Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Re: HDMI funkar inte på enbart batteri.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spad16
Hej, Du måste ha i strömsladden! Jag får inte HDMI att funka om jag kör på batteri, kopplar jag bara in strömmen så funkar det hur bra som helst.
Löjligt men sant
Mvh. Neil=/

Behöver inte nödväntigsvis ha strömsladden ansluten. Jag hade själv problem med att få ut en signal och ringde till asus och de berättade att man måste ha high performance mode igång för att fungera. har aldrig använt strömsladden till detta.

Permalänk
VR-fantast

Trots en halvering av inställningarna på anslutningar så blev det blåskärm.

Känns som att det beror mer på hastigheten faktiskt, såvida man inte behöver gå ner väldigt lågt i anslutningar.

Nu har jag satt den på 650/650 och återställt antal anslutningar.

Permalänk
VR-fantast

Asus.David: Är WiFi-problemet med Intelkorten uppmärksammat av er/kommer ni göra något åt det (även om det så handlar om att påpeka det för Intel)?

Permalänk
Medlem

Jag tror min laptop är defekt. Flera gånger när jag har stängt dator och gått till väntläge och ska starta den igen, trycker jag på powerknappen och hårdisken börja snurra, men skärmen förblir svart, inget händer. Efter att ha tryckt ner powerknappen i flera sekunder för att stänga av datorn, och därefter starta den igen, så har det fungerat, dock inte ikväll, inget hjälpte, bara svart skärm. Jag dog ut batteriet, tryckte ner powerknappen för att tömma datorn på all ström, och sen satte jag tillbaka batteriet igen, men det hjälpte inte, den startade inte, ingen ausus bios bild.

Efter att jag har vänt datorn upp och ner och knackat på hårdisken utanpå luckan så startade den..Det får mig att misstänka att hårdisken är defekt, funderar på att åka tillbaka till siba och byta ut datorn i morgon
Jens

Permalänk
Medlem

Jag har sedan januari en UL30VT och upplevde idag att hårddisken hakade upp sig och lät som en tom cd-läsare.
Kan hårddisken sjunga på sista versen?

Visa signatur

Epox 8k9AI | AMD XP 2600+ @ 2800+ | Leadtek 6800LE | 2*512MB PC2700 Samsung/Twinmos | 1*80 GB ATA100 | 1*160 Gb ATA133 Maxtor diamond plus | 1*300 GB ATA133 Maxtor diamond plus | Zalman CNPS7000A Cu | 300W Powermax |

Permalänk
Medlem

Re: Re: HDMI funkar inte på enbart batteri.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av borkafan
Behöver inte nödväntigsvis ha strömsladden ansluten. Jag hade själv problem med att få ut en signal och ringde till asus och de berättade att man måste ha high performance mode igång för att fungera. har aldrig använt strömsladden till detta.

Du har antagligen rätt, och jag bara har trott att jag haft high performance läget på. Finns det nåt sätt att se vilket läge man är i, jag tycker det känns som en happening när man håller på med vänster knappen. Men ifall jag haft strömspar läge så har HDMI gått igång när jag tryckt i strömsladden, så jag tycker ändå att det kan var värt ett försök!
/Neil

Permalänk
VR-fantast

Ni som har beställt datorväskor från GearZap, fick ni en avi i brevlådan eller kom det nån gubbe från UPS/FedEx eller dylikt?

Jag var dum nog att beställa utan att läsa igenom om andra som beställt därifrån, antar att jag kommer få vänta typ 3 veckor jag med nu. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ni som har beställt datorväskor från GearZap, fick ni en avi i brevlådan eller kom det nån gubbe från UPS/FedEx eller dylikt?

Jag var dum nog att beställa utan att läsa igenom om andra som beställt därifrån, antar att jag kommer få vänta typ 3 veckor jag med nu. =/

Avi i brevlådan.

Permalänk
VR-fantast

Tackar, slipper man oroa sig för att man missat gubben i alla fall.

Permalänk
VR-fantast

Ytterligare ett problem är att Bluetoothen inte funkar som den ska.

Har installerat automatiska uppdateringar och skit men när den ska ta emot filer från mobilen (Nokia 6700/6800 Classic eller vad den heter) och jag är inne i "ta emot filer" så kopplar den alltid ifrån på 21% och säger att en bluetoothenhet kopplades ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ytterligare ett problem är att Bluetoothen inte funkar som den ska.

Har installerat automatiska uppdateringar och skit men när den ska ta emot filer från mobilen (Nokia 6700/6800 Classic eller vad den heter) och jag är inne i "ta emot filer" så kopplar den alltid ifrån på 21% och säger att en bluetoothenhet kopplades ifrån.

Jag kan berätta att för min del har bluetoothen fungerat utmärkt. Jag tror det beror lite på mobiltelefonen också, även om blueooth är en standard då...
Jag kopplade först samman datorn och telefonen via telefonen, fick en bekräftelse på det i datorn. Sedan det har det fungerat

Permalänk

Förstår jag rätt i att versionen med Intel WLAN (UL30VT-QX030V) får bluescreen vid nedladdning via torrent, medan Atheros WLAN (UL30VT-QX008V) inte har detta problem? Då datorerna i övrigt är identiska bör jag alltså köpa versionen med Atheros WLAN?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamrlundqvist
Förstår jag rätt i att versionen med Intel WLAN (UL30VT-QX030V) får bluescreen vid nedladdning via torrent, medan Atheros WLAN (UL30VT-QX008V) inte har detta problem? Då datorerna i övrigt är identiska bör jag alltså köpa versionen med Atheros WLAN?

Som det verkar nu så är svaret ja. Kan dock tillägga att nog alla inte har detta problem och jag vet inte hur utbrett detta är. men vet iaf att minst 5 stycken från detta forum har fått bluescreen av detta.

Permalänk
VR-fantast

Eftersom det verkar vara direkt relaterat till Intels WiFi/drivrutinerna till den skulle jag säga att alla som har samma hårdvara kommer få det, bara deras uppkoppling är tillräckligt snabb.

Jag hade kört på Atheros om jag visste vad jag vet nu ja. Kan du lätt koppla in en sladd alt. inte behöver maximal hastighet kan det vara skitsamma dock.

Permalänk
Medlem

När man har datorn inställd på "High Performance" borde inte systeminformationen stå på 1,7 Ghz istället för 1,3 eller ändras det inte?

Har inte riktigt förstått hur många olika lägen det finns heller?
På knappen där man kan byta finns det 3 stycken, är det alla eller finns det fler?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick min rakt i brevlådan.

Permalänk

Nu har jag haft min UL30vt i ett par dagar och gjort en ren installation.
Allt fungerar perfekt förutom bluetooth vilket den inte hittar någon enhet.
Är det ingen bluetooth i UL30VT-QX030V?? kan man slå av den på något annat sätt än fn+F2?

Permalänk

Fick igång bluetooth genom att trycka fn+f2 och sedan klicka på bluetoothikonen som wireless console visar. skumt.

Permalänk
Medlem

Ställer en fråga som är ställd förr utan svar, går det att använda hdmi och vga porten samtidigt för att använda dubbla externa bildskärmar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
Ställer en fråga som är ställd förr utan svar, går det att använda hdmi och vga porten samtidigt för att använda dubbla externa bildskärmar?

Testade snabbt, fungerade inte.
Har dock inte pillat med några inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
Testade snabbt, fungerade inte.
Har dock inte pillat med några inställningar.

Om du har tid och lust får du gärna testa om det funkar om man avaktiverar inbyggda skärmen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamrlundqvist

jag har den med Intel WLAN och jag har laddat torrents för fullt utan minsta problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
jag har den med Intel WLAN och jag har laddat torrents för fullt utan minsta problem.

Samma här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David

Hej Asus.David.

Använder du utorrent? vilken faktisk hastighet (inte teoretisk maxhastighet) kör du upp o ner? "maxar du"?

H
/F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
Om du har tid och lust får du gärna testa om det funkar om man avaktiverar inbyggda skärmen

Hade "inbyggda" skärmen inaktiverad.

Permalänk

En snabb fråga. En av tangenterna har lossnat på tangentbordet på min ul30vt efter bara ett par dagar. För att få tangentbordet lagat/utbytt, tror ni jag bör vända mig till Asus eller till butiken (Siba) där jag köpte datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mel0dy
Hade "inbyggda" skärmen inaktiverad.

Ok, lite synd att båda inte fungerar. tack för att du testade!

Permalänk
Medlem

Problem med upplösning på extern skärm

Jag har problem med att få full upplösning på min externa skärm. Får bara in 1920*1080 när skärmen har 1900*1200 som max upplösning. Har kopplat ihop dem med HDMIkabel. Min externa skärm är en Benq FP 241VW

http://www.benq.com/product/lcd/FP241VW/

Permalänk
Medlem

tjabba alla!
samtidigt som man inväntar UL30JT kollar jag på denna "lillebror" och är ju så att jag drar utomlands ett halvår och skulle ju va kul att kunna spela lite under tiden man är borta och då behövs ju en extern optisk enhet..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=305715 < - - - bra val eller kasst? =D

Permalänk
Medlem

uTorrent bluescreen

Fick också upprepade bluescreens när jag körde utorrent.
Laddade upp i ungefär 1MB/s när det hände.

Finns det nån lösning på detta än?
Kollade på aktivitetshanteraren under tiden och fick för mig att den startade om för att processorn gick upp i 100%, kan detta stämma när man kör på high performance och enbart har utorrent igång?

Trodde jag hade fått ett måndagsex men verkar ju inte vara ensam.