte ett skambud. (Jag vet ej vad priset i annonsen var).
Varför det då:

*Lappad av en för köparen okänd person
*Logiska förlängningen av ovanstående är att CPU:n körts klockad
*Garantin förbrukad
*Tillomed i annonsen står det att CPU:n är billigare vid snabb affär = prutbart.

Absolut inte fog för ett "idiot"-svar.

Nu över till en mer generell analys av "skambud" ointresserad kan sluta läsa nu!
Vad är då definitionen på ett skambud, är det när säljaren blir så irriterad att han skickar ett långt puerilt svar. Eller är det vid en viss procentsats av det begärda priset (eller kanske av varans nypris). Svaret är väl att det är högst personligt vad som anses vara ett "skambud". Ponera att säljaren dagen efter annonsen ska på tjänsteresa till Uruguay i 2 år eller att han är skyldig en maffiaboss pengar. Sett till dem omständigheterna är ett snabbt bud mer värt än själva slutpriset. Ett annat kan vara att hämta på plats eller att kontanter används. Den troligen vanligaste orsaken till att skambudsgränsen sänks är att varan är svårsåld.

Analogt med SMS lån så är 3k i handen mer värt nu än -3,4k nästa månad. Annars är väl det att anses som inverterat "skambud" också. Vem skulle annars ta ett SMS-lån.

Argumentationen att det tar tid att läsa mail med skambud försvinner så fort man bemödar sig att svara på dessa mail.

Den potentiella köparen har trots allt delgett vad varan är värd för honom sedan är det upp till säljaren att: svara, ignorera eller anta budet.

Till syvende och sist så finns egentligen inget "skambud" utan bara marknadspris baserat på tillgång och efterfrågan. Är budet för lågt säljer inte säljaren och är det begärda priset för högt får säljaren inga svar d.v.s den lika illa använda termen "fantasipris".

Håller helt med. Ifall någon ger mig ett extremt "skambud" så skiter jag i att svara honom.
Att som trådskaparen bete sig otrevligt och omoget är riktigt puckat.
Jag blir aggressiv och irriterad av sånt beteende men jag tröstar mig med att trådskaparen troligen inte är mer än 15-16 år.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
f*n va personer som du stör mig

jag köpte min Q8200 av en polare, den funkar hur bra som helst
fick den för 1200kr kostade 1800kr vid de tillfället

jag tjänade 600kr och fick exakt samma sak som om jag köpt den i butik

ursäkta off topic!

För att handlar du en begagnad CPU, tillskillnad från ett GFX/Moderkort osv så drabbas du av problem, det har med hemlängtan att göra. CPU:n har bränt sig fast i dina feromoner, och utan dom så kommer den att klaga, skrika, tänk dig en bebis. Ibland fungerar det, sen PANG, börjar den skrika och den krashar.

DÄRFÖR handlar man inte begagnade CPU:er! DOH

Trodde folk här var tekniskt kunniga/proffs

Visa signatur

MVH
/Pro